audifan Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Ik had het afgelopen weekend veel last van haperend geluid. Dit probleem werd steeds erger ook na een heractivicatie. Daarna besloten om mijn Rebox en mijn Sony cinema set uit het wandmeubel te halen (wat niet meevalt)en alle kabels te controleren en nu bleek er helemaal geen geluid uit mijn Sony te komen. Als ik de Sony er tussen uit haal, heb ik wel geluid uit de televisie. De Sony geeft "los" ook geluid (DVD, Radio). Nu heb ik op een ander forum gelezen over problemen met de SP/DIF zoals haperend geluid. Is de SP/DIF van de Rebox kapot of kan het aan het kabeltje liggen?? Ik zal vanavond eerst proberen met een nieuwe kabel. (Ik draai met de laatste software versie)
Jürgen Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Ik heb mijn audio vanuit de RE-9000 ook via een Toslink kabel rechtstreeks op mijn Sony HCS aangesloten en hiermee zelf nog nooit problemen ondervonden. Of het probleem nu bij de Rebox ligt of aan een eventuele defecte Toslink kabel kun je inderdaad alleen constateren als je een andere Toslink kabel gebruikt. Als je de Toslink kabel op de Rebox hebt aangesloten zie je dan als je de Rebox aanzet aan het uiteinde van de Toslink kabel welke in de Sony HCS geplaatst moet worden een rood laserlicht op de connector branden? Zo ja, dan zegt dit weliswaar nog niets over de correcte functionaliteit maar wel dat de Toslink kabel fysiek in orde is. Overigens zou het ook nog aan de SP/DIF ingang van de Sony HCS kunnen liggen of heb je dat al uit kunnen sluiten? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
audifan Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Geplaatst: 3 januari 2011 Ik wist niet dat je de kabel op deze manier visueel kunt controleren. Dus als ik de kabel in de Sony stop moet ik aan de vrije zijde een rood laser licht zien. Dan kan ik dit ook op deze manier aan de Rebox zijde controleren? Om een defect aan de beide apparaten uit te sluiten.
ton2207 Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Nee, alleen van Rebox naar Sony kan dat volgens mij. Wel kun je de kabel omdraaien... maar dat heeft geen zin. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Jürgen Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Correct want één apparaat zendt uit (dus de Rebox) en één apparaat ontvangt (de Sony HCS). Alleen het uitzendende apparaat geeft een lasersignaal via de kabel af. Dus kabel in de Rebox en kijken af aan de andere kant een rood licht zichtbaar is. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast catw Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 De aansluitpunten, contacten kunnen ook stof bevatten, haperend geluid, dan even schoon blazen met compressed air cleaner (spuitbus lucht).
audifan Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Geplaatst: 3 januari 2011 Vanavond even gekeken of de oude kabel vanaf de Rebox een rood laserlicht gaf en dit was inderdaad het geval. Echter toen ik deze aansloot viel de Rebox uit en wou niet meer opstarten dus de oude toslink kabel er weer af en de Rebox opnieuw opgestart. Dit lukte pas toen ik de stekker er had uitgehaald en een tijdje had gewacht daarna verschillende keren aan en uit gezet en ja hoor er zat weer leven in. Daarna de nieuwe toslink kabel aangesloten en nu werkte alles weer. Toen dacht ik misschien zit de SP/DIF aansluiting in de Rebox los en is deze door het gepriegel weer gaan werken. Dus de oude kabel nog een keer aangesloten (deze gaf immers een rood licht) en weer viel de Rebox uit. Spanning er weer een tijdje af en na verschillende keren aan/uit zetten draaide de box weer. Weer de nieuwe kabel aangesloten en alles werkt weer. Ik blijf er nu maar af. (Het voorstel om de kabel te controleren middels het rode laserlicht gaat in mijn ogen dus niet op) Oh ja, de geluidshaperingen zijn voorbij (Knock on wood)
Jürgen Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Origineel bericht van: Jürgen Zo ja, dan zegt dit weliswaar nog niets over de correcte functionaliteit maar wel dat de Toslink kabel fysiek in orde is. Origineel bericht van: audifan (Het voorstel om de kabel te controleren middels het rode laserlicht gaat in mijn ogen dus niet op) Dat heb ik ook niet beweerd (zie mijn 1e reactie) maar je kunt in elk geval controleren dat de kabel nog wel het Laser licht doorlaat. In elk geval mooi dat het weer functioneert. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Moderator ceesv Geplaatst: 4 januari 2011 Moderator Geplaatst: 4 januari 2011 Dat het weer functioneert is zeker mooi, maar het aansluiten van een toslink kabel kan eigenlijk geen invloed hebben op de werking van de Rebox. Het is immers geen galvanische verbinding. Zou het kunnen zijn, dat door het insteken van de toslink kabel je de antenne kabel wat beweegt, en dat die sluiting maakt? Is je netsnoer wel in orde, en heeft de stekker geen speling in het stopcontact? Ook is het mogelijk dat in de Rebox iets los ligt, en door de beweging sluiting maakt, of dat er een stekkerverbinding in de Rebox zelf niet goed vast zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen