Gast awakatanka Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Ik wil van een normale decoder overstappen naar een HTPC linux setup. Ik heb verschillende goekope PCI kaarten op het oog die zouden werken onder linux maar 1 ding is mij even niet duidelijk. Bij deze kaarten zie ik geen smartkaart gedeelte. Hoe los ik dit op met een usb kaart reader of op zoek naar een pci kaart met smartkaart reader erbij? Of kan ik mijn dreambox 500s daar ook voor in zetten?
RobbieT Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Ja, je kan je Dreambox DM500 als cardserver inzetten. Je kan ook een cardreader kopen, Smargo bijvoorbeeld, of iedere andere willekeurige Phoenix cardreader. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast awakatanka Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 ook bedankt voor je antwoord RobbieT. gaan ik nu op zoek naar de onderdelen en het weekend hopelijk alles in elkaar zetten.
Gast awakatanka Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Krijg mijn cccam client maar niet goed werkend met chakra. (open-sasc en vdr-sasc-ng geprobeerd ) Ze lopen maar kunnen de key niet pakken van mijn dm500s. Heb weinig zin in veel gedoe atm en wil een snelle simpele distro waar ik alleen de config file of cardclient hoef aan te passen en dan werkt. Welke iso/distro heeft deze al geïnstalleerd staan? Is dat yavdr of moet ik dan nog veel gedoe doen?
Lamko Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Ligt er vooral aan welke Cccam versie je draait dit is zowel op de dreambox als op de pc. Hier draait het in ieder geval met een losse cardreader die phoenix ondersteund. Ik ken geen distro die standaard Cccam ondersteuning heeft. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast awakatanka Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Wordt denk ik dan idd een losse card reader en draaien we de boel om en laat ik de DM500 wel connecten op de linux bak. En ik maar denken een linux HTPC maak ik zo ff zonder cardreader me vrouwtje maar ff warm maken voor een kleine uitgaven , ff uitzoeken wat zij graag nog wil
NINjak Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Origineel bericht van: awakatanka En ik maar denken een linux HTPC maak ik zo ff zonder cardreader Ik heb hier thuis er ook 2 draaien zonder eigen cardreader en die connecten naar een andere (file)server waar ik mijn NewCS server op heb draaien.
Gast awakatanka Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Het zal idd wel lukken met een pc die als CS gaat dienen maar een CCCam dreambox als CS inzetten is toch wat moeilijker met een Linux PC. Eigenlijk best vreemd dat CCCam zoveel werk is om aan de praat te krijgen terwijl dreambox ook linux based is. Te weinig tijd en zin atm om het uit te zoeken en ga atm ff voor een makkelijke oplossing. Ergen een mooie goedkope smargo op de kop tikken en we bouwen dan gewoon een linux CS voor thuis, mythtv er op en alle losse pc streamen dan wel de zender door. Hopen dat XBMC snel een stabiele plugin heeft voor myth die is uiterlijk net ff mooier dan mythtv
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen