vGnp Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Origineel bericht van: gsm Totale kostenplaatje ±400 euro Een MTI Supreme Line Quattro doet 13,50, en een EMP 17/4 doet 135,=. Da's in totaal 3 x 13,50 + 135,= maakt 175,50. Beetje verzendkosten erbij en ik kom op de helft van wat jij noemt.Edit: En nog wat kabellengte en connectoren, maar die was je in jouw berekening ook al kwijt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
gsm Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Geplaatst: 3 januari 2011 OK, ik ben een liefhebber van Alps en als ik die neem dan ben ik €30/st kwijt = €90 EPM 17x4 kost ±€145 12 kabels van ±15 meter á 70ct/mtr plus nippels etc. ±€150 Opgeteld wordt dat €385
gsm Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Geplaatst: 6 januari 2011 Ik kreeg vandaag te horen dat het mogelijk moet zijn om met een inkoppelfilter te werken. Dit is voor mij onbekend. Is het mogelijk om met 4 quatro LNB´s naar de inkoppelfilter te gaan en daar ook Ziggo op aan te sluiten en dan met 4 kabels naar 4 vertrekken in het huis te gaan ?
Fatfreddy Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Dat is hetgene wat ik je al eerder voorstelde. Bij een multiswitch zul je het niet nodig hebben ga je echter met diseqCswitches werken dan wel. Dan komt het koppelfilter tussen de tuner en de diseqCswitch.
Fatfreddy Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Bij deze is een terrestrial aansluiting aanwezig maar of het nu zo handig is om eerst een ziggo kabel naar deze switch te trekken ( daar die zeer waarschijnlijk vlak bij de schotel gemonteerd word ) is de vraag. Ik maak zelf gebruik van sat terrestrial koppelaars van het merk Astro welke prima werken.
Gerard 76 Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: gsm Ik ga het even bekijken en bedenken want 400 euro is niet niks. Zooooo duur zijn die Quattrootjes nou ook weer niet. Bij onze Oosterburen is het lang zo duur niet.
Fatfreddy Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Dat draagt alleen niets bij aan de Nederlandse economie.
gsm Geplaatst: 7 januari 2011 Auteur Geplaatst: 7 januari 2011 Met de inkoppelfilter en gebruik maken van diseqc dan kan ik toch geen quatro lnb´s gebruiken ? Dan moeten het toch quad LNB´s zijn ? Dan even back to basic. Ik kan geen kabels meer naar binnen brengen!! Er zitten nu 4 kabels vanaf de schotel van de quatro LNB naar de multiswitch. Hier moet ik het mee doen. Ik kan de Hirschman en de quatro LNB verwijderen en vervangen door 4 quad LNBs en 4 diseqc´s Dan dus met 4 kabels naar binnen en daar aansluiten op de inkoppelfilter. Hier ook ziggo op aansluiten en dan door naar de vertrekken. Maar dan heb ik dus ook 4 inkoppelfilters nodig En het ziggo signaal moet ook gesplitst worden naar de 4 inkoopelfilters Totale kostenplaatje zal dan ook rond de 250 euro zitten Kan iemand mij een goed werkende en niet te dure oplossing geven ? Moet dus met CAI aansluiting zijn en 4 satellieten ontvangst en met maximaal 4 kabels van de schotel naar binnen.
Fatfreddy Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Bij gebruik maken van diseqC switches zal inderdaad gebruik gemaakt moeten worden van quad lnb's en deze zijn helaas weer een stuk duurder dan quatro lnb's. 4 koppelfilters gaan zo een beetje 90 euro kosten. Bij de koppelfilters komt een verdeelelement bijvoorbeeld Astro hft4 of een multitap bijvoorbeeld Astro hft416 en als het binnenkomende cai signaal niet sterk genoeg is dan komt daar nog een cai versterker bij. Het kostenplaatje zal er in elk geval niet goedkoper op worden ( misschien toch een ander merk dan Alps voor lnb's gebruiken ? )
Fatfreddy Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Nu ben ik een beetje aan het struinen op het internet en zie dat er satkoppelaars type SWE2-01 (van welk merk is mij onbekend) zijn en die zijn een stuk goedkoper dan de door mijzelf gebruikte koppelaars van Astro. Voor alle onderdelen kun je inderdaad in Duitsland terecht waar het echt een stuk goedkoper is. Type de onderdelen maar eens in op *********Geen_Reclame********* en vergelijk.
gsm Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Geplaatst: 8 januari 2011 Bedankt en ik ga er mee aan de slag. Vooral die link is wel interessant want buitenlandse sat sites ken ik niet zo.
gsm Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Ik heb het e.e.a. bekeken en uitgerekend maar vind het teveel geld om alles of uit te breiden of een nieuwe installatie. De reden is dat ons huis te koop staat en al is het lauw op de huizenmarkt you never know wat er gebeurd. Waarom ik een uitbreiding van satellieten wilde is omdat ik een nieuwe installatie heb gekocht voor straks in ons vakantiehuis waarmee ik 0.8W - 13E - 19,2E en 23.5E kan ontvangen en dat wilde ik eigenlijk hier ook. De nieuwe installatie voor het vakantiehuis zijn gewone LNB´s maar thuis heb ik bij nieuwbouw van ons huis een schotel met één quatro LNB geplaatst en daardoor komen er nu even teveel kosten voor omdat te wijzigen naar de 4 satellieten. Wel heb ik de schotel voor thuis verdraait naar de 23.5E en kan nu wel HD kanalen ontvangen. Sorrie voor alle moeite die door jullie zijn genomen, waar ik zeer blij mee bent geweest, maar ik wilde het jullie toch even laten weten wat de stand van zaken is en wat ik nu besloten heb. Iedereen héél hartelijk dank en hopelijk mag ik t.z.t. alsnog even om raad komen vragen. Mvg Nol
gsm Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 Niets is zo veranderlijk als een mens en het verlangen heeft toch gewonnen, we gaan de huidige installatie vervangen door een nieuwe. M.a.w. de Quattro LNB en de Hirschman gaan weg en worden vervangen door 4 Quad LNB´s met 4 diseqc 4x1 buiten waardoor ik met de bestaande 4 kabels naar binnen gaat waar ik een inkoopelfilter gaat plaatsen waar de CAI die van een CAI-verdeler komt. Dit alles moet gaan werken met de DM800HD en Fortec Star Nu heb ik, gezien mijn budget, afgestapt van de Alps en heb de volgende componenten op het oog : 4 x Smart Titanium Quad LNB 2nd edition 4 x EPM P164-1W diseqc´s 4 inkoppelfilters waarvan de keuze nog niet is gemaakt 1 CAI-verdeler FVS4P Als ik dit alles in Duitsland besteld gaat dat mij €104,95 incl. multifeed voor 5 LNB´s - excl. inkoppelfilters Graag jullie reacties.
gsm Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Geplaatst: 18 januari 2011 Daar heb ik om gevraagd en ook of alle spullen voorradig waren maar helaas staan de LNB´s in backorder. Bij een ander bedrijf heb ik een kant en klaar pakket gevonden met deze samenstelling : Satelliten Empfangbar: 4 Maximale Teilnehmer: 4 Gibertini OP 85 L Alu - 85cm Antenne 4x Uni Quad LNB 0,2dB Multifeedhalter 4x 4/1 DiSEqC Relais Geheel kost €104,85 Het geheel weegt 13 kg en de verzendkosten zijn €18,20 Komen dus nog de CAT splitter van €3,59 en 4 inkoppelfilters van €1,58 bij. Totaal wordt het dan €132,97
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen