gsm Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Ik zoek een NAS en heb er 2 in gedachte van Synology. Mijn vraag is wie kan mij het verschil vertellen tussen de DS-109J en de DS-110J ? Alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 nu ja dat kun je wellicht beter aan de specificaties van beiden meten op de website van synology maar de 110 is een nieuwere en vooral veel sneller. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
gsm Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Dat zou ik ook wel verwachten of dat de 110 meer kan. Maar als ik diversen forums en reacties lees dan is er niet veel verschil. Ik las zelfs bij één forum via google dat de 110 langzamer was dan de 109 Ook heb je de 109 en 109J en ik dacht de 109E Zoiets bestaat ook in de 110 serie, in iedergeval de 100 en 100J Op de site van Synology wordt het wel vermeld maar aangezien ik een leek ben op dat gebied zie ik de bomen door het bos niet meer. Waar ik hem voor nodig heb is het bereikbaar hebben van data als ik ergens anders ben dus als ik bv bij mijn kinderen ben en wat nodig heb wat op de NAS staat dan moet ik die kunnen bereiken en er wat af kunnen halen of er wat op kunnen zetten. Dat is eigenlijk het belangrijkste.
Tonskidutch Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 gsm, dat kunnen ze beide... maar omdat die 109 en ouder model is zul je hem enkel nog per toeval tegenkomen in een webshop / winkel en dan is de vraag of de prijs past het is zeker een goede NAS (kijk oude reviews smallnetbuilder. ) maar de firmware is ook een deel van de rekening, die wordt natuurlijk wel weer 3 a 5 jaar verder ontwikkeld voor de nieuwe modellen snappie? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
gsm Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Bedankt, ikke snappie Ik heb nu ook de technische bladen gevonden en naast elkaar gelegd en zie inderdaad dat de 110 een veel snellere processor heeft en meer RAM. 800MHz om 1,2GHz en 32MB om 128Mb Vraag is dan wel of dat voor mij zo belangrijk is ?? Denk het zelf van niet maar misschien dat jij hier nog even op kan reageren, is dat echt merkbaar als ik bv bij vrienden zit en wat van de nas wil downloaden of uploaden ? Ik zie ook dat de 109 meer geluid maakt dan de 110, 25db om 19db. Beiden lijken mij niet hinderlijk, of wel ? Ook lees ik dat de ene een eSATA aansluiting heeft en de andere niet maar ik kan dat ik de beschrijving of foto´s niet terug vinden. Weet jij dat soms ? Qua firmware wat er in zit kan ik niets vinden wel lees ik ergens dat er geen updates meer voor de 109 te verwachten zijn. Volgens mij is er niet veel veranderd of verbeterd of heb ik het mis ? De prijs zal dan eventueel de doorslag moeten geven. Hartelijk dank voor je hulp.
winwiz Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Ik denk dat je toch een beetje beter kan zoeken... De laatste firmware is DSM 3.0 (zoek op google wat dat is) en dat draait op de oude 107 en hoger. Van bijna elke serie is er een j en + versie extra. Simpel gezegd de J versie is het budget model en de + versie is de snelste uitvoering. Als je hem als mediaserver gaat gebruiken is extra snelheid/meer ram altijd lekker. Op de site kun je alle gebruiksaanwijzingen downloaden van alle typen die ze hebben. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
gsm Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Dat begrijp ik wel dat ik beter kan zoeken op firmware maar ik weet daar niets van dus zegt het mij ook niet zoveel als ik het gevonden heb. Maar zoals het er nu naar uitziet zal het de DS-110J worden. Nieuw een redelijke prijs (€129) en positieve berichten. Ik gebruik hem, zoals ik al schreef, voornamelijk om data bestanden op te zetten die ik wil delen met mijn kinderen en vrienden in buitenland dus geen media gedoe. Gebruikt kan ik die ook kopen maar voor de 110J is al 95 geboden en voor de 109J al 80 euro. Vreemd vind ik dat als je ziet dat de 109J niet meer nieuw te koop is en de 110J dus nieuw 129 kost en dan heb je 2 jaar garantie.
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 in verband met de ondersteuning, zoals ik dat zelf voor mijn iet oudere QNAP ervoer, kwam ik erop dat je moet opletten of de firmware regelmatig wordt geactualiseerd. niet dat je de NAS moet weggooien als er geen nieuwere firmware meer uitgebracht wordt enkel dat een moderner, nieuwer type vaak de mooiste applicaties ingebouwd krijgt met die firmware. principieel kun je beide kopen, maar de 110 is sneller en in de reviews als beter getest. tweedehands zou ik never zo'n NAS kopen en al helemaal niet met een tweedehands HDD erin je data zou je wat waard mogen zijn. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen