Ga naar inhoud


[DM7000] problemen met installeren en gebruik Samba


tajvdz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tonskidutch
nou eindelijk resultaat,,, wink

je uiteindelijk aan 2,5 MB/sec komen wegens de 100Mbit netwerkkaart van de dream

Maar bedenk wel dat direct editeren van bestanden op je dreambox met een linux compatibele editor moet gebeuren... notepad of write resulteert in syntax fouten

het is volbracht .


het wijzigen van de werkgroep heb ik met kladblok gedaan in smb.conf. is dat misschien het probleem?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog even gekeken maar lijkt zo niets mis te zijn als ik in dcc open. heb daarna nog even alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en de originale onveranderde file zag er hetzelfde uit. dan weet ik dus zeker dat het goed is.

 

in xp zie ik overigens de printer niet als ik het ip adres open.

 

Kan ik ergens een overzicht vinden wat die instellingen in de smb.conf allemaal doen?

 

via ftp verplaats ik normaal opnames van de hdd naar mijn nas.

alleen dat wilde ik nu via samba gaan doen. Bij verplaatsen kopieert ie wel maar verwijderd niets. Als ik het handmatig doe gaat wel de .eit erg maar de .ts blijft staan.

Dit komt natuurlijk omdat in de instelling share staat. Met een andere instelling zal dat wel werken denk ik.

 

Ook krijg ik nu de melding of ik het zeker weet of ik alleen lezen bestanden wil overzetten. kan die melding ook uit?

 

Ik heb overigens nu de werkgroep naam met 1 hoofdletter gedaan.

ik hoor wel eens dat bepaalde apparaten na een bepaalde vertraging op de pc toch zichtbaar worden. Met allemaal hoofdletters is dat niet gebeurd dus wacht zo even af.

Of is dit puur een probleem van enigma 1 dat die nooit verschijnt op de pc en dat je dus alleen met ip adres of sharenaam kan benaderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

snelheid blijft een probleem op vista!

 

als ik een bestand van ongeveer 800 mb verplaats in xp begint hij te tellen op 9 minuten ongeveer en duurt uiteindelijk 5 minuten.

als ik hetzelfde doe in vista begint hij met 3 uur!

staat nu een paar minuten later op 2 uur en 19 minuten...

hoe kan dit?

zelfde netwerkverbindingen etc....

op vista duurt het gewoon erg lang.. via ftp maar nu dus ook via samba!

wie heeft hier een verklaring voor?

de melding van dat het alleen lezen bestanden zijn kreeg ik trouwens niet bij vista. of ze verwijderd worden weet ik nog niet.

zie nu trouwens dat de tijd weer oploopt. staat nu op 2 uur en 26 minuten. is nu ongeveer 5 minuten bezig dus was in xp al lang klaar geweest!

 

hij staat trouwens als ik bij details kijk precies op 100 kb/s

lijkt dus op een netwerkinstelling.... zal die ergens begrensd staan in vista?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja...

wat te doen?

het werkt maar veel te langzaam is de strekking van je verhaal.

 

op de dm7020 werkte het prima onder gemini 4.7 met samba3.0 server als plugin

als er bovendien nog bugs blijken zoals de verwijderde bestanden via verkenner blijken nog in de hdd aanwezig is er zeker iets goed fout met die versie van de samba in het dm7000 image

 

ik geloof dat we wel weten hoe het moet nu met inrichten en configureren, maar waarom de incompatibiliteit en langzame verbinding... geen idee.

 

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die langzame vervinding is geen probleem van samba.

dat heb ik met ftp ook.

lijkt me meer een vista probleem want als ik het nu op een andere pc doe met xp dan is de snelheid met samba gewoon goed en hetzelfde als met ftp.

verder heb ik met vista alleen problemen via het netwerk met de dreambox want tussen 2 pc´s onderling gaat de snelheid wel hoger dan de 100 kb/s die ik had.

 

dat er bestanden achter blijven lijkt mij een instellingsprobleem omdat het ook alleen lezen bestanden zijn en je volgens de samba instelling geen rechten hebt om te verwijderen.

Daarom vroeg ik wat de mogelijkheden zijn om in te stellen in de smb.conf

Nee zoals ik het nu ervaar is er vanaf de dreambox helemaal niets mis met samba.

Dat windows (zowel vista als xp) de dreambox niet ziet in de werkgroep misschien het enige. en daarom mijn vraag of andere gebruikers met enigma 1 dit ook ervaren.

Iedereen die zegt dat windows de dreambox wel ziet heeft geen dm7000..

 

wat voor versie van samba is dit trouwens die ik gebruik en zit er in de open pli een andere / nieuwere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier stond je smb.conf

daar is read only = NO dus dat klopt niet helemaal dat je geen rechten hebt

OF

je hebt ooit de attributes van die bestanden gewijzigd?

 

In verband met de snelheid moet je eens naar de netwerk hardware modificatie zoeken (solderen was onlangs nog aan de buurt in een berichtje)

 

Wat de Samba Versies betreft dat moesten de image bakkers weten.

Wat betreft de Openpli idem

In ieder geval heb je de hele oefening achter de rug om het in een ander image ook snel en adequaat te kunnen oplossen. wink

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hier stond je smb.conf
daar is read only = NO dus dat klopt niet helemaal dat je geen rechten hebt
OF
je hebt ooit de attributes van die bestanden gewijzigd?

Kan ik die achter af nog wijzigen? of is dat niet mogelijk? het zijn opnames door de dreambox gemaakt. met ftp werkt het wel goed. bij verplaatsen worden ze netjes verwijderd. via samba lukt verwijderen wel voor .eit maar niet voor.ts
Origineel bericht van: Tonskidutch
In verband met de snelheid moet je eens naar de netwerk hardware modificatie zoeken (solderen was onlangs nog aan de buurt in een berichtje)

Wat bedoel je hiermee?
Met mijn netwerk is verder niets mis. Met pc's ondeling geen probleem. En met de Dreambox ook niet want via ftp gaat het wel goed.
Origineel bericht van: Tonskidutch
Wat de Samba Versies betreft dat moesten de image bakkers weten.
Wat betreft de Openpli idemIn ieder geval heb je de hele oefening achter de rug om het in een ander image ook snel en adequaat te kunnen oplossen. wink
Ik ga dit wel uitzoeken via het pli forum...ik weet nu inderdaad hoe het moet en bedankt voor je hulp zover!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...