Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Deze vraag is waarschijnlijk al vaker gesteld, maar met zoeken heb ik het antwoord eigenlijk niet gevonden, dus... hier mijn vraag:

Welke toerental?

5400: langzaam wordt niet te warm, verbruikt minder stroom, is misschien niet snel genoeg om mee op te nemen?

7200: Eigenschappen net andersom als de 5400 toeren, maar misschien trekt de voeding van de DM800 dit niet?

Of is er een lijstje met aan te raden schijven?

thx

Geplaatst:

5400 toeren lijkt me prima. Waarom trekt deze volgens jou meer stroom dan een 7200 rpm schijf dan?

Mij lukt het om met de beroemde 100 Mb/s nic meerdere HD-opnames, op het zelfde moment, op een nas te maken. Waarom zou dat dan niet lukken met een 5400 rpm schijf?

Origineel bericht van: Topgunn
Hallo,

Deze vraag is waarschijnlijk al vaker gesteld, maar met zoeken heb ik het antwoord eigenlijk niet gevonden, dus... hier mijn vraag:

Welke toerental?

5400: langzaam wordt niet te warm, verbruikt meer stroom, is misschien niet snel genoeg om mee op te nemen?

7200: Eigenschappen net andersom als de 5400 toeren, maar misschien trekt de voeding van de DM800 dit niet?

thx

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Waarom trekt deze volgens jou meer stroom dan een 7200 rpm schijf dan?

Ging ik eigenlijk vanuit, omdat zo'n schijf harder draait, trekt ie meer stroom, wat de voeding van een DM800 misschien niet aan kan?
Geplaatst:

Als ik je eerste meel lees zeg je het net andersom.

Origineel bericht van: Catastrofus
Waarom trekt deze volgens jou meer stroom dan een 7200 rpm schijf dan?

Ging ik eigenlijk vanuit, omdat zo'n schijf harder draait, trekt ie meer stroom, wat de voeding van een DM800 misschien niet aan kan?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

5400 word al jaren aangeraden , toen nog voor de 7000 , 7020 enz , dus ik denk dat die meer dan snel genoeg is

minder warmte is mooi meegenomen in een 800 HD

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Een 5400 rpm schijf is qua doorvoersnelheid nog steeds stukken sneller dan een 100Mb nic in een dreambox, waarmee ik meerdere HD-opnames op hetzelfde moment kan maken. Dus dat lijkt me eigenlijk geen probleem.

Thx, heb ik net gewijzigd, maar... 5400 is dus prima? Niet te langzaam om op te nemen?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Zoek vooral een schijf die speciaal is bedoeld voor HDD recorders en PVR. Western Digital heeft dergelijke schijven in het assortiment.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen