Ga naar inhoud


Is het wat?


Gast Shape

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bij aankomst uitpakken en aansluiten was ik meteen overtuigd

een lelijke receiver die z'n werk prima doet!

na wat vijven en zessen inzake de beeldinstellingen en wat wennen aan de afstandbediening een prima receivertje.

 

let wel men heeft heel veel nieuwe firmware ontwikkeld en de image bakkers hebben veel goed werk verricht, maar al met al is het zeker wat.

 

de keuze is een volgende keer snel gemaakt.

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
...een lelijke receiver ...
ciao


Dat vond ik namelijk ook. :D
Hij ziet er nu niet bepaald aantrekkelijk uit.
Maar goed, mijn opa zei altijd "een mooie appel kan van binnen verrot zijn". smirk

Alleen zeer dank voor de input.
Ik ga om me heen kijken naar een Vu (zet hem wel achter de kastdeurtjes) en houdt mijn db800 nog wel even vast (voor display) wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet een keuze maken

en van beiden zul je versteld staan

de VU+ heeft iets meer empirische kennis opgedaan

de ET9000 moet zich nog een beetje bewijzen (en dat zal zeker goed komen)

 

als je weet hoeveel verschillende receiver / merk / model / revisies sommigen (ik ook) hebben gekocht en getest

en bovendien zonder problemen hebben kunnen verkopen aan een heel gelukkige koper

 

moest je niet al te bang zijn voor de blijvende waarde=verkoop waarde

 

een niet HD receiver dus geen dvb-s(2) moet je zker niet meer nemen.

 

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

de ET9000 moet zich nog een beetje bewijzen (en dat zal zeker goed komen)


De ET9000 schijnt erg warm te worden. Kan een toekomstig probleem worden wat zich gaat manifesteren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Shape
De ET9000 schijnt erg warm te worden. Kan een toekomstig probleem worden wat zich gaat manifesteren?
Dat kan zeker, en is de prijs van fan-loos draaien. Een (erg) hoge temperatuur gaat vrijwel zeker ten koste van de levensduur van componenten. Dus wel iets om op te letten bij de manier van plaatsen van het apparaat.

Daar staat tegenover dat de FAN van de DUO bij de meeste exemplaren veel geluid maakt. Maar de machine wordt wel goed koel gehouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist

Daar staat tegenover dat de FAN van de DUO bij de meeste exemplaren veel geluid maakt. Maar de machine wordt wel goed koel gehouden.


Bij de meeste db800's was warmte ook een kwestie.
Die van mij minder (eerste handgemaakte serie), maar heb daar voor de zekerheid ook een fan in gestalleerd.

Weet iemand wat de afmetingen zijn van de fan van de VU? Heb hier nog een PAPST koeler liggen die erg geruisloos is.

Bij de ET9000 kan ook een fan ingebouwd worden als ik de afbeeldingen zo zie, alleen zal die plaatsing wel niet precies op het pijnpunt zitten. Waar komt de warmte weg? bij het kleine koelblokje of bij de tuners? In de bijlage een foto van de binnenkant.

post-40954-1318261681,8908_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voornamelijk bij het kleine koelblok en ook bij de tuners in mindere mate.

 

Ik vind trouwens dat het reuze mee valt die warmte van de ET9000. Heb meerdere apparaten die net zo warm of warmer worden. Laat ik het zo zeggen ik maak me er totaal niet druk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoord.

 

Voor beide tuners zijn volgens mij wel mogelijkheden voor goede koeling, zie hier. De afmeting van de huidige koeler is 50mm*50mm.

 

De ventilatoren zijn 12 volt, dus dat sluit mooi aan op het huidige voltage. Mocht de ventilator toch nog teveel geluid geven, dan is het een mogelijkheid om deze te voeden via de usb-poort aan de achterzijde (5 volt). Papst koelers draaien namelijk zo licht, dat een 12v papst ook werkt op 5v.

 

Het koelblokje kan ook gekoeld worden, door hierop een ventilator te plaatsen en deze sowieso te voeden met de usb poort. Lijkt me leuk werk toe... heb zo ook mijn dm800 aangepast, alleen heb ik daar nog een blauwe led bij ingebouwd. :D

 

 

post-40954-1318261682,2127_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook erg blij met mijn VU+. Na al jaren op de DM8000 gewacht te hebben (Eerst no 7085) viel me de prijs nogal tegen en toen viel mijn oog op de VU+ Duo. Geen moment spijt van gehad.

Ik heb wel af en toe freezes als ik dingen in bepaalde volgorde doe. (Onthou nooit welke)

Ik ben vooral blij dat mijn rotor het eindelijk betrouwbaar doet. Had eerst de Philips 7072, die officieel geen rotor ondersteunt, toen de DM600PVR die het wel zou doen, maar alleen maar soms. Met de VU+ werkte het direct en altijd. Enige nadeel is dat hij geen doorlusmogelijkheid heeft voor de antennekabel. (kabel gaat naar slaapkamer in mijn geval.)

En hij is lelijk, dat klopt. Hoewel meeste plugins werken, is het wel jammer dat zelfs voor de VU images (PLI) er nog vaak 'Dreambox' in de tekst staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...