Ga naar inhoud


Hoe basic fit sportschool opzeggen


kaelem

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn zoon is al sinds 2007 lid van deze sportschool.

Door werk en studie komt het er eigenlijk al een tijd niet meer van om te sporten.

Hij denkt ik zeg het maar op.

Op een gegeven moment komt hij naar me toe en zegt zou jij eens willen kijken waar ik dat op kan zeggen.

 

Ik denk vrij simpel en surf even naar hun website.

Die is zo klantonvriendelijk dat ik besluit om eens even google te raadplegen.

 

Wat ik daar allemaal gelezen heb is werkelijk ongelofelijk.

Telkens weer zie ik een deurwaarderskantoor voorbijkomen die om het minste mensen aanmaningen stuurt.

 

Kortom dit wil ik voor eens en voor altijd uit de wereld helpen voor mijn zoon.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken,ze schermen nogal met verlengingen van contracten enzo.

Hij is lid sinds 19 maart 2007 dus heb ik naar mijn gevoel genoeg tijd om dit op te lossen.

Ik weet ook niet of dat nieuwe wetje al van kracht is dat ze na 1 jaar niet zomaar er weer 1 jaar aan vast kunnen plakken.

 

Het zou het mooiste wezen als dit al van kracht is dan zou ik er per 1 maart gebruik van kunnen maken.

 

Wie heeft een soort kant en klaar rechtsgeldig briefje wat ik naar hun toe zou kunnen sturen.

Ik zie ook diverse adressen langskomen,WAAR moet ik het heensturen,moet dit aangetekend......???

 

Ik heb tenslotte ook nog gelezen dat diverse mensen na opzeggen een sms hebben gehad om dit te bekrachtigen,rare manier van doen toch.

 

Ps

Langs de sportschool gaan en opzeggen is ook niet mogelijk.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Binnen 30 seconden gevonden op de site, staat gewoon in de algemene voorwaarden (klik op informatie en dan onderaan de pagina).

 

ARTIKEL 4: BEËINDIGEN

a. Het lid kan zijn lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen bij Basic-Fit, ter attentie van Basic-Fit Klantenservice, Postbus 3124, 2130KC Hoofddorp.

 

b. Een lidmaatschap kan worden beëindigd per de datum waarop het lidmaatschap afloopt, met inachtneming van artikel 2.

 

c. De opzegtermijn bedraagt twee maanden voor de datum waarop het lidmaatschap afloopt, met inachtneming van artikel 2.

 

d. Basic-Fit behoudt zich het recht voor bij ernstige of herhaaldelijke schending van de huisregels of ander gebleken onaanvaardbaar gedrag, op aangeven van de vestigingsmanager een lidmaatschap te beëindigen zonder teruggave van betaling en zonder dat de betalingsverplichting voor het lopende jaar vervalt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan gewoon een brief sturen naar dat adres in hoofddorp.

Moet ik dat aangetekend doen of niet.

 

Zelfs dan heb je nog het probleem dat ze aangetekende brieven kunnen laten liggen op het postkantoor.

 

Ik wil er in 1 maal definitief vanaf.

Is het veiliger en zekerder als ik er een ontvangstbevestiging bijdoe....???

 

Het is mooi makkelijk op die site van ze,kijk maar eens bij tros radar over die sportschool.

Men schrijft niets over dat het aangetekend oid zou moeten.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok als ik dat doe en ik hoor niks kan ik volgens mij weer in de problemen komen omdat 19 maart de cruciale dag is.

 

Als ik hem vandaag zou posten en men reageert niet binnen die 2 weken zit al op 17 januari en als ik 2 maanden vantevoren moet opzeggen gaat dat waarschijnlijk niet meer lukken.

 

Na alles wat ik heb gelezen over hun sturen ze nooit een bevestiging,hoogstens een sms met de datum waarop het contract word beeindigd.

 

Ik kan dus nooit weten of het binnen is gekomen als ze niet via de post reageren.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zeker wilt weten aangetekend versturen, datum waarop getekend is is dan bindend. Als ze hem laten liggen is dat hun probleem.

 

En laat je nou niet direct teveel gek maken door het forum van Tros Radar, je mag inmiddels toch wel weten dat op internet forums het negatieve over welk bedrijf dan ook de boventoon voert. (probeer hier maar eens de positieve en negatieve zaken over CDS te turven :)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga die brief vanmiddag maken en dan aangetekend met ontvangstbevestiging versturen.

Is hij in iedergeval ruim binnen die 2 maanden binnen.

Ik zal voor mijn zoon gelijk het rekeningnummer blokkeren van basic fit vanaf maart.

 

Allen bedankt.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe hé om van zoiets af te komen.

 

Doet me denken aan een aflevering van Friends waarin Chandler van een abo bij de gym probeert af te komen. Samen met Ross naar de sportschool, uiteindelijk wordt het abo verlengt en ook Ross wordt lid. Volledig ingepakt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...