Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou bij deze graag willen weten of iemand hier ervaring heeft met deze nieuwe rotor Xsarius Speedy SG-3100. Volgens de omschrijving beloofd die veel:

De Xsarius Speedy rotor is supersnel en zeer stil. Dit is de nieuwste serie rotoren met DiseqC 1.2 en USALS ondersteuning. De rotor is in een mooie antraciete kleur uitgevoerd en heeft een reset knop ingebouwd. Maar is dat ook zo?

Wat zijn jullie ervaringen?

Geplaatst:

ik kan er geen oordeel obver geven, maar denk dat het ook wel waar is. de SG type zijn altijd goed geweest.

post-7098-1318261684,0635_thumb.jpg

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

• 3 weken later...
Geplaatst:

Op advies van de verkoper deze Xsarius motor aangeschaft. Vanmiddag hebben we hem geïnstalleerd en ik moet zeggen dat hij op dit moment goed bevalt. (lees: installatie en gebruiksgemak is dik in orde)

Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere bevindingen!

VU+ Ultomo (1TB)

Triax (78cm) Xsarius Speedy SG-3100

Inverto Ultra Black Quad LNB

• 6 maanden later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Aijoh
Op advies van de verkoper deze Xsarius motor aangeschaft. Vanmiddag hebben we hem geïnstalleerd en ik moet zeggen dat hij op dit moment goed bevalt. (lees: installatie en gebruiksgemak is dik in orde)
Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere bevindingen!

Heb deze vandaag ook gekocht en indien het weer het morgen toelaat ga ik deze proberen te plaatsen. Nog enige tips hierover ?
Woon in Aalst (Oost-vlaanderen, Belgie).

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:

Hoelang moet je wachten vooraleer een motor begint te draaien? Soms werkt die niet bij mij. Wanneer ik dus van positie wil veranderen zie ik geen beweging dan zet ik de dreambox uit en weer aan en dan gaat die soms naar de gekozen zender.

Geplaatst:

Normaal gezien zou de motor onmiddellijk moeten beginnen draaien, bij de SG-2100 zie je dit ook aan een flikkerend ledje. Geeft de dreambox geen melding dat de motor aan het draaien is?

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Normaal gezien zou de motor onmiddellijk moeten beginnen draaien, bij de SG-2100 zie je dit ook aan een flikkerend ledje. Geeft de dreambox geen melding dat de motor aan het draaien is?

Heb de instelling niet aangezet om de motor te zien draaien op mijn scherm.
Heb er toch een probleem mee. Wanneer ik de dreambox pas aan zet dan draait de motor zoals ik het wil. Wanneer ik een tijdje naar iets aan het kijken ben en wil dan veranderen dan draait die niet meer. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Geplaatst:

Ik denk dat je veel sneller antwoord krijgt door dit probleem te posten in het Dreambox subforum. Ik veronderstel dat het iets te maken met de instellingen van de DM800.

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Ik denk dat je veel sneller antwoord krijgt door dit probleem te posten in het Dreambox subforum. Ik veronderstel dat het iets te maken met de instellingen van de DM800.

Ik heb deze ondertussen al in het dreambox forum geplaatst. Toch bedankt voor de hulp.

Geplaatst:

Probleem is al opgelost. Door de lengte van de kabel (LNB <-> Receiver) was er blijkbaar een verlies , waardoor de spanning niet meer voldoende was. Heb de amplitude verhoogt van 800 naar 1100 en alles werkt nu perfect.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Hoe lang is die kabel dan wel niet? Je zou zo, zonder problemen kabellengtes moeten kunnen gebruiken van 100 meter. Hier heb ik ook aardige lengtes liggen (tot ca. 70 meter) en nergens problemen mee.

Misschien moet je je kabel eens vervangen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Hoe lang is die kabel dan wel niet? Je zou zo, zonder problemen kabellengtes moeten kunnen gebruiken van 100 meter. Hier heb ik ook aardige lengtes liggen (tot ca. 70 meter) en nergens problemen mee.
Misschien moet je je kabel eens vervangen.

Kabellengte is ongeveer 30meter. Zal deze inderdaad eens moeten vervangen.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als je met 30 meter al een probleem hebt, dan is je kabel echt wel aan vervanging toe.

Kijk, het werkt nu natuurlijk, dus waarom zou je. Maar toch, het is niet zoals het hoort te zijn.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Vanmiddag de SG-3100 4,8 gemonteerd. Volgens het schema dien ik de motor op 38 graden te zetten en de schotel op 27,5

Volgens mij hangt hij nu te veel achterover. Normaal staat mijn schotel op Sirius bijna rechtop.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Probleem is al opgelost. Door de lengte van de kabel (LNB <-> Receiver) was er blijkbaar een verlies , waardoor de spanning niet meer voldoende was. Heb de amplitude verhoogt van 800 naar 1100 en alles werkt nu perfect.

Ik ondervind het zelfde probleem met mijn Openbox. Ik heb een nieuwe kabel, dus daar zal het denk ik niet aan liggen (denk ik).

Iemand een idee hoe ik de amplitude kan wijzigen in een Openbox S9?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen