satcat Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: CB1 Dit zijn alleen antwoorden van mensen die geen 3d tv hebben en recentelijk een full hd led tv o.i.d. gekocht hebben. Nou van mij mag er wel wat meer 3d komen. Ik ben benieuwd hoe vaak je dat de komende jaren nog mag gaan herhalen.
juleke21 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Ik kijk ook 3d,GEEN brille drager. Een goede 3d real is om van te snoepen,kinderen willen niks anders. Van mij niet ,één filmke mag.
satcat Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: ceesv Gisteravond aan mijn gasten een demonstratie 3D gegeven. Heeft een hoop vooroordelen weggenomen. En deze mensen gaan nou ook een €5000,- kostend toestel kopen en de komende 5 jaar Avatar zitten kijken? Ja, de HD-demonstraties waren ook heel erg mooi, maar nu zitten we nog steeds te wachten tot de producenten het waar gaan maken. De mensen zijn kritisch om dat ze vrezen wéér iets te kopen waar navenant wéér geen plezier aan te beleven valt. De mensen moeten te veel gaan zoeken naar content en over een jaar liggen die brillekes in de kast weg te rotten. De beeldfanaten gun ik best hun plezier. Maar dit ruikt gewoon naar de volgende oplichterij.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 brildragende mensen? Ik ben een brildrager en zie de benodigde additionele 3D brillen dus als een nadeel. De ontwikkelingen gaan verder en vroeg of laat heb je dus tv's in de winkel waar je niet een 3D bril meer bij nodig hebt. Tevens ben ik een nog steeds blije bezitter van een 4:3 (welliswaar platte) buis-tv, welke op niet heel lange termijn vervangen zal worden door een (LED) lcd-scherm, met of zonder 3D overigens. Ik deel wel een beetje de mening dat er eerst maar wat meer (native) HD content moet komen, alvorens eea echt een must begint te worden. Kijk eens hoe lang ertussen heeft gezeten vanaf het moment van introductie 16:9 schermen en de aangeboden content in grote hoeveelheden.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 januari 2011 Moderator Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: satcat En deze mensen gaan nou ook een €5000,- kostend toestel kopen en de komende 5 jaar Avatar zitten kijken? Ik zat vandaag even in de zondagspost te kijken, en zag daarin tot mijn verbazing, dat over de grens een 50" Panasonic 3-D toestel al ver onder de 2000 Euro aangeboden wordt. Ik ben overigens nog steeds van mening, dat 3D op een zo groot mogelijk scherm dient te worden weergegeven. Meer als de helft van de aangeboden toestellen in deze folder waren 3-D toestellen. Voor de Canaal Digitaal kijker is Brava HD 3D de eerste zender met een 24 uur 3-D aanbod. Verder zou, en zal de wedstrijd Ajax - Feijenoord in 3-D worden weergegeven. Ik ga ervan uit dat er meer wetstrijden gaan volgen. Verder hebben enkele buurlanden ook al 3-D zenders in de lucht, en zijn daarmee theoretisch binnen het bereik van de sat kijker. Het verschil tussen een 2D en een 3D toestel is hoofdzakelijk een stukje software en een minieme hoeveelheid hardware.(IR-zendertje voor de synchronisatie van de bril) Verder dienen er een aantal brillen bij het toestel te worden geleverd. De meerprijs bij massa productie is miniem, het prijsverschil zal binnenkort vervallen tussen een toestel met en zonder 3D. En de mensen die klagen over het dragen van een bril... Boven de 45 jaar komt iedereen een keer aan de beurt , en zomers draagt ook iedereen een zonnebril. Na kleur en HD is dit de volgende stap in de evolutie van beeld overdracht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: ceesv IR-zendertje voor de synchronisatie van de bril Binnenkort ook bluetooth, op zich een vooruitgang.
Gerard 76 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 ceesv,het lijkt me voor brildragende mensen lastig om 2 brillen tegelijk te dragen. Niet echt handig lijkt me.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 januari 2011 Moderator Geplaatst: 9 januari 2011 Dat ben ik met je eens, ik ga ervan uit, dat in de toekomst iemand in de markt springt, en 3-D brillen gaat verkopen met de gewenste correctie. Ik kan mij ook voorstellen, dat er opzetclips komen voor je eigen bril, net als de zonnebril clips voor brildragers. Bij mij persoonlijk weegt echter de meerwaarde van het 3-D beleven nog steeds op tegen het ongemak van 2 brillen dragen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sevensheaven Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 ceesv,het lijkt me voor brildragende mensen lastig om 2 brillen tegelijk te dragen. Niet echt handig lijkt me. het is natuurlijk een beetje afhangkelijk van het montuur,maar mijn schoonouders hebben beide een bril,maar de samsung 3D bril past daar prima overheen. ik heb al een 20 tal films,en het blijft gewoon een apparte ervaring. ok hoe groter het scherm,hoe mooier,maar met mijn 40 inch gaat het ook prima.Ik ga er gewoon wat dichterbij zitten. ene die bedragen die hier genoemd worden..komen waarschijnlijk uit een folder van een jaar geleden. panasonic 50 ich plasma 3D 1300 euro.....ik bedoel maar. mvg stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
CB1 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Ook de lg bril is gemakkelijk over de gewone bril te dragen. Ook ik heb veel van de mensen die er als satcat over dachten van mening doen veranderen. En als hij denkt dat een 3d tv gewoon 5000 euro kost zegt al genoeg dat hij er zeker niet van op de hoogte is. Ik heb mijn LG 3d tv gekocht in actie bij een bekend keten tezamen met een 3d bluray dvd speler. Op de dvd zit alle soorten aansluitingen op en heeft bedraad netwerk als geintrgreerde wifi en kan gewoon connecten met de hdd van je pc of netwerk drive. Ook leest hij gewoon een externe usb hdd en kan op internet youtube e.d. De tv is ook voorzien van netwerk (krigt ook software updates hierop binnen wat je zelf beslist of je die installeert) en heeft youtube twitter facebook videoland on demand enz enz. Het hele gebeuren gekocht voor nog geen 1200 euro. Als je een beetje lullen kan is er een hoop mogelijk. En ik moet zeggen dat buiten de nederlandse grenzen en wat goede instinct er toch nog een hoop 3d content te vinden is. Ook op film gebied (ook buiten avatar om) is er ook nog wel wat te vinden. (valt niet tegen) maar er kan altijd nog wel meer bij. Ik denk dat satcat eigenlijk hier nog niet over mee kan praten want heeft misschien ooit bij een keten een keer een brilletje op gehad en schreeuwt nu van alles op het forum. Ik heb dus ook bij al een heel aantal mensen vooroordelen ontnomen en die denken er nu toch aan zo'n ding aan te schaffen. Ik weet dat onze satcat nu weer wat gaat roepen maar goed dat houd je toch. Gr Cb1
satcat Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Origineel bericht van: CB1 Ik weet dat onze satcat nu weer wat gaat roepen maar goed dat houd je toch. Op verzoek wil ik dat altijd doen. Origineel bericht van: CB1 En als hij denkt dat een 3d tv gewoon 5000 euro kost zegt al genoeg dat hij er zeker niet van op de hoogte is. Ik reageerde op ceesv en die heeft een hele grote staan die dat volgens de internetsites van de grote winkels wel zou hebben gekost. En zou je dan als visite nog wel durven zeggen als dat niet mooi zou zijn? Origineel bericht van: CB1 Ik denk dat satcat eigenlijk hier nog niet over mee kan praten want heeft misschien ooit bij een keten een keer een brilletje op gehad en schreeuwt nu van alles op het forum. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n brilletje op gehad. Ik ben allang overtuigd dat heel mooi zal zijn, maar ik reageer gewoon als een realistisch nadenkende consument. Ik vertrouw de producenten voor geen meter en ik ben in het verleden ook al voor gek verklaard dat ik niet wilde geloven dat in 2010 alles in 1080p zou zijn. Ik ga ook niet verwachten dat een early-adopter gaat toegeven dat hij een miskoop heeft gedaan of verklaart dat hij er te vroeg bij is geweest. Zeker niet als het hem een rib uit zijn lijf heeft gekost. (€1200 is toch veel geld en zeg dan maar eens dat het weggegooid geld is.) Origineel bericht van: CB1 En ik moet zeggen dat buiten de nederlandse grenzen en wat goede instinct er toch nog een hoop 3d content te vinden is. Dat zegt toch voldoende dat het voor de gemiddelde consument toch nog niet weg gelegd is. Ik hoop van ganser harte dat er binnenkort veel content is maar ik geloof er niets van.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 10 januari 2011 Ik ben het ook met Satcat eens dat de huidige 3D techniek het waarschijnlijk niet gaat worden. Zo'n bril is gewoon niet handig. Ik heb diverse keren geprobeerd naar een 3D film te kijken op de TV van een kennis (samsung) met bijpassende bril en ik kreeg er iedere keer al na 20 minuten hoofdpijn van en vond de bril irritant. Daarnaast moet je wel echt zowel qua hoogte als richting vrij recht voor de TV zitten om van het effect te kunnen genieten. Wil je een film met 3 personen kijken en heb je maar 2 brillen, gaat het feest niet door. Daarnaast is het van Full HD weer naar 1/4 HD resolutie kijken. Dat is gewoon zonde van het perfecte full HD beeld. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Wil je een film met 3 personen kijken en heb je maar 2 brillen, gaat het feest niet door. De 3e persoon (bij 3 heren loten, bij aanwezigheid van een vrouw laat het zich raden) kan fungeren als hapjes- en drankjesdame. Ook weer opgelost
CB1 Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Ik heb dit al eerder gehoord van het recht voor de tv zitten. Dit zal dan toch een euvel van samsung zijn want mijn lg tv heeft hier geen last van hoor. Hier op het forum zullen weinig mensen naar de bios gaan om 3d te kijken want ook daar krijg je een bril op. Ik vind zo'n bril helemaal niet irritant. Een gewone bril weegt ten opzichte van mijn lg bril net zo zwaar (kan ook nog wel eens lichter zijn) Ik vind hem wel goed zitten en ook de mensen die ik dit laat zien zijn er op zich best over te spreken. Ook komt lg met een nieuw montuur omdat het oog ook wat wil. Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee want als ik de bril op heb kijk ik tv en niet naar de buren haha. De techniek voor 3d zal wel hetzelfde blijven met of zonder bril, en zonder bril bestaat al maar dit vind ik dus persoonlijk weer niks. Maar goed dat is kwestie van smaak. Mijn plasma tv koste 7 jaar terug ook 2500 euro en was beslist geen weg gegooid geld , het is maar net hoe je het bekijkt. Kortom ik ben er zeer content mee en we zien wel verder. Gr Cb1
Littlesat Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Citaat: Zo'n bril is gewoon niet handig. Ik vind mijn bril verdomd handig... want zonder zie ik niets... dus als ik 3D kijk dan heb ik 2 brillen op!!! Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen