Alexander88 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Ik heb een UHF antenne rotor van het merk stolle geinstalleerd. de rotor en de sturing zijn uit de jaren 70 denk ik, en ik zou graag het sturingsmechanisme vervangen door een elektronische versie, ipv een mechanische knop met de 4 windstreken. ik vind echter weinig info over hoe het werkt. er zijn 5 draden nodig voor besturing van de rotor. heeft iemand de elektrische schema's van de sturing of weet hoe de besturing werkt over de 5 draden? alvast bedankt voor de hulp
focus103 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Ja volgens mij zijn dat twee motoren die synchroon lopen. Dus als de motor beneden in het kasje draait gaat de motor in de rotor mee. Er zit dus geen terugkoppeling in voor de stand van de rotor. Dus daar moet je iets voor verzinnen. dus zou ik daar op zoeken "sychroon"(motor,rotor) sturing" suc6
DeBeek Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Al eens "antenne rotor schema" in Google getypt ?? Staat genoeg..
Alexander88 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 bedankt voor de tip. ik ga voorzichtig proberen het kastje te openen, en de motor zoeken. ik hou jullie op de hoogte van mijn ontdekkingen
henkvd1 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Hier het schema van de orginele stolle rotor
Beukenoot. Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Jeetje, 35 jaar geleden ook zo'n rotor gehad, Moest toch even goed kijken om de werking te begrijpen. Best mooi gedaan met weinig onderdelen voor die tijd. Suc6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen