Ga naar inhoud


geen ontvangst express am1


Gast peterp

Aanbevolen berichten

kan geen signaal ontvangst krijgen op express am1 40.0 oost

heb een 1.20 schotel met een alps lnb en focus ontvanger

ook gekeken op ....sat en wat frequenties geprobeerd maar niks

wie heeft er wel signaal en op welke frequentie ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


op m,n focus zit een instelling waar ik het signaal in procenten kan zien. wat blijkt als ik m,n schotel 1.20 met alps

lnb naar de express draai krijg ik een signaal sterkte van 96

procent.

maar de kwaliteit balk blijft helemaal op 0 procent

wie weet wat er aan de hand is.in m,n lnb instelling heb ik ingevoerd universeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterp
zodra m,n vrouw klaar is met haar russiche kanalen op h.bird
ga ik het proberen ik neem aan dat op 20000 een 5/6 zit??

privet

vraagje

is het je te doen om die russiche kanalen???
want dan zou de 9 oost ook een optie zijn
pakket platforma hd

ik heb zonet ook nog gekeken hier op de am1
maar krijg hier helemaal niets mee heb eerder last van de hella sat

groet sammy

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hellassat knalt ook keihard over de AM1 heen.. en nu de AM1 inclined is (technische mankement) krijg je alleen maar meer last van de Hellas

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
(technische mankement)

Het is geen mankement.
Als een satelliet aan het einde van zijn levensduur raakt doordat o.a. de brandstof opraakt dan wordt hij in inclined orbit gezet. Hij wordt dan minder gekorrigeerd als nodig zou zijn en hij is niet meer zo vast op z´n positie.
Voor DTH ontvangst een probleem maar voor een occasional feed niet. Er zijn ook grondstations die de satelliet perfekt kunnen volgen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie hier de brief van RSCC dat de satellite 2 kapotte giro,s heeft ik heb hier 2 transponders op draaien.

 

Dear -----

 

unfortunately, the situation with Express-AM1 is not good. Enclosed is the evolution of inclination. We are considering now different ways of solving the problem. We do not have reserved satellites to move the carriers from

Express-AM1 to other satellites and are now discussing with Eutelsat the possibility of relocating Seasat to this position.

 

Besides, we are studying the possibilities with other satellite operators to use their satellites for removing our customers from Express-AM1. We will provide any assistance to our customer to move to other satellites.

 

As for evaluation on our technical experts, with the auto tracking systems the communications systems established via Express-AM1 can work without limitations in C- and Ku-band.

 

First of all, the satellite inclination will affect E/S in Ku-band with large antennas without auto tracking. When inclination of more than +/- 0.1 antennas more than 4.8 m will have after June 10 two periods of degradation everyday. When inclination more than +/- 0.15 E/S of 3.8 m will face the same problem.

 

The peripheric VSAT stations will have breaks in operation approximately as

follows:

 

from July 13.2010 - 2.4 m diameter (inclination more than +/- 0.20 deg.) from August 5.2010 - 1.8 m diameter (inclination more than +/- 0.25 deg.) from August 30.2010 - 1.5 m diameter (inclination more than +/- 0.30 deg.) from September 28.2010 - 2.4 m diameter (inclination more than +/- 2 deg.)

 

 

Best regards,

Natalia Yablonskaya

Manager

International sales dept.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie onder deze link nog meer uitleg.

Op dit moment is de inclinatie 0,6° (dus nog niet 2°).

Maar waarschijnlijk is dat al zoveel dat er niet meer 24 uur per dag ontvangst mogelijk is (op 10967/10995), zonder de satelliet ook in inclinatie te volgen.

 

In de onderste grafiek is te zien hoe men verwacht dat de inclinatie toe zal nemen, de komende jaren.

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me stug dat een sat uit 2004 nu al aan het einde van zn leven zit wink

 

Citaat:

EXPRESS AM-1 can be found in the following categories:

Geostationary

TV

 

NORAD ID: 28463

Int'l Code: 2004-043A

Perigee: 35,779.5 km

Apogee: 35,806.9 km

Inclination: 0.6°

Period: 1,436.1 min

Semi major axis: 42,164.2 km

Launch date: October 29, 2004

Source: Commonwealth of Independent States (former USSR) (CIS)

Comments: 9 C-band, 18 Ku-band; 1 L band for broadband and internet links and telephone to Russia and its neighbors.

 

bron: n2yo.com

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...