Ga naar inhoud


Channelmaster 120 en Inverto Black Ultra


ChRiStoX

Aanbevolen berichten

Ik heb een Channelmaster 120 en ik werk met een inverto black ultra.

Ik heb een vrij goede ontvangst op Nilesat maar misschien zou deze toch nog iets beter kunnen.

Nu vraag ik me af of deze schotel betere ontvangst zou hebben met een originele feedhorn of niet.

Echter weet ik niet hoe deze feedhorn geïnstalleerd moet worden (en of deze op de inverto kan of niet)

zou iemand me kunnen uitleggen hoe dit werkt en desnoods met foto's?

In ieder geval al bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ChRiStoX

 

Als er bij je Channel Master 120 een bijpassende feedhorn is geleverd of verkrijgbaar dan zou ik je juist wel adviseren om deze te gebruiken.

Schotels van hoge kwaliteit hebben een bijpassende feedhoorn.

Je moet dan een LNC met een C-120 flens aansluiting toepassen. Die past op de feedhoorn.

 

De doorsnee grabbelbak-bouwmarkt-made-in-China-0,1dB LNC´s hebben een feedhoorn in gebouwd en zijn doorgaans goed voor een F/D verhouding die de meeste huis-tuin-keuken bordjes á la Triax en Co. hebben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die past niet op je inverto...daar is de feedhoorn vast ingebouwd.

Je moet een LNC nemen zonder feedhoorn. Daar kun je dan de voor jouw schotel aanbevolen feedhoorn aan monteren. Dan kun je ook de scalar ringen verschuiven en een optimale aanpassing vinden.

Ik kan je wel wat foto´s sturen. Moet je even wachten tot ik weer thuis ben volgende week.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan voor je Channel Master 120cm schotel een feedhoorn?

Indien niet dan moet je bij de leverancier de juiste feedhoorn bestellen.

Ist het een off-set schotel of prime-focus? Daar zijn verschillende feedhoorns voor verkrijgbaar.

De feedhoorn is niets anders dan een aanpassing van schotel aan je LNC.

Door de verschuifbare scalar ringen kun je de schotel optimaal aan passen aan je LNC. Hierdoor wordt voorkomen dat de schotel "onder of overbelicht" raakt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je altijd proberen en is aan te bevelen.

Het is niet zo heel erg duur.

Maar je komt wel uit het niveau van de grabbelbak troep.

Ik weet de prijzen niet precies maar ik schat een feedhoorn op ca. 40-50 €uro en de LNC met flens op ca. 60-80 €uro.

Goede flens LNC´s zijn er van o.a. Invacom. Ik heb daar goede ervaringen mee. 2 ervan zitten nu in mijn schotels en presteren bijzonder goed in weer en wind sinds een jaar of 6.

Ik heb een Technisat 120 cm prime focus en een Technisat offset 100 cm schotel. Voor beide schotels gebruik ik quatro LNC´s van Invacom met flens aansluiting.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@ChRiStoX

Waar woon je?

Kun je echt alle zenders ontvangen, dus zowel horizontaal als verticaal?

 

Ik vraag het je, omdat als je in op de dezelfde hoogte woont als Amsterdam (waar ik woon), dan is het misschien ook voor mij een mogelijkheid om zo'n Channelmaster 120 te kopen.

Ik kan hier helaas geen Nilestal ontvangen met een Triax 100cm.

 

Al vast bedankt voor je antwoord.

 

p.s. ik kan me niet voorstellen dat er geen nieuwe technieken zijn, die schotel/lnb beter maken, zodat je niet een zeer grote schotel nodig hebt om een bepaalde schotel te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...