Ga naar inhoud


Regionale radio zenders niet meer te beluisteren.


rolandroland

Aanbevolen berichten

De regionale radio zenders zijn helaas niet meer via de schotel te beluisteren. Dat is erg jammer. Nu heb ik een her scan gedaan van de lijst van Canal Digitaal. De zenders zijn van plek gewist, ware het niet dat ik ze weer allemaal tegen kom boven de kanalen 1000. Zit dit in de ontvanger of doet Canal Digitaal dit? Waarom verdwijnen deze zenders niet gewoon in de voorkeuze kanalen lijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat de zenders op zich nog wel qua naam op de satelliet zijn. Als je scant kom je de zenders nog tegen alleen wordt er niets uitgezonden. Waarschijnlijk zullen deze zenders ook strax niet meer te scannen zijn. Je ziet dit wel vaker dat kanalen niet meer te beluisteren zijn, maar er fysiek nog wel zijn. Misschien hopen ze toch nog op een overeenkomst met de regionalen zodat ze ze zo weer 'aan' kunnen zetten. Maar zo niet, dan zullen de zenders ook echt helemaal vd scan verdwijnen

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd viel mij ook op.. wel op af te stemmen.. en in te scannen.. maar ze doen gewoon niks.. smile

 

nouja.. we zullen zien wat de regionalen en M7 er nog van weten te maken..

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is og sterker! Zet op een gecertificeerde CDS/TVV doos eens 1 LNB en doe een fastscan. Je vind geheit ook de programma's terug in je lijst van de satellieten die je niet hebt aangesloten!! Astra 1 aansluiten: na de scan BBC HD etc in je lijst....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: big-ed
Misschien hopen ze toch nog op een overeenkomst met de regionalen zodat ze ze zo weer 'aan' kunnen zetten. Maar zo niet, dan zullen de zenders ook echt helemaal vd scan verdwijnen


Ik las net een tweet van Omroep Gelderland. Die geeft aan dat ze weer te beluisteren zijn via satelliet.. Dus ik denk dat je conclusie juist is big-ed.

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen onlangs gelezen te hebben dat TV Oost weer via de satelliet te beluisteren is.

Dat is een tijdje niet zo geweest maar omdat TV Oost een functie als rampenzender heeft heeft

men via CanalDigitaal de zaak weer op de satelliet gekregen.

 

(effe geGoogled)

 

Citaat:
Ook Radio Gelderland is weer te beluisteren via de satelliet. Begin dit jaar gingen veel regionale omroepen van de satelliet af om geld te besparen. "M7/CanalDigitaal vroeg daar veel geld voor, waardoor werd besloten het radiosignaal niet meer via de Astra satelliet door te geven", aldus de omroep.

 

Maar de omroep is net als RTV Oost de onderhandelingen aangegaan en is nu dus weer terug. Volgens Radio Gelderland kwamen er veel verontwaardige reacties van luisteraars nadat de zender van de satelliet verdween.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...