Ga naar inhoud


abonnement voor korte periode?


Gast Kitte

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Welk percentage van je vakantiebudget is 60 euro per jaar?


Ik oordeel pas als deze vraag beantwoord is, dus geen woorden in de mond leggen svp. Ik laat het aan de vraagsteller zelf om te beoordelen of die 60 euro wel de moeite waard is om te bezuinigen op zijn budget.

In veruit de meeste gevallen is het antwoord echter: nee.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou dat budget is niet heel groot, zal niet hoger dan 750 euro zijn. Dan vind ik het toch zonde om 60 euro uit te geven zonder dat ik er gebruik van kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zo'n kaart doet het een maand zonder abonnement?

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze het zo lang doet...

 

En hij is naderhand nog wel te gebruiken met abonnement?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kitte
En hij is naderhand nog wel te gebruiken met abonnement?

Zo'n kaart doet het inderdaad ongeveer een maand. (Of 2 maanden als de signalen die je kaart uitschakelen 'toevallig' niet aankomen bij je kaart...)
Daarna werken alleen de FTV(Free to View)-kanalen. Dus Nederland 1, 2 en 3. En natuurlijk kun je altijd de FTA-kanalen blijven kijken. (BVN enzo)
En je kunt later altijd een abonnement afsluiten op zo'n kaart.

Kortom: Je zou de eerste zomer een kaart kunnen kopen. Deze kun je dan een aantal weken gebruiken. Daarna gaat ie op zwart. En een zomer later sluit je een klein abonnement af op die kaart.

Sommige winkels verkopen nog losse kaarten. Maar let er wel op dat je niet teveel betaalt. Via de webshop van CD kun je ook een kaart bestellen in combinatie met een module. Vaak is dat ongeveer evenduur...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen een seca3 kaart kost al snel een 80,- euro.

Ik verwacht niet dat je hem goedkoper zal vinden in de winkel.

En dan moet de kaart ook nog geregistreerd worden bij CanalDigitaal ook al komt er geen abonnement op.

 

Bij elkaar zit je dan toch nog op een +/- 110,- euro en dat is wel een grote hap uit het vakantie budget van 750,- euro.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kitte.

 

Wat voor receiver kun je overnemen?

Meld ff merk en type.

 

Wat ik zo zie heeft ie nog weinig ervaring met het satelliet gebeuren.

En zou toch zonde zijn als ie een irdeto ontvanger in zijn maag gesplitst krijgt en hij straks met een Seca kaartje zit.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Alleen een seca3 kaart kost al snel een 80,- euro.
Ik verwacht niet dat je hem goedkoper zal vinden in de winkel.
En dan moet de kaart ook nog geregistreerd worden bij CanalDigitaal ook al komt er geen abonnement op.


Direct na aanschaf van een kaart heb je met die kaart direct al beeld. Pas na een aantal weken schakelt CD de kaart uit. (Als ze het registratieformulier niet ontvangen hebben)

Dus in theorie is registreren niet nodig om een paar weken te kunnen kijken.
Hoewel registreren me wel handig lijkt, want dan kun je NED 1,2,3 'gratis' blijven kijken.
Wat kost registreren? Ik dacht iets van 20 euro ofzo toch? Ik kan dat nergens op de CD-website terugvinden...

Origineel bericht van: Johan45
Bij elkaar zit je dan toch nog op een +/- 110,- euro en dat is wel een grote hap uit het vakantie budget van 750,- euro.

Inderdaad.
Ik zie in de webshop van CD dat een losse smartcard (+module) 129 euro kost. plus eventuele registratie is het een flink bedrag om een paar weekjes tv te kunnen kijken in de zomer.
Misschien is dvb-t een optie.... ? Of anders gewoon een boek lezen en vakantie vieren i.p.v. tv-kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Streamen via internet kan natuurlijk ook. Uitzending gemist al aan gedacht? Mooier is natuurlijk thuis een dreambox met schotel plaatsen en naar het vakantie adres streamen. Scheelt gezeul met schotel uitrichten en bomen die net in de weg staan. Ben je alleen afhankelijk van de snelheid van het Wifi netwerk op de camping wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare gedachte... Maarreee wat zou je zeggen van 3 a 4 weken eens geen TV kijken misschien?? Kost helemaal niks, geen gezeul of gezeur.. Wij hebben juist vakantie om van andere zaken te genieten... Lange wandelingen in de bossen, uitstapjes, uit eten... Soms ook last van 'heftige inspiratie' tijdens zo'n boswandeling....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ken de ontvanger niet.

En middels google ook niet bijster veel te vinden.

Met een bepaalde firmware schijnt hij te werken met de seca 3 codering.

Maar volgens onderstaand draadje niet altijd even geweldig.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1615060/focus_vb300_geeft_geen_kaart_u

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...