Extreme001 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Na een vastloper start me dreambox met openpli 1.0 niet meer door. Ik heb hem hierna geflashed met Openpli 2.0 maar die starte ook niet door. Heb ook nog de laatste openpli 1.0 geprobeerd en met de orginele software. Ik heb altijd geflashed over het netwerk. De dreambox heeft bootloader BUILD #76, built 20091014 zag ik in het scherm. Heeft iemand nog tips wat ik kan doen. mvgr. Extreme
Loui (K) Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Ook al geprobeerd met Dreamup en met een nulmodemkabel?
Extreme001 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Ik heb dit niet geprobeerd omdat hij wel flashed. dacht dat je hem met dreamup alleen 'upload' en dat ie daarna uit uitpakt. dus wat je met webinterface ook kan doen alleen sneller. met e1 is dit volgens mij wel anders. mvgr.
Loui (K) Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Nee met Dreamup heb je volledige toegang tot je box en de image wordt niet geupdate maar volledig overschreven. dus compleet nieuw.Ik zou dit eerst eens proberen.
Extreme001 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 ga ik nu doen als je dreamup start zegt ie ook HTTP mode nog 70 min te gaan... gr
Tonskidutch Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 my god, wat een weelde zo'n mooie dm8000 waarom ga je nu flashen met dreamup? puur omdat er iemand suggereerde dat dit je probleem helpt oplossen? met een OpenEmbedded Receiver kun je altijd via de webbrowser flashen en dat je dreambox 8000 niet wil doorstarten heeft er wellicht mee te maken dat er een IP-conflict is (met DHCP of een vast adres) dus de simpelste weg naar rome is, geen netwerkkabel eraan en opnieuw booten maar nu ben je al bezig dus BREEK VOORAL NIET DREAMUP AF. voor de volgende met een probleem, zullen we maar zeggen ciao Pabadam Yonderboi
Nuci Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 via dreamup is mij overigens nooit gelukt in http mode DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Nuci Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 idd goed idee, zou ook de hdd er eens uittrekken, wellicht een hardware fout DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Origineel bericht van: Extreme001 met e1 is dit volgens mij wel anders. Ja, met Enigma1 kun je een erase-image installeren om flash geheel te schonen. Dat gaat niet op met Enigma2.
Extreme001 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 *Dat dacht ik ook al maar wil het wel geprobeerd hebben. Ik heb de HDD los gemaakt en nu start ie wel door... Dus even de HDD aan de pc hangen. Mvgr
Littlesat Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Is het wel een echte DM8000, daar DMM nogal in de laatste drivers geprutst heeft waardoor de clone versies niet meer goed kunnen werken??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Extreme001 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 HDD is een WD Caviar Green 1.5TB WD15EADS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen