Ga naar inhoud


[Clarktech 5000] Problemen met fastscan Clarketech 5000 Combo


Kareltjevdh

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb hier een clarktech 5000 Combo. Ik heb hier vanmiddag geprobeerd om via de fastscan een nieuwe lijst in te laden.

Bij heel veel zenders krijg ik nu de melding "Geen Audio en Geen Video"

 

Is dit probleem bekend??? Zoja heeft iemand hier een oplossing voor ?

 

Alvast bedankt.

 

Gr Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet zowieso nog eens even de nieuwste fastscan laten lopen. Ik had gisteren ook op JimJam geen beeld meer, maar nadat ik de nieuwste fastscanlijst had gedownload zag ik dat JimJam verhuisd is naar 23,5 en toen had ik nog geen beeld. Een uurtje later opeens wel, dus tegelijk denk ik dat ze wat waren aan het testen bij CD.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag ook hetzelfde probleem.

 

Ik gebruik hier een Clarketech 5000C Plus met firmware 2.36

 

Ik krijg ook de melding Geen Audio/Video

 

op:

 

RTL4

RTL5

RTL7

RTL8

Discovery Channel

Animal Planet

Eurosport

en nog een heleboel andere kanalen.

 

Iemand al enig idee hoe dit op te lossen???

 

gr Karel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om de HD fastscan te gebruiken op deze ontvanger?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CEASAR W
Je kunt de HD fastscan wel gebruiken maar deze geeft dezelfde problemen als de SD scan.
deze HD scan is op de 5100 wel aanwezig op de 5000C heb ik hem nog niet gezien.

ceasar


Ik merk nu al dat bepaalde zenders het niet doen met de fastscan. Als je handmatig gaat zoeken, werkt het wel. Kunnen we dit probleem niet aankaarten bij clarke tech?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dit probleem is al enige tijd bekend en is voor de 5100 opgelost met de 1.36 firmware en ook voor de 6600

en voor de 5000 nog niet.

je zou het voor de 5000 op kunnen lossen door een fastscan

uit te voeren en daarna op de desbetreffende canaldigitaal transponders een auto pidscan per tranponder dan werken alle zenders ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dirk28
ja, dit probleem is al enige tijd bekend en is voor de 5100 opgelost met de 1.36 firmware en ook voor de 6600.


Dit is niet mijn ervaring! volgens mij moet er nog nieuwe software gemaakt worden software 136 is van 17 december. was dit probleem toen al bekend?

ceasar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dirk28
ja, dit probleem is al enige tijd bekend en is voor de 5100 opgelost met de 1.36 firmware en ook voor de 6600
en voor de 5000 nog niet.
je zou het voor de 5000 op kunnen lossen door een fastscan
uit te voeren en daarna op de desbetreffende canaldigitaal transponders een auto pidscan per tranponder dan werken alle zenders ook weer.


Bedankt voor deze workaround. Ik ga het zsm proberen. Voor de slaapkamer is die fastscanlijst wel handig. Helaas is er geen handige manier om m'n zenderlijst van de rebox op m'n maxdigital te zetten. En eigenlijk is dat ook niet handig, omdat de HD zenders uitgerekt worden weergegeven via de scart. Helaas heb ik nog geen HD tv aan de ontvanger hangen.

Mocht iemand een oplossing weten voor het uitgerekte beeld via scart, dan verneem ik die graag.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is overigens een nieuwe firmware uit voor alle Clarke Tech's. Ik ga hem zsm proberen. Daarmee kun je sowieso de bekende ORF en Austriasat zenders openen cool

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...