robbieuutgrunn Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Hoi Allemaal, Ik heb sinds vandaag de VU+ Duo ook maar eens aangeschaft en ben hier vanavond wat mee aan het spelen. In principe heb ik alle instellingen zoals ik deze ook op mijn dreambox heb weer aan de praat. Het enige wat ontbreekt is beeld... beeld op de 23 oost sateliet wel te verstaan. bewerkt: Oja... ik gebruik de PLI image Mijn instellingen heb ik als volgt gedaan. lnb 1 aangesloten via een canal digitaal lnb 19/23 oost tuner configuratie: Tuner A => toneburst A/B satelieten 19,2 astra 1h/1kr/1l/1m en astra 23 3a/3b Tuner B => doorlus naar Tuner A De zenders op 19 oost werken. Helaas die op 23 oost niet. getest met bijvoorbeeld de FTA zenders TV Noord bij het zappen naar deze zenders krijg ik de melding info: afstemmen mislukt Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem? greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Gerrit1967 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Tuner A configuratie modus eenvoudig modus Diseqc A/B Poort A 19,2 Astra Poort B 23,5 Astra Tuner B gelijk aan Tuner A
robbieuutgrunn Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 top! dat werkt. bedankt! Ik weet niet of ik de volgende vraag binnen dit draadje mag stellen.. anders sluit hem maar en ik open wel weer een nieuwe verder heb ik nog een vraag want alles loopt nu als gewend behalve de INTERNE cardsharing. Ik heb de VU+ ontvanger als client ingesteld van m'n server beneden (dreambox 7000). Ik heb de CCcam.cfg aangepast door de C: line weer in te stellen. Op een of andere manier krijg ik dit niet aan de praat. Ik heb de CCcam versie geinstalleerd die in de laatste pli zit (kan overigens ook niet vinden waar ik deze eventueel weer kan verwijderen). Ik dacht gisteravond even een aantal seconden beeld te hebben gehad, maar nu dus niet meer. Moet ik mogelijk nog andere instellingen wijzigen, firewall aanwezig op de vu+ of moet ik aan andere zaken denken? Sluit ik m'n dreambox 500 weer aan als client, dan werkt dit gewoon dus het moet in de VU+ zitten. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Noud Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Heb je al geprobeert de CCCam.cfg van je DM 500 in je VU te zetten? VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
robbieuutgrunn Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 yep... al geprobeerd maar dit werkt niet. Het is voor het eerst dat ik met een Enigma2 bak werk dus is het ook allemaal nieuw voor me. Mogelijk dat er andere instellingen gedaan moeten worden om het e.e.a voor elkaar te krijgen maar dit weet ik dus niet. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
metoo Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 kan het zijn dat enigma 1 de cccamcfg in var/keys heeft staan?, bij enigma 2 moet dit in de map etc? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Noud Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Ik heb alleen ervaring met enigma 2 (openPLI) maar daar is het cccam installern via plugin's \etc\CCcam.cfg aanpassen en gaan!! doe ik via de cifs share in windows (\\ipvanjebox\settings\etc) Doet hij het wel als je je CD kaartje in de VU stop? zo kan je tjeken of cccam uberhaupt iets doet. VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 dus eigenlijk hebben we twee topics in een draadje, afgehandeld. wat efficiënt zeg. maar hopelijk is dat ook ooit terug te vinden voor den lezer. ciao Second Life Mungo Parker
robbieuutgrunn Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 Hoi Noud, Yes, hierbij direct beeld... daarom vindt ik het zo vreemd. resumé; * Ik heb netwerk op de VU * CCcam.cfg ingesteld * laatste CCcam geinstalleerd op de OpenPli * met kaartje heb ik gewoon beeld op alle zenders. werkt niet dreambox 500 met zelfde config als bovenstaande aangesloten en ik heb weer beeld Ik zal vanavond kijken of ik mogelijk met netstat in telnet kan zien waar de connecties blijven. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
freak Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 heeft de vu+duo een ander ip dan de 500? mischien ip gekoppeld van de 500 in de flijn? hoe ziet de flijn eruit in de 7000?
robbieuutgrunn Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Geplaatst: 6 januari 2011 @freak @iedereen, wat me nooit te binnen is geschoten is wel een heel dom iets... Ik heb nooit de db500 van het netwerk gehaald waardoor er 2 boxen met dezelfde C: line connecten. STOM van me maar het is wel opgelost. Iedereen bedankt voor de reacties. @tonskidutch ik zal in vervolg een nieuwe topic starten bij 2 verschillende vragen. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen