NL1PDV Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Hallo allemaal, Een vraag misschien onmogelijk maar stel hem toch. Ik heb nog een 350 GB 2,5 inch hdd liggen van mijn laptop. deze schijf ligt hier maar wat op de plank en dacht zal ik deze eens aasluiten in mijn pc. ja en nu is hier ook een eoa adapter voor ?? het is een sata schijfje en wil hem ook op een sata poort aan sluiten in de pc maar volgens mij kan dat zo 1 2 3 niet ?? ben al ff an het Googlen geweest maar kan eigenlijks niets vinden .. Wie weet dit en kan me enige info geven.. Alvast bedankt voor de reply's M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
satencom Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Ja dit is allemaal mogelijk ,je moet even in de pc kijken of je moeder bord ook een aansluiting heeft voor een sata aan sluiting ,als dat niet zo is, word het een ide aansluiting. je hebt namelijk verschillende adapters van ide naar sata en sata naar ide Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
japio1212 Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 zou gewoon moeten lukken de 5volt en de 12 volt aansluitingen zitten altijd op dezelfde plaats.. intel inside..idiot outside
NL1PDV Geplaatst: 2 januari 2011 Auteur Geplaatst: 2 januari 2011 okee dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van sata aansluiten op de 2.5 " schijf en dan zou die het moeten doen ?? Ik heb een sata op mijn moederbord en dus de sata schijf .. Zou moeten lukken ik probeer gewoon zie wel wat het doet.. weer bedankt voor reply M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
satencom Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Ja met de goede kabels moet lukken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Ou-Tannu Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 2.5 inch sata sluit je inderdaad PRECIES zo aan als een 3.5 inch model bij de oudere PATA schijven had je een adapter nodig /me heeft ook gewoon 2 2.5 inch disken in zn desktopdoos Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Tonskidutch Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 sharkoon dockingstation sata quickport duo en soortgelijke goedkopere zijn er voor voor 2,5" en 3,5 met usb / esata / en er zijn types met utp ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Puch Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Of je koopt een extern kastje voor een 2,5" schijf en stopt de hdd daar in. Zo heb je een kleine externe hdd van 350 gig die je aansluit op een usb poort en die geen extra stroom adapter nodig heeft zoals bij een 3,5" externe schijf. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
NL1PDV Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 bedankt allemaal, heb een 2,5 externe behuizing gehaalt. gaat nu allemaal goed komen.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Beheerder Michel Geplaatst: 5 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 5 januari 2011 Een externe USB behuizing? Dan lever je wel behoorlijk wat snelheid in. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Poetsdoekje Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Citaat: Dan lever je wel behoorlijk wat snelheid in. Is toch niet zo'n probleem, hij lag toch afwezig te zijn op de plank En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
NL1PDV Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Geplaatst: 6 januari 2011 Heb een 2,5 inch behuizing gehaald werkt perfect . bedankt v oor reply M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 fijn voor je NL1PDV, het voorbeeld dat ik gaf is voor iemand die veelvuldig met sata schijfjes moet werken (bij hem thuis en/of bij familie en kennissen) de makkelijkste oplossing met externe voeding en 2,5 + 3,5" in dubbele uitvoering (copieren backuppen etc etc) enkel dat men kan beslissen neem ik zo'n case of een dockingstation! ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen