Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software voor Atevio: V1.08.75


Audioniek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: abrahamsat
... de weg geopend
om met een simpel progamaatje alle kaarten zonder ci modul
werkend te krijgen,

Als ik deze zin goed begrijp wil je hiermee zeggen dat na gebruik van dit programmatje i.c.m. alternatieve FW de SECA3 kaart en dientengevolge de gecodeerde CD HD kanalen op alle apparaten goed te ontvangen zijn.

Ik gebruik op dit moment 2 Reboxen met de originele FW waarbij ik weliswaar geen garantie heb dat ik ook in de toekomst de gecodeerde CD HD kanalen onafgebroken kan ontvangen maar het is redelijk aannemelijk dat Rebox zich zal inspannen om dit wel blijvend mogelijk te maken.
T.a.v. de gecertificeerde RE-4000 lijkt mij dit al helemaal geen discussie.

Stel ik ga nu alternatieve FW op mijn Reboxen zetten en CD gaat op een of andere wijze de codering dusdanig wijzigen waardoor ontvangst van de gecodeerde CD HD kanalen niet meer mogelijk is, kan mij dan iemand uitleggen wie de alternatieve FW dan gaat aanpassen zodat ik de gecodeerde CD HD kanalen wel weer kan ontvangen.

Er heeft hopelijk toch niemand de illusie om te denken dat de producent van de Fortis FW zich ook maar enig moment druk gaat maken dat die paar Nederlanders kijkers de gecodeerde CD kanalen niet meer kunnen ontvangen.

Nogmaals, zolang je een niet door CD gecertificeerde ontvanger gebruikt loop je het risico dat de ontvanger voor korte of langere tijd op zwart gaat maar je dan toch nog wel de garantie van een Nederlandse importeur.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het voordeel van deze ontvangers is, dat je altijd nog kunt terug vallen op het ci slot, en daardoor met een (gecertificeerd) CI module weer kunt kijken.

 

Dat betekent, dat je niet geheel afhankelijk bent van het updaten van de software.

 

Voor een gemiddelde consument is het omschakelen op een andere systeem software, die de kaartlezer verandert in een universele versie, geschikt voor de diverse systemen niet zinvol.

Hij heeft slechts belang bij het goed decoderen van SECA kaarten van Canaal Digitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De weg die rebox de afgelopen 2 jr is gevolgd met een firmware

die het toeliet alleen de onderste kaartlezer te aktiveren.

is de zelfde weg die atevio vervolgde,wilde je een kaart zonder

ci module aktiveren,had je alternatieve software nodig,atevio gaf daarin geen ondersteuning,octagon wel.daar is plotseling een einde aan gekomen met de laatste firmware van Fac 1.08.75

deze update is voor alle fortis hdtuners.atevio is hiermee

overstag,dit is ook niet illegaal,hooguit dat cds en vooral aston dit met lede ogen aanzien.ik verwacht dat rebox dit ook gaat doen,rebox kan niet anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het voordeel van deze ontvangers is, dat je altijd nog kunt terug vallen op het ci slot, en daardoor met een (gecertificeerd) CI module weer kunt kijken.

Dat betekent, dat je niet geheel afhankelijk bent van het updaten van de software.

Voor een gemiddelde consument is het omschakelen op een andere systeem software, die de kaartlezer verandert in een universele versie, geschikt voor de diverse systemen niet zinvol.
Hij heeft slechts belang bij het goed decoderen van SECA kaarten van Canaal Digitaal.

Niet helemaal mee eens, je hebt alleen beeldgarantie met de officiele Mediaguard Cam. Laat nu net deze conflicten hebben met de interne kaartsloten, dus beeldgarantie hebben we nu ook niet smile. Zover ik het weet (gebruik niet een alternatieve firmware), kan je de interne kaartsloten uitzetten met alternatieve firmwares, dit zie ik dus als een handige feature die zeker geintroduceerd moet worden. Wil je in de toekomst beeldgarantie, dan kan je altijd een Mediaguard CAM kopen die het nieuwe platform ondersteunt, ook het gebruik van de interne kaartsloten is geen garantie voor de toekomst. Ik zou dus zeker ook voorstander zijn om de boel nu open te zetten en het zo in te regelen smile (niet voor de RE4000, omdat deze gecertificeerd is)
Kijk bij de implmementatie van Seca3 een tijdje geleden, dat was gewoon een groot drama waarbij veel merken die gewoon in Nederland verkocht worden en een nederlandse importeur hebben, gewoon veel problemen hadden en waarbij firmware upgrades lang op zich lieten wachten. Canal digitaal moet in dit verhaal beter communiceren wat er gaat wijzigen, zodat importeurs als Rebox het aan de software ontwikkelaars in Zuid Korea kunnen doorgeven wat er gaat gebeuren en wat er veranderd dient te worden...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: dus beeldgarantie hebben we nu ook niet.

 

Voor de RE-8000/9000 was dit in mijn geval, en waarschijnlijk in bijna alle andere gevallen al lang zo. Mijn winkelier geeft op zijn website al aan dat deze ontvangers weliswaar op CD met alleen een smartcard beeld geven, maar dat dit voor de toekomst absoluut niet gegarandeerd wordt. Het wordt bij verkoop van de ontvanger nog een keer mondeling herhaald, en in mijn geval staat het zelfs expliciet op de bon. Uitwegen zijn het alsnog gaan gebruiken van een CI-module, of het kopen van een RE-4000 die in dit opzicht vanwege de de certificering wel gegarandeerd wordt.

 

Citaat: Zover ik het weet, kan je de interne kaartsloten uitzetten met alternatieve firmwares.

 

Dit is de omgekeerde wereld. Sinds V1.08.52 is bij de niet-Rebox-versies de plugin-interface standaard, en werken de interne kaartlezers alleen nog maar na het draaien van een plug-in.

Waarschijnlijk is dit dan ook de knoop die ze in Haarlem moeten doorhakken: plug-ins toestaan en dus op één lijn gaan zitten met de overige aanbieders van Fortis-hardware, of de (onderste) kaartlezer zonder plugin actief houden middels een lokale voor NL/BE unieke software-aanpassing. Dat het een en ander op gespannen voet staat met de certificering van de RE-4000 lijkt mij een duidelijke zaak.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn de 8000/9000 al geen nederlandse specials?

 

Ik denk bijvoorbeeld aan de Canaal Digitaal fastscan optie.

 

Gecertificeerde ontvangers hebben ook geen eeuwigheids waarde.

 

In het recente verleden zijn kopers van CD gecertificeerde ontvangers ook plotseling geconfronteerd met het doorhalen van de certificering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn inderdaad Nederlandse specials, ofschoon de CD fastscan ook in de Octagon-versies schijnt te zitten, dus dat stukje code komt kennelijk wel uit of via Korea.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abrahamsat,

 

ik heb nog wat verouderde software op de Rebox 9000 zitten (luiheid), maar sinds al een half jaar worden mijn CDS en TVV kaarten gewoon geupdated, ook toen ik een ander pakket nam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En M.boretti,denk je dat bij mij niet gaat?jij krijgt bij de volgende update een bericht hierover,okay?

er zijn veel rebox 9000 bezitters die een verouderde firmware erop hebben laten zitten,om dat ze dan geen problemen hebben van de vorige,ze zijn dan bang voor de nieuwe,dat is menselijk en begrijpbaar,

maar met de nieuwe fac zapt die zoals het hoort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...