Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Citaat: Als het op de Consumer Electronics Show in Las Vegas dit jaar niet over tablets gaat, dan gaat het wel over 3D. Vrijwel alle grote elektronicabedrijven tonen deze week op deze beurs nieuwe 3D-tv's en schermen. Hoewel 3D-techniek ook vorig jaar in het middelpunt van de belangstelling stond, is de verkoop van deze televisies in 2010 niet bepaald explosief gestegen. De fabrikanten geven hier drie redenen voor: de hoge prijs van de toestellen, de zware brillen die nodig zijn om te kunnen kijken en het gebrek aan 3D-films en games. Elektronicagigant Samsung focust zich dit jaar vooral op de prijs en het design van haar tv's. Zo kondigde het zeven nieuwe modellen aan, waaronder enkele die beter betaalbaar moeten zijn. Het bedrijf weigerde echter prijzen te noemen. Wel legde het de nadruk op het design van haar nieuwe brillen. Deze zijn lichter dan de modellen die momenteel bij haar 3D-televisies geleverd worden en moeten daardoor comfortabeler zijn om te dragen. Naast wat goedkopere modellen toonde het bedrijf ook haar nieuwe vlaggenschip-tv's, de UND8000-serie. Deze kan geleverd worden in 46, 55, 60 en 65 inch grootte. Het belangrijkste nieuwtje van deze tv's is dat de brillen met Bluetooth-techniek in contact staan met de tv in plaats van een infraroodsignaal. Dit heeft als voordeel dat gebruikers verder van de tv kunnen zitten en er geen directe lijn met de IR-sensor nodig is. Ook LG komt met lichtere brillen. Volgens het bedrijf weegt de 3D-bril die bij de nieuwe LW6500-tv wordt geleverd slechts 16 gram. Hierbij wordt wel opgemerkt dat het gaat om een zogenaamde 'passieve' bril, waarin geen elektronica verwerkt zit. Het nadeel van deze manier van 3D-beelden tonen is dat het niet mogelijk is om films in Full HD-resolutie te bekijken. Ook kondigde het bedrijf de LWLZ9700 aan, een 72 inch grote 3D-tv met een actieve bril. Beide tv's kunnen ook op internet aangesloten worden, waarna enkele diensten zoals YouTube vanaf de tv gebruikt kunnen worden. Tenslotte toonde de elektronicafabrikant een mobiele tv met een 4,3 inch groot autostereoscopisch 3D scherm. Hiervoor is geen bril nodig. Van de grote producenten legde Sony de grootste nadruk op nieuwe 3D-content. Zo maakte het bedrijf bekend dat haar filmstudio voor 2011 een groot aantal 3D-films op stapel heeft staan en dat het bedrijf komt met een eigen tv-kanaal in de Verenigde Staten. Dit kanaal wordt opgezet in samenwerking met Discovery Channel en IMAX. Naast films van professionals benadrukte Sony ook de mogelijkheid om zelf 3D-video's op te nemen. Hiertoe introduceert het een nieuwe camera in de Bloggie-lijn. Deze betaalbare Bloggie 3D neemt in 1080p-resolutie 3D-beelden op en moet vanaf april voor €270 over de toonbank gaan. Het apparaat bevat een 2,4 inch groot scherm waarop de beelden zonder 3D-bril bekeken kunnen worden. Naast deze zakcamera kwam het bedrijf ook met een 3D HandyCam. Deze biedt de wat serieuzere videograaf meer mogelijkheden dan de Bloggie 3D, zoals betere beeldsensoren en betere lenzen. Daar hangt natuurlijk wel een groter prijskaartje aan: €1.600. Ook de 3D HandyCam ligt vanaf april in de winkel. Uiteraard toonde het bedrijf ook enkele nieuwe tv's en beeldschermen om al deze video's op te bekijken. Zo komt Sony in 2011 met een vijftal nieuwe 3D-tv's. Deze moeten betere beeldkwaliteit bieden dan huidige modellen. Opvallender was echter een speciale bril met ingebouwde schermen. Hiermee kunnen 3D-beelden bekeken worden zonder dat een tv nodig is. Het apparaat is aan te sluiten op gangbare Blu-Ray-spelers, maar ook de PlayStation 3 wordt ondersteund. Er kan dus ook in 3D mee gegamed worden. Prijs en lanceerdatum van de nog naamloze bril zijn nog niet bekend. Op de beurs toonde Sony ook een Blu-Ray-speler met ingebouwd 3D-scherm waarvoor geen bril nodig is. Dit betrof echter nog een prototype en de producent is er zelf nog niet uit of het überhaupt wel ooit een echt product wordt. Panasonic zit een beetje op dezelfde lijn als Sony. Het bedrijf introduceerde tijdens de CES voornamelijk camera's waarmee consumenten hun eigen 3D-video's en -foto's kunnen maken. Het bedrijf komt dit jaar met de SD90- en TM90-camcorders. Deze bezitten uit zichzelf geen 3D-opnamemogelijkheid, maar krijgen dit wel door de CW-CLT1-accessoire. Deze bevat een 3D-lens en de benodigde hardware om de beelden op te slaan. Daarnaast introduceerde het bedrijf twee nieuwe Full HD 3D-tv's met LED-schermen. Deze zijn uitgerust met het Vierra Connect-online systeem. Hiervoor kunnen softwareontwikkelaar applicaties maken, die dan op alle ondersteunde tv's van Panasonic werken. Op het vlak van 3D-brillen vat Toshiba de koe bij de horens. De Japanse elektronicagigant kondigde twee televisies aan waarmee 3D-beelden helemaal zonder bril te bekijken zijn. Deze zijn maar liefst 56 en 65 inch groot, een primeur voor brilloze 3D-schermen. In thuisland Japan verkoopt Toshiba al kleinere brilloze 3D tv's. Aan deze 12-inch en 20-inch modellen hangen prijskaartjes van respectievelijk ciirca €1050 en circa €2100. bron: De Telegraaf, 6 Januari 2010
Neptunus Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Van wat ik tot nu toe gehoord heb worden er 73(!!!) merken tablets gelanceerd. Wat een hype! Toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus 73(!!!) merken tablets Het enige wat ik aan 'tablets' heb en evt zal kopen zijn die tegen hoofdpijn
aux99 Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Van wat ik tot nu toe gehoord heb worden er 73(!!!) merken tablets gelanceerd. Wat een hype! Toch? Dat lijkt me goed voor de prijs
AEO Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Ik vraag me af hoe het 3D effect is van de Panasonic camcorder die al een tijdje te koop is rond de € 1100,= Het betreft een HD camera, waar dus ook dat voorzetstuk gebruikt wordt. Ik heb daar zo mijn twijfels over. Bij een grote electronicaketen waar je toch niet gek bent, staat hij te koop voor € 1079,=. Ik vroeg of ik kon zien hoe het 3D effect was, maar e verkoper kon dat niet, en verwees mij naar Youtube! Waarom heb ik zo mijn twijfels? In het 3D voorzetstuk van deze Panasonic HD camcorder zitten de twee lensjes erg dicht bij elkaar, ik schat dat er hooguit 2 tot 3 cm tussen zit, maar de gemiddelde oogafstand van een mens is 6 cm! Dit betekent dat je veel minder diepte kriigt dan er in werkelijkheid te zien is. Hoe groter de basis (de afstand tussen beide lenzen) is, hoe groter het diepte-effect zal zijn. Als men vanuit een vliegtuig gaat filmen met een basis van bv 25 cm, dan ziet de stad die gefilmd is er uit alsof het een schaalmodel is, alsof het Madurodam is. Film je met een zeer kleine basis, dan is het alsof je alles als een dwerg ziet. Alles lijkt dan veel groter dan in werkelijkheid. Maar misschien zijn er op dit forum wel leden die al ervaring hebben met deze camera? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Beheerder Michel Geplaatst: 7 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 7 januari 2011 Met die camcorder ga je in relatief lage resolutie 3D opnemen. Ik zie er het voordeel niet van in om in een HD CCD 2 beelden naast elkaar te zetten en die op de TV weer over elkaar heen te leggen. Je houd effectief maar net iets meer dan 1/4 van je normale HD beeld over. Dan nog geheel afgezien van het verlies van licht in je opname. 1920x1080p / 4 = ?? (niet veel...) Kijk jij niet samen met de hele familie naar de opgenomen privé kiekjes? Dat wordt 3D brillen kopen dan. Bovendien krijg ik koppijn van het langere tijd naar 3D kijken. Voor mij geen 3D TV, althans niet de huidige techniek. De camera zelf is overigens wel erg goed als gewone HD cam. Mvg, Michel. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Er komen goedkopere camera's binnenkort, ik zou heel ff wachten.
bigtwin Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Ik heb al een ruim half jaar 3D apparatuur staan, maar voor mij hoeft het niet. Ja, ik wilde deze plasma, daar zat toevallig 3d op. Dat 3d was voor mij echter geen vereiste. Zeker zolang er nog bijna geen content is, zal 3d niet snel populair worden. Wat dat betreft vind ik de uitspraak van Sony belangrijker dan nog meer nieuwe modellen. En ja, zo'n tablet zal er wel komen. Bij een Sonos moet je toch iets als afstandsbediening gebruiken. Dan maar meteen een tablet. Ik vond Angry Birds op een iPad toch net wat lekkerder uitzien dan op mijn Desire HD. Het zou goed zijn als de prijzen wat omlaag gaan. Zeker met zoveel aanbod, moet er toch iets betaalbaars bij komen. Al met al vind ik dit soort beurzen altijd wel interessant. De volgende is volgens mij binnenkort in Duitsland. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Pjotrb Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Het is niet alleen een kwestie van content, je moet ook maar willen met zo'n brilletje op zitten tv te kijken en dat is wat veel mensen afschrikt. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
columbo Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 daar om heeft Thoshiba een 3D toestel ontwikkeld,"voorlopig alleen grote toestellen"waarbij je géén brilletje nodig hebt.
Codx Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Dat hele 3D kan mij de komende 10-25 jaar gestolen worden. Eerst maar is wereldwijd 1080p uitzenden mainstream maken. En daarna pas de volgende stap. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Littlesat Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Citaat: Eerst maar is wereldwijd 1080p uitzenden mainstream maken Welke 1080p... die 1080p24 die bij blueray gebruikt wordt??? Die zal echt niet veel voordeel bieden... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
CB1 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Codx Dat hele 3D kan mij de komende 10-25 jaar gestolen worden. Eerst maar is wereldwijd 1080p uitzenden mainstream maken. En daarna pas de volgende stap. Dit zijn alleen antwoorden van mensen die geen 3d tv hebben en recentelijk een full hd led tv o.i.d. gekocht hebben. Nou van mij mag er wel wat meer 3d komen. Het verbaast mij eigenlijk dat er werkelijk mensen zijn die denken dat als ze een 3d tv kopen men de hele avond naar reguliere zenders met een bril op moet zitten. En het gewicht van een bril??????????? Nou hij weegt werkelijk bijna niets hoor dat ding. Ik weet niet wat een samsung bril weegt maar die van lg weegt weinig en heb er dan ook weinig last van als ik hem op heb. En bij gewoon tv kijken leg je de bril gewoon in de kast en kijkt gewoon normaal tv zoals je ook naar een gewonde full hd led tv kijkt. Dus ik heb precies hetzelfde plus iets extra's Gr Cb1
Moderator ceesv Geplaatst: 9 januari 2011 Moderator Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Codx Dat hele 3D kan mij de komende 10-25 jaar gestolen worden. Eerst maar is wereldwijd 1080p uitzenden mainstream maken. En daarna pas de volgende stap. Er zijn mensen, die dat 5 jaar geleden ook beweerden over platte TV's en ki9jk nu eens in de winkel. Gisteravond aan mijn gasten een demonstratie 3D gegeven. Heeft een hoop vooroordelen weggenomen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen