Ga naar inhoud

Astra 1,2,3 & Hotbird systeem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb onlangs een schotel gekocht, de afmeting is 110 cm. Nu wil ik er 4 LNB's op 'richten'. Ik wil Hotbird en Astra 1,2 en 3 ontvangen.

Nou heb ik al een beetje uitgezocht hoe het allemaal moet, het lijkt ook allemaal best makkelijk, alleen heb ik nog een paar vraagjes om er zeker van te zijn dat het zal gaan werken.

Ik wil dus 4 LNB's op de schotel 'richten'. Hiervoor heb je een schotel nodig, 4 LNB's, een multiblock een switch een coax-kabel (1 lange van 15 meter en 4 kleintjes voor de verbinding tussen de switch en de multiblock), klopt dit?

Ik heb al op een paar online-shops rondgekeken, en daar vond ik deze:

triax-multiblock-td-multi-lnb-holder-mod

Een probleem is dat erbij staat: 'Triax/asat Multiblock LNB houder voor ontvangst van 4'

Mijn schotel is merkloos (kan nergens een merknaam vinden), dus ik weet niet of deze gaat passen of niet, weet iemand misschien of deze alleen op Traix en Asat modellen werkt of ook op andere?

En mijn tweede vraag is; Mijn receiver heeft diseqc 1.0 en 1.1, maar de switch die ik wil gaan kopen is gemaakt voor 2.0, ik heb op internet rondgekeken, en daar staat dat het ook gewoon gaat werken op 1.0, alleen weet ik dit niet zeker. Het is een beetje zonde om het te kopen en later weer weg te gooien, dus ik vraag het maar voor de zekerheid.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Lees dit eens door. Dan worden al veel vragen beantwoord denk ik.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Daar is alles erg goed uitgelegd, bedankt.

Veel zal ik er niet aan hebben, de multiblock os gemaakt voor triax schotels en zal dus niet op de mijne passen tired

Geplaatst:

Dat misschien niet, maar je hebt dan (hoop ik) een idee over hoe een en ander in elkaar zit.

vGnp

• Like 1

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Zou je ook even een foto van de schotel willen maken ,kunnen we even zien

of de Multiblock LNB houder ook past ,want er zijn ook wel ander

types die misschien wel passen.

En voor een Switch zou je een EMP DISEqC 4/1 kunnen nemen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Edit: Ben erachter gekomen dat het een FAMAVAL (?) schotel is van 110 cm. (komt uit duitsland). Het is niet echt bekend, want je kunt er niet veel over vinden op google.

Geplaatst:

je had beter een multytenne kunnen kopen, had je alles in 1 keer goed uitgericht gehad......en de prijs.....welnu deze schotel + rail + 4 lnb's + diseqc switch.....denk dat het niet veel uitmaakt..

Geplaatst:

Was van plan om een TRIAX te kopen. Maarja een kennis van mij in Duitsland vertelde me dat schotels daar goedkoper waren. Toen kwam hij aan met zo'n één.

Maarja, hoe zou ik dit kunnen oplossen? Gewoon een triax multiblock halen en hem op allerlei manieren proberen te bevestigen?

Geplaatst:

Heb je al veel kosten gemaakt? Anders zou ik inderdaad voor een Multytenne45 gaan, die heb je in solo en twin uitvoering. Een twin uitvoering voor als je een ontvanger hebt met 2 tuners.

Uitrichten op de 19,2 astra, en dan staan automatisch de andere LNB's ook goed. En het scheelt je enorm veel werk! Installeren is eenvoudig zolang je maar een paar basis regels volgt. Er is hier ergens een grote draad over de Multytenne .

Ik heb hem ook, ben er erg tevreden over. Wil alleen upgraden naar de Twin versie.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

Dat heb ik liever niet. Ik wil het eerst met een multiblock proberen. Ookal zal het veel werk zijn.

Geplaatst:

Dan zal je deze moeten hebben, Multiblock universal lnb houder MFU3

post-33015-1318261670,5475_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ja wou al zeggen dat er ook universele multirails zijn.Waar ik echter wel bang voor ben is voor 110 cm icm 4 lnb,s.Ik denk dat dat een stuk moeilijker uitrichten word.Daar hoe groter de schotel hoe kleiner je invalshoek zal zijn.En hoe dat zich gaat verhouden met lnb,s die uit het brandpunt staat.Maar je kan het proberen.Wat ook kan is multiconnect van inverto rail en lnb,s die passen op alle bestaande schotels.Daar je middelste lnb in de orginele houder word geplaasts en het rail aan de lnb waar vervolgens 4 lnb,s dus totaal 5 gemonteerd kunnen worden.Maar das wel een stuk duurder dan een uni rail.

Geplaatst:

Ok bedankt! Zo te zien is het ook mogelijk om er een extra houder op te zetten?

Geplaatst:
Origineel bericht van: tymosat
Ja wou al zeggen dat er ook universele multirails zijn.Waar ik echter wel bang voor ben is voor 110 cm icm 4 lnb,s.Ik denk dat dat een stuk moeilijker uitrichten word.Daar hoe groter de schotel hoe kleiner je invalshoek zal zijn.En hoe dat zich gaat verhouden met lnb,s die uit het brandpunt staat.Maar je kan het proberen.Wat ook kan is multiconnect van inverto rail en lnb,s die passen op alle bestaande schotels.Daar je middelste lnb in de orginele houder word geplaasts en het rail aan de lnb waar vervolgens 4 lnb,s dus totaal 5 gemonteerd kunnen worden.Maar das wel een stuk duurder dan een uni rail.

Zie net dat het 100 is, weet niet of het veel uit zal maken.

Ik zal eerst ff de multiblock bestellen en kijken of het gaat lukken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen