Ga naar inhoud

veel signaalsterkte, toch "onvoldoende"

Aanbevolen berichten

Gast protagonist
Geplaatst:

Hallo, mijn opa heeft een sat. probleem en ik snap er niet zo veel van: hij kijkt normaal ned 123, maar die doen het niet meer. De signaalsterkte is meer dan 4 van 5, maar toch is het balkje rood, wat onvoldoende is volgens de legenda.

Ik heb de ontvanger kanalen laten zoeken, dat gaat wel, maar alleen wat duitse kanalen doen het. Een andere ontvanger doet het ook niet op de schotel, dus het ligt aan de schotel/kabel zou ik zeggen.

Naar mijn idee doet de boel het altijd 100% of niet, hoe zou dit kunnen komen? Bedankt!

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

LNB stuk misschien? Als een LNB stuk is, betekent dat doorgaans namelijk niet dat ie het helemaal niet meer doet, echter nog wel binnen bepaalde frequentiegebieden.

Geplaatst:

Hoi Wat zou je denken van de kaart heeft hij wel een update gehad of kan hij door c+ uitgeschakeld zijn.

Mogelijk lang niet meer gebruikt dan is de kaart uitgeschakeld en moet je bij C + een activatie aanvragen, dit kan op hun site online met de juiste kaartgegevens

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Gast protagonist
Geplaatst:

Dank voor jullie antwoorden zover. De andere ontvanger (+kaart) doen het op een andere schotel wel, dus dat kunnen we uitsluiten denk ik...

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dan wordt het in eerste instantie dus ff LNB wisselen denk ik zo.

Geplaatst:

Schotel opnieuw uitrichten? Staat misschien fout uitgericht?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Veel signaal en toch een slechte kwaliteit van het signaal. Dit komt ook soms voor tijdens zware buien. Ik denk dat de lnb stuk is.

Je kunt volgens mij proberen door de lnb een kwartslag te draaien de polarisatie om te draaien, misschien heb je dan wel beeld.

Geplaatst:

@protagonist,

Citaat:
maar alleen wat duitse kanalen doen het

In eerste instantie zou ik ook proberen de schotel even opnieuw uit te richten, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Gast protagonist
Geplaatst:

Het is gelukt, bedankt voor jullie hulp! Het was heel eenvoudig: de schotel iets draaien was voldoende. Weer wat geleerd. Bedankt!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen