Ga naar inhoud


Is het wat?


Gast Shape

Aanbevolen berichten

Nog even ter aanvulling: die fan is inderdaad wel een technische misser, daar is verkeerd op bezuinigd, maar zo is er altijd wel wat.

 

In de huidige Dream software is er iets met de drivers waardoor de box vaak na de opstart geen ontvangst heeft.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ken een aantal mensen met een VU+ Duo. Niemand van ons heeft problemen met de ventilator!! Gewoon geruisloos. Ik heb ook veel ontvangers gehad (ook DB) en zou ook met vertrouwen een 8000 hebben aangeschaft, als ie niet zo duur was geweest.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het was niet mijn bedoeling een discussie te starten over of die ventilator nu wel of niet irritant is.

 

Het kan zijn dat iedereen andere eisen heeft, of veel aannemelijker er verschillende versies met verschillende (kwaliteiten) fans zijn uitgeleverd.

 

Het gaat er om dat Dutchsat voorbeelden aanhaalt van incidenten die er natuurlijk bij ieder merk zijn.

 

Hij is gewoon heel erg anti-dreambox en het is dan ook gewoon een beetje kinderachtig om je steeds zo negatief uit te laten.

 

Zowel de dreambox als de VU+ zijn uitstekende receivers, elk in hun eigen prijsklasse. Inderdaad de Dreambox DM8000 is qua prijs wat te hoog ingezet, maar hij heeft dan ook wel een aantal hele dure extra's on-board.

 

Tel alleen even WiFi, het dure OLED display, de veel betere afstandsbediening, de 2 extra tuner slots, de DVD voorbereiding. Dat is ook allemaal niet gratis.

 

Daarnaast moet je niet vergeten dat Dream Multimedia de ontwikkeling van enigma2 vrijwel geheel alleen financieerd en daar de fabrikant van de VU+ van mee profiteerd en op het tweaken van de drivers na, niet veel meer hoeft te doen.

 

De basis drivers kregen ze van Broadsoft, enigma2 kregen ze ook vrijwel helemaal kado. Moet je eens kijken wat dat bespaart op je development kosten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Daarnaast moet je niet vergeten dat Dream Multimedia de ontwikkeling van enigma2 vrijwel geheel alleen financieerd en daar de fabrikant van de VU+ van mee profiteerd en op het tweaken van de drivers na, niet veel meer hoeft te doen.

De basis drivers kregen ze van Broadsoft, enigma2 kregen ze ook vrijwel helemaal kado. Moet je eens kijken wat dat bespaart op je development kosten.


Maar dan wel met de nuance dat DMMTV meeprofiteert van Linux, dat helemaal gratis is, en dat talloze personen meehelpen aan de ontwikkeling van Enigma2 door patches in te sturen.

Marusÿs doet in principe niet veel anders dan DMMTV: Men heeft een produkt op de markt gebracht op basis van bestaande openbronsoftware. De ervaring met openbronsoftware is dat verschillende fabrikanten op den duur gezamenlijk de ontwikkeling financieren. Ik verwacht dan ook vroeg of laat programmeurs van Marusÿs patches zien insturen voor Enigma2.

Dat je als fabrikant veel geld kan besparen met Linux klopt. Gebeurt ook elders, zoals bij de GP2X, Android, en ga zo verder. Ook daar kan een nieuwe fabrikant vaak voortborduren op het werk van een eerdere, zoals dat de OpenPandora weer voortborduurt op software die voor de GP2X is geschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is slechts gedeeltelijk waar.

 

Enigma2 draait op een linux kernel. Natuurlijk wordt die gebruikt, maar Dream Multimedia heeft enigma2 wel voor 98% zelf gebouwd en dat hoeft de fabrikant van de VU+ dus niet meer te doen.

 

Beide fabrikant gebruiken de Linux kernel en OE.

 

Er blijft dus een groot extra financieel en effort voordeel voor de VU+ fabrikant die het belangrijkste bestandsdeel van het product niet meer zelf hoeft te ontwikkelen.

 

Ik zie de fabrikant van de VU+ nog geen patches insturen want die gebruikt ook delen van Enigma2 die onder Creative Commons licentie vallen en waar ze volgens diezelfde licentie wettelijk gezien helemaal geen gebruik van mogen maken. Als je het niet zo nauw neemt met licenties zie ik je ook nog geen bijdrage leveren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, precies, maar dat is nu precies het effect van Linux als basis nemen. DMMTV profiteert van de Linuxkernel, alle libraries, de openembedded-distributie. Het schrijven van Enigma2 is mogelijk maar een paar procent van de totale investering die nodig is om een ontvanger van equivalente software te voorzien als een Dreambox. Bovendien profiteren ze van al die patches en vooral plugins die de gemeenschap schrijft.

 

Toch zou het me niet verbazen als DMMTV inmiddels meehelpt aan bijv. openembedded. Zo werkt dat meestal: Eerst neem je wat er is, later help je mee.

 

Marusÿs is later op de markt gekomen en kan dus inderdaad van het werk profiteren dat DMMTV gedaan heeft. Die 98% investering hoeft Marusÿs inderdaad niet te doen. Betekent niet dat Marusÿs nooit iets terug zal geven. Men zal gegarandeerd programmeurs op Enigma2 zetten, om te zorgen dat het goed met de eigen ontvangers werkt. Het is dan nog maar een kleine stap voor die programmeurs daadwerkelijk aan Enigma2 bijdragen.

 

Hetzelfde geldt straks voor Clarketech. Er zal steeds meer openbroncode komen, en bijgevolg zal het steeds makkelijker worden om een Linuxontvanger te maken, terwijl tegelijkertijd het totaal aantal programmeurs dat er aan werkt toeneemt.

 

Zo is het altijd met Linuxprodukten gegaan, en alle aanwijzingen zijn er dat ook dit keer zo zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
....

Zou de DM8k nu kapot gaat dan zou ik deze vervangen door een VU met DVB-t usb tuner. De software en UI zijn nagenoeg gelijk (OpenPli)


En dat is ook de kern van mijn betoog. De prijs/Kwaliteit verhouding van de VU+ is hoger. Ik blijf erbij dat Dream gewoon te duur is. De VU+ heeft zijn makken door de oudere/mindere chipset in vergelijk met de DMM serie 2010-2011 en de ET-9000. Ik blijf er ook bij dat in het segment van de €400,00 deze twee ontvangers superieur zijn tov van de DMM series in dit segment.

Inzake de software-ontwikkeling, ik ga ervan uit dat DMM de ontwikkelingskosten allang terugverdiend heeft. Het onderhoud zal DMM evenveel werk kosten dan de anderen, immers men maakt ook gebruik van de zelfde chips. Wat let het DMM om de zaak nu geheel open-source te maken, de bron-code aan de community te geven, dan pas kan men de potentie van alle boxen optimaal benutten. Het is van de zotte dat een team zoals BlackHole zelf de USB tuner modules moest ontwikkelen. Zo een module had gewoon in de basic enigma2 opgenomen moeten worden. En zo hebben andere teams ook weer leuke zaken.

Wil je dus een betere media-player en dat het je niets uitmaakt dat de box wat warmer wordt met een hoge prijs/kwaliteit verhouding dan ga je voor de ET-9000.

Heb je meer dan 2 tuners nodig, wil je niet teveel nog moeten experimenteren, wat meer ondersteuning van images, dan is de VU+ icm met de USB tuner drivers the road to go for.

Op termijn denk ik wel net als Hemertje dat de ET-9000 meer potentie heeft. De VU+ zal dus ook met een opvolger moeten komen met de nieuwe Chipset wil men de verkopen op peil houden.

Overigens ondersteunen beide ontvangers wel Wifi, dit loopt perfect op mijn VU+ met een stick van Euro 10,00.

Maar dat geld ook voor de 8000 reeks die inmiddels ook al achter loopt op de nieuwe ontwikkelingen. Maar dat zal nog langer duren denk ik.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het receivertje van VU+ is enkel een apparaat om satelliet tv te kunnen bekijken op een redelijk plezierige / comfortabele manier.

 

je kiest zo'n merk en type wegens de 1)specificaties, 2)mogelijkheden, 3)kosten en de verwachte 4)kwaliteit alsmede de bevestigde kwaliteit uit de vermelde 5)ervaringen van andere gebruikers.

 

4 van de 5 genoemde punten zijn heel evident en allemaal qua informatie te vinden

zodra we die ervaringen bespreken wordt het een discussie

 

je grootmoeder zal het niet echt heel veel boeien wie in de discussie de boventoon voert, als het receivertje maar werkt.

 

waarom is de consument dan zo merkbewust?

wellicht wegens de reclame die dat ene snaartje raakt en dat alles voor 3)

 

in die samenhang met dvb-s(2) receivers is er nagenoeg geen reclame alsook bijna geen objectieve consumententests, enkel een vertrouwen in de gebruikersgroep van dat artikel welke mond op mond reclame pleegt.

 

de vraag: Is het Wat? <> met menig daaropvolgend antwoorden, commentaren en meningen is dus altijd leuk om te lezen.

 

ik denk echter wel dat je minimaal zo'n receiver al eens moet hebben staan en moet gebruiken voorafgaand aan die antwoorden, commentaren en meningen.

 

ciao

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en de kaarten worden opnieuw geschut, kijk dat bedoel ik dus, dit is ook de way voor Dream:

 

Black Hole team is proud to announce a new experimental project OpenBlack Hole:

 

OpenBlackHole is an Open Source project based on Openembedded 1.6

OpenblackHole project will provide to image developers an updated universal OE 1.6 git that will support all the main linux stab:

-Vu+ Duo

- Vu+ Solo

- Clarke Tech Et-9000

- dm500hd

- dm800

- dm800se

- dm8000

OpenBlackHole git will be updated every day with the latest updates of DMM Vuplus and ET9000

 

Dat is dus mijn lievelingsimage, de versie voor de ET-9000 is dus er dus nu al beschikbaar. Tja nu OpenPli en Blackhole al om zijn, dan zal de support voor de ET-9000 alleen maar groeien en zal de VU+ het heel moeilijk krijgen. Dus nu ook USB tuner support voor de ET-9000..

 

http://sourceforge.net/projects/openblackhole/

 

Zie ook het ET-9000 forum

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Shit, die ET9000 hadden ze eerder uit moeten brengen.

Ik heb een jaar geleden gekozen voor de VU-DUO. Ik ben er niet ontevreden mee.

Alleen als mediaspeler is die niet zo geslaagd. Soms werkt het goed en dan na een driver update weer niet. Misschien wordt het toch nog beter ooit.

Vindt bovendien maar eens een mediaspeler die wel alles kan en dan ook nog voor eenredelijke prijs. Elke mediaspeler mankeerd wel iets. Maar dat is weer een ander topic.

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik gelezen heb, heeft de ET9000 ook problemen met multimedia afspelen.(DVD speler werkt nog niet?)

en ik moet zeggen dat openpli 2 op de vu+ enorm is vooruitgegaan vwb afspelen van allerlei files.

Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.

Alle files die ik tot nu toe heb geprobeerd werken. Alleen moet je opppassen met allerlei zelf gefabriceerd materiaal. Dit geeft al snel problemen. En het afspelen van alles met de videoknop is echt en gouden zet. Ik ben zeer tevreden, zowel met de hardware als de software (openpli 2.0beta).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens en meisjes wink

veel nieuwe receivers hebben een aanlooptijd nodig

is het een VU+ of is het een Et9000

ze zijn allebeide gezien hun /release en leeftijd zeer gewaagd aan de dreambox die menigeen als referentie neemt.

 

en wat de software betreft of ook wel het image...

daar kun je niet echt plat gaan.

doei

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
.... En het afspelen van alles met de videoknop is echt en gouden zet.
Dat is één van de recente aanzienlijke verbeteringen. Nu ook nog foto's onder diezelfde knop......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...