Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

de timer opnames gaan allemaal op standby - dus de machine gaat niet daadwerkelijk aan om een opname te maken.

Is er een mogelijkheid (behalve handmatig als je iets kijkt de rec knop in te drukken) dat je een timeropname de opdracht geeft dit 'actief' te doen (dwz dat het apparaat ook echt aan gaat)?

• Moderator
Geplaatst:

Je zult wel een rood stippie moeten kunnen zien ten teken dat het apparaat aan het opnemen is.

Maar waarom mag jouw box niet in standby opnemen dan, als je hem gewoon aan laat staan zie je er qua opname's ook niet echt veel van op de display toch?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ik vind het meestal prima dat hij in standby opneemt, dat moet je niet verkeerd begrijpen. Dat doe hij goed en ondertussen kijk ik vrolijk ergens anders naar.

Maar ik wil soms nog wat kunnen opnemen op mijn dvd recorder, en die begrijpt het signaal alleen als er ook daadwerkelijk een ontvanger aanstaat. dus de vraag is - kan dat? Dat hij als t ware de opname uit uitzendt.

Wat ik dus niet wil / vraag zijn de opmerkingen van mensen waarom heb je een dvd recorder, waarom zou je daarop willen opnemen etc. Ik heb dat ding, en soms wil ik gewoon simpelweg een minder belangrijke opname daarop hebben - want qua branden is dat ding 10x sneller dan alles wat je moet doen om een .ts bestand klaar te maken voor nero.

• Moderator
Geplaatst:

Je bedoelt dus dat in standby er geen signaal op de scart staat?

Ik denk dat je als je dat zou willen dat je niet een opname moet plannen, maar een afstemopdracht zodat je vu op het kanaal gaat staan van je keuze, en als je dan zo'n opname wilt maken, moet je je vu niet in standby zetten maar aan laten staan (als er inderdaad geen signaal op de scart staat als hij in standby staat).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Angeline
ik vind het meestal prima dat hij in standby opneemt, dat moet je niet verkeerd begrijpen. Dat doe hij goed en ondertussen kijk ik vrolijk ergens anders naar.
Hier klopt iets niet: in standby kan je niet ergens naar kijken (althans niet via de VU).

In standby werkt alles volledig, alleen zijn de video en audio-uitgangen "dood".

Ik denk dat wat Wiz aangeeft, een afstemopdracht geven, precies is wat jij wilt. Op de VCR-scart staat altijd hetzelfde beeld als op de andere uitgangen: als je daarvandaan wilt opnemen moet de DUO dus aan staan en een (opgenomen) programma afspelen.

PS: Je weet dat de VCR-scart alleen maar een composiet videosignaal afgeeft? Dat is het slechtst mogelijke signaal (de allerlaagste kwaliteit).
Geplaatst:

inderdaad wil ik dat er een video / audio signaal uit de scart komt bij een getimede opname (dwz een opname als je er niet bij kan zijn om handmatig dat ding aan te zetten).

gewone timers werken idd op mijn ingebouwde harde schijf in standby prima. maar zoals ik al zei wil ik soms iets op dvd hebben.

maar het komt dus neer waar ik al bang voor was:

- opnemen gewoon via de timer

- afspelen en dan de dvd recorder dat signaal laten opnemen.

en ja - ik weet dat het signaal slecht is - maar soms is het met een dvd recorder gewoon sneller en makkelijk editen en branden - zeker als dan de kwaliteit toch niet uitmaakt! Ik maak soms dingen die voor mensen zijn die toch geen hdtv hebben (gewoon een oude platte buis) dus waarom zou ik dan moeilijk gaan editten, streams via de pc moeten omgooien naar mpeg en dan op een dvd zetten (lees proces kost uren) ipv gewoon via een scart op dvd gooien waar je in 2 minuten de reclames wegknipt en het ding aan het branden gooit.

en die dvd recorder, heb ik nou eenmaal toch....

Geplaatst:

afstemopdracht inderdaad prima idee - maar de dvd recorder neemt dan alles op tot je de vu+ weer uitzet (heeft zo een link van komt er signaal door dan neem ik op tot het signaal weer stopt). niet 100% oplossing dus

• Moderator
Geplaatst:

je kan als je zoiets hebt je vu ook gewoon aan laten staan, je dvd recorder timen dat hij van je vu gaat opnemen, en dan in je vu een afstemopdracht plannen?

Dan ben je er volgens mij.

Moet je alleen niet vergeten je vu aan te laten staan, anders heb je er nog niets aan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
je kan als je zoiets hebt je vu ook gewoon aan laten staan, je dvd recorder timen dat hij van je vu gaat opnemen, en dan in je vu een afstemopdracht plannen?

Dan ben je er volgens mij.

Moet je alleen niet vergeten je vu aan te laten staan, anders heb je er nog niets aan.

ik ben er bijna mee klaar met de test - maar volgens mij werkt dit als een trein!!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen