Ga naar inhoud

hh100 stab motor met 1meter schotel - P waarde?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo mensen, ik weet niet waar ik de elevation of the dish kan vinden voor het afstellen van de motor.

de evelation angle voor de motor is (arnhem) 52 graden noord nu moet ik volgens de manual een "P" (dish elevation given by the manufacturer) waarde hebben maar ik weet niet waar ik die kan vinden.

het zou echt super zijn als iemand me zou kunnen helpen met mijn probleem.

bij voorbaat bedankt.

Geplaatst:

Als je uitgaat van het bijgeleverde boekje zal het niet goed lukken. De beste manier is: Je zet de rotor vast op de breedte graad waar je woont. In jouw geval dus 52 graden. De elevatie zal ergens in de 20 graden zijn, maar die zoek je toch op met de sterkte/kwaliteits meter op de ontvanger.

Moeilijker is het om de rotor exact naar zuid af te stellen. Ik denk dat jij op ongeveer 6 oost zit.

Het handigst is dan om de rotor op 1 West te zetten en uit te richten op sirius. Je kunt ook de rotor op 13 O zetten en dan richten op astra.

Ik zeg dit alles nu in een notendop maar hier is heeeeeel veel over geschreven. Ik raad je aan om een en ander maar eens na te lezen. Er zit echt een logica in.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen