satbob Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Mijn eerste vraag op dit forum! Ik heb nu een Pace Puma en een schotel met 2 twin lnb's. Van de Pace gaat een coax-kabel naar de slaapkamer. Deze week heb ik gebruik gemaakt van een CD-aanbieding voor een Philips 8121 ontvanger. Deze heeft geen uitgang die ik voor de slaapkamer kan gebruiken. Ik kan de Puma daar naartoe verplaatsen en een extra smartcard nemen. Hoe sluit ik dat alles aan? Kan het gewoon worden doorgelust of zijn daar kastjes voor?
satencom Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Doorlussen is geen goede optie, je moet voor de nieuwe ontvanger twee nieuwe, antenne kabels treken, anders krijg je alle maal beperkingen. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satbob Geplaatst: 2 januari 2011 Auteur Geplaatst: 2 januari 2011 Dank je, satencom. Wij kijken in de slaapkamer niet zo veel, alleen wat naar de Nederlandse zenders. Als dat niet beperkt wordt, dan is het voor mij nog steeds een optie.
satencom Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Dan zou je het op deze manier aan kunnen sluiten. [combiner] Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satbob Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Geplaatst: 3 januari 2011 Voor zover ik het goed begrijp combineert of splitst deze een sat- en tv-signaal: ------------- Combiner - Splitter voor Satelliet en TV Signaal Met deze unit kunnen het satelliet signaal en het TV signaal door dezelfde coax kabel gestuurd worden. Door deze unit "andersom" te gebruiken kan het gecombineerde signaal gesplitst worden. Bij gebruik als combiner: - ingang 1: 5-860MHz voor het TV signaal - ingang 2: 950-2250MHz voor het satelliet signaal - uitgang 1: 5-2250MHz voor het gecombineerde signaal Bij gebruik als splitter: - ingang 1: 5-2250MHz voor het gecombineerde signaal - uitgang 1: 5-860MHz voor het TV signaal - uitgang 2: 950-2250MHz voor het satelliet signaal Type aansluiting: F-Connectors. Deze unit onderbreekt de voeding van de satelliet-receiver naar de schotel niet. ( power pass ) ------------ Bij mij gaat het om 'verdubbelen' van het satellietsignaal. Werkt dat dan ook?
satencom Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Zo verdubbel je het satellietsignaal Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast 1664 Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 En wat kan de pace tuner met frequenties tussen 5 en 860 Mhz? Niets.
satencom Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 ja, je kunt het proberen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen