Ga naar inhoud


[RE-8000HD] algemene info gevraagd


verbatim2

Aanbevolen berichten

hoi

 

Ik ben een beginner er ik moet ergens starten dus hier ga ik dan:

 

Aangezien in belgie de kabelaar en iptv niet kan opnemen en bekijken op gelijk welk toestel moet ik wel voor satelliet gaan

En aangezien er een actie liep van tv-vlaanderen kreeg je een gratis set bij een 2jarig abbo

 

Deze set was vooral voor de ontvanger gratis te krijgen namelijk een "PHILIPS DSR-7141 HDTV " die zou ik graag op de kamer aansluiten maar voor in de living wil ik een iets betere box met meer opties en na veel lezen lijkt de rebox 8000 perfect en niet te prijzig!

 

Voor andere dingen zou ik kiezen voor deze onderdelen-->

(met de bedoeling dat astra 1/2/3 kan ontvangen)

 

TRIAX 88 cm 38€

MULTICONNECT QUAD LNB 41*4 =164€

DiSEqC switch 4/1 VIZYON NDS-7014 12*4 = 48€

multifeedhouder 20€

 

Nu Hoe sluit je nu de rebox aan met één of 2 coax kabels (ik ga er vanuit 2?

En waarop sluit ik die coaxen dan aan elk op een switch?

 

En kijken en 2* HD opnemen werkt dat effectief (alles op eenzelfde tijdstip)?

Kan je bv zeggen ik neem op van astra 1 en 2 en ik kijk naar 3 met de opstelling die ik zou gebruiken?

 

Of

1* kijken en 1*opnemen + éénmaal opnemen via een vcr? (alsook van 3 verschillende transponders)?

 

Tot hier mijn vragen over de rebox

Stel de rebox ligt aan en neemt op van astra 1 en kijkt naar 3

 

Kan ik dan met de philips(aangesloten op swith3) kijken naar astra1 en er een vcr aanhangen en opnemen van astra2? of enkel van dezelfde transponder?

 

Graag had ik dan aan de pc nog een skystar hd usb gehad

Kan die dan aansluiten op switch4 en kijken naar astra 1 en opnemen van astra3?

 

 

Dat zijn redlijk wat vragen maar ik start dan ook van zo goed als 0.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg beschreven heb waar het ± op neer komt

 

mvg

verbatim2

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Rebox aansluiten via twee tuners geeft het voordeel dat je onafhankelijk TV zenders van elkaar kan opnemen. Heb je deze mogelijkheid, dan zou ik altijd twee kabels naar je switch trekken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, met 2 tuners kan je maximaal 2 verschillende transponders ontvangen.

Op een transponder zitten echter wel meestal meerdere tv programma's.

De ontvanger waarschuwt je, wanneer je een programma wilt zien, wat buiten de mogelijkheden van je gekozen transponders valt.

De transponders kunnen op verschillende satellieten zitten.

Je eerste tuner kan afgestemd zijn op Astra 1, de 2e tuner op Astra 3.

Je dient dan wel 2 antenne kabels op je ontvanger aan te sluiten, en je schotel d.m.v. diseqc schakelaars en twin LNB's geschikt gemaakt te hebben voor gebruik met een twin receiver.

 

Een externe vcr is lastig aan te sluiten, omdat de ontvanger niet tegelijk HD en scart kan uitgeven.

Je harddisc in deze ontvanger is wel geschikt om meerdere programma's tegelijk op te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt dan zo ook wel met 2 tuners.

 

Indien je zegt dat de vcr moeilijk zal gaan op de rebox, is het dan mogelijk om deze op de philips aan te sluiten (en kijken naar astra 1 en met de vcr op nemen op astra 2)of moet het binnen dezelfde transponder zijn?

 

En als ik het nu volledig snap zou ik zeggen dat de "skystar" dan kan opnemen en kijken van eenzelfde transponder maar niet van verschillende?

 

Citaat:
Je dient dan wel 2 antenne kabels op je ontvanger aan te sluiten, en je schotel d.m.v. diseqc schakelaars en twin LNB's geschikt gemaakt te hebben voor gebruik met een twin receiver.

 

Ik zou gebruikmaken van een multifeedhouder met daarop 3 quad lnbs(2ervan naar de rebox) en één duo(naar de philips) die ik nog liggen heb deze dan aansluiten op een diseq 4/1 en vandaar naar de ontvangers juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'Doorlus' optie gebruik je alleen als je gebruik maakt van één Tuner, dus één antennekabel.

Als je beide Tuners hebt aangesloten gebruik je altijd de optie 'Separate'.

 

Het maakt niet uit of je een externe HDD via sSata of FAT32 aansluit, de externe HDD moet altijd met FAT32 geformatteerd zijn.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

MULTICONNECT QUAD LNB 41

Als je liever geen problemen wit hebben koop dan deze lnb's niet,

deze lnb's kunnen niet over regen water, alps is ook een goede lnb.

En in plaats van de switch een Emp 4/1.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zelf al schrijft, ben je duidelijk een beginner want dat blijkt uit het feit dat je niet weet dat de EMP 4/1 een (DiSEqC) switch is.

Dat kan en mag als je een beginner bent.

Wat ik niet begrijp is dat je als beginner niet het gegeven advies aanvaard om voor een ALPS LNB te gaan.

Betere LNB`s zijn er niet, wel met enigszins betere specificaties maar die gebruik je onder andere omstandigheden dan die jij voor ogen hebt.

Om een betere LNB te kunnen beoordelen en te kiezen zal je toch wel wat meer in je mars moeten hebben dan je nu laat blijken.

 

Een aanvullende goede raad, maak gebruik van de expertise van de forumleden van dit forum.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zal nog even een paar andere lnbs onder de loep nemen ik heb hier en daar gelezen dat er betere zijn.

hier bedoel ik eigenlijk er zijn betere dan deze -->MULTICONNECT QUAD LNB 41.

En vandaag een shop gevonden op 20km smile en deze heeft de alps lnbs dus het zullen deze dan worden.

Citaat:
Een aanvullende goede raad, maak gebruik van de expertise van de forumleden van dit forum.

Daarom dat ik me hier ingeschreven heb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...