HDfanaat Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Ik ben bang dat we nu weer discussies gaan krijgen tussen voor - en tegenstanders van 3D-TV, net zo als met Plasma vs. LCD. Het is niet mijn bedoeling om 3D-TV af te kraken, iedereen heeft per slot van rekening zijn eigen kijkervaring ! Wel wil ik graag het volgende zeggen : als ik alle nieuwe ontwikkelingen bijgehouden had, dan had ik mijn ( nog steeds prima werkende ) plasma TV binnen ca. 2 jaar al heel wat keren moeten vervangen. En dat is nu precies wat alle fabrikanten graag zouden willen. Over enkele jaren heb je waarschijnlijk al weer een nieuwe generatie 3D-TV's met hogere resoluties en waarbij geen bril meer nodig is, zo blijf je dus bezig. Mij krijgen ze dus voorlopig nog niet gek met alweer nieuwe modellen of ontwikkelingen terwijl ik nog zeer tevreden ben met mijn SUPER ( 2D ) plasma van nog geen 2 jr. oud ! Gr. Albert
CB1 Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 HD fanaat, Ik ben het best met je eens. Ik blijf daarintegen wel van mening dat een 3d beleving zonder bril een vinger die je aanwijst niet tot aan je neus komt maar alleen lijkt op iemand die je vanachter een raam aanwijst. Dit is eigenlijk waar ik op doel dat ik met bril op dit moment beter vind. Ik ben het helemaal met je eens dat je je 2jr oude plasma niet gaat inruilen voor nu alweer een nieuwe. Alleen heb ik 7 jaar geleden een LG plasma gekocht (die het overigens nog steeds prima doet) en ik vond dat ik wel aan een nieuwe toe was. Ik kon natuurlijk gaan voor een gewone full hd led maar aangezien de 3d binnen mijn bereik lag heb ik het nu gedaan. Over 7 of 10 jaar kijk ik wel weer en dan hebben jullie waarschijnlijk allemaal zo'n 3d zonder bril en koop ik er een waar je in kunt stappen en meedoen. Maar begrijp je mijn punt. Heb toch geen kritiek op nieuw. Jij vind het niets en ik vind het geweldig. Zo lossen we elkaar af en de fabrikanten zijn blij. Nu koop ik 3d en over 5 jaar jij zonder bril. Over 10 jaar ik waar je in stapt en over 17 jaar jij weer het nieuwste. Als niemand zo'n ding ooit zou kopen krijg jij de tv zonder bril niet want dan zou alles stil komen te liggen. Meer wil ik er niet over kwijt. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik nu bedoel. Gr Cb1
AEO Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Een paar jaar geleden zag ik in een grote Franse hypermarché in Lille een 3D tv, die werkte zonder brilletje. Hij stond niet te koop, want hij hing boven een schap met een product, waarvoor een promotiefilmpje in 3D werd getoond. Er zat wel diepte in het beeld, maar het viel me zwaar tegen. Het werkte net als met die 3D ansichtkaarten, waar zo`n folie met verticale ribbels op aangebracht is. Je moet dan ook op een gefixte positie staan om die diepte te kunnen zien, als je ook maar een fractie naar links of rechts gaat, dan verspringt het beeld, precies zoals met die ansichtkaarten. Wat ook opviel was de altijd onscherpe achtergrond, precies als met die ansichtkaarten. Ik heb vroeger veel aan stereofotografie gedaan, ik maakte 3D dia`s met een oude stereocamera, ik moest er een belichtingsmeter bij gebruiken, want die camera was al ruim 50 jaar oud! Die camera en dia`s heb ik nog steeds, tevens een 3D viewer en een 3D projector. Ik gaf vroeger regelmatig lezingen in buurthuizen en bejaardenhuizen, maar ook voor personeelsverenigingen. Dan zette ik een aluminiumkleurig scherm van 180x180 op. Ik heb ongeveer 100 polarisatiebrilletjes, die reikte ik uit aan de touschouwers. En dan vertoonde ik beelden van Yellowstone National Park of de Grand Canyon. Door de samenwerking van de polarisatiefilters in de projector en de brilletjes, kreeg men voor het linkeroog uitsluitend de linker dia te zien en voor het rechteroog de rechter dia. Het was alsof je zo door het scherm het landschap in kon stappen. Ik heb ongeveer 1500 3D dia`s. Gezien mijn ervaring met 3D, heb ik niet zo`n vertrouwen in brilloze 3D tv, ik hecht meer waarde aan de 3D techniek met bril. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Littlesat Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Citaat: Ik ben bang dat we nu weer discussies gaan krijgen tussen voor - en tegenstanders van 3D-TV, net zo als met Plasma vs. LCD. Is dat niet juist de bedoeling van een discussie forum? Ik vermoed ook dat 3DTV zonder bril tegen gaat vallen... maar wie weet ben ik over een paar jaar zeer verrast??? Met bril bestaat al, maar zonder bril moet nog komen. En wat er al van is dat zijn 'voorlopers'... dus dat kunnen we niet vergelijken met wat er misschien nog gaat komen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
AEO Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Inmiddels komt er ook nog de mogelijkheid van filmen in 3D. Van Panasonic is er nu al een videocamera te koop die beelden in 3D kan opnemen. Helaas zal deze camera als 3D camera echt geen succes worden. Deze camera is op zich een kwalitatief zeer hoogwaardige camera als er in 2D gewerkt gaat worden. Maar als men in 3D wil filmen moet er een voorzetstuk op de voorkant van de camera geklikt worden, en daar begint de ellende dus, omdat er twee lenzen vlak naast elkaar zijn geplaatst, terwijl het dan ook nog zeer kleine lensjes zijn. Als je even goed nadenkt, en je neemt de afstand tussen twee mensenogen in beschouwing, dan kan je in één oogopslag zien, dat je slechts 30% overhoudt van het werkelijke 3D effekt! Tot overmaat van ramp wordt het beeld van beide lenzen verwerkt door de éne beeldprocessor van de camera. Om een te lang wordend verhaal korter te maken heb je dan ook nog slecht 25% van de HD resolutie over! Afgekeurd dus! Gelukkig komen er binnenkort betere 3D camcorders uit, waaronder een van Sony, die over een dubbele lens beschikt plus twee volwaardige Full HD beeldsensoren. Omdat er behalve 3D tv`s en 3D bluerayspelers nu ook 3D camcorders gaan komen, zal dit ongetwijfeld een versnelde doorbraak van 3D in onze huiskamers gaan opleveren. Juist het in 3D kunnen filmen op vakantie en bruiloften enz. zal velen over de streep gaan trekken. Stel je voor, sta je op de Chinese Muur te filmen, kom je thuis, kan je het zo mooi laten zien, bijna alsof je er zelf bent! Lijkt mij in ieder geval geweldig! Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
VriezeNet® Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Origineel bericht van: AEO Inmiddels komt er ook nog de mogelijkheid van filmen in 3D. Van Panasonic is er nu al een videocamera te koop die beelden in 3D kan opnemen. Helaas zal deze camera als 3D camera echt geen succes worden. Deze camera is op zich een kwalitatief zeer hoogwaardige camera als er in 2D gewerkt gaat worden. Maar als men in 3D wil filmen moet er een voorzetstuk op de voorkant van de camera geklikt worden, en daar begint de ellende dus, omdat er twee lenzen vlak naast elkaar zijn geplaatst, terwijl het dan ook nog zeer kleine lensjes zijn. Als je even goed nadenkt, en je neemt de afstand tussen twee mensenogen in beschouwing, dan kan je in één oogopslag zien, dat je slechts 30% overhoudt van het werkelijke 3D effekt! Tot overmaat van ramp wordt het beeld van beide lenzen verwerkt door de éne beeldprocessor van de camera. Om een te lang wordend verhaal korter te maken heb je dan ook nog slecht 25% van de HD resolutie over! Afgekeurd dus! Gelukkig komen er binnenkort betere 3D camcorders uit, waaronder een van Sony, die over een dubbele lens beschikt plus twee volwaardige Full HD beeldsensoren. Omdat er behalve 3D tv`s en 3D bluerayspelers nu ook 3D camcorders gaan komen, zal dit ongetwijfeld een versnelde doorbraak van 3D in onze huiskamers gaan opleveren. Juist het in 3D kunnen filmen op vakantie en bruiloften enz. zal velen over de streep gaan trekken. Stel je voor, sta je op de Chinese Muur te filmen, kom je thuis, kan je het zo mooi laten zien, bijna alsof je er zelf bent! Lijkt mij in ieder geval geweldig! 3D...??? Prachtig, zodra ik er geen brilletje meer bij op hoef te zetten, wordt het de moeite waard.
CB1 Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Duh er zijn al tv,s zonder bril hoor. Waardeloos. Kun je net zo goed door het raam kijken naar buiten. Is hetzelfde effect. Met bril krijg je echt het effect dat iets tot vlak voor je neus komt en dat krijg je zonder blil nooit. Gr Cb1
Neptunus Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Door het raam naar buiten kijken is echt 3D! Helaas niet de betere natuurfilms door mijn raam! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
amrabed Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Door het raam naar buiten kijken is echt 3D! Helaas niet de betere natuurfilms door mijn raam! Je kan ze beter achter je raam hebben, kan je er in alle dimmensie's van genieten.
CB1 Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Gelukkig dat ik een met bril heb want anders neemt mijn vrouw straks ook de tv mee als ze de ramen aan het schoonmaken is. Smaken verschillen gelukkig en ik ben van het type die echt een bril wil. Zo'n ding weegt niets en lg komt straks ook nog met een mooi design. Maar goed als ik 3d aan het kijken ben kijk ik de film en niet naar de buurman hoe hij er uitziet met bril. Dat doe je in de bioscoop ook niet. Ik ben zeer tevreden met mijn LG 3d tv. Heb er een 3d bluray dvd speler van LG bij en alles werkt fantastisch. Gr Cb1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen