Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Voor mijn laptop heb ik een Gigabit ethernet expresscard gekocht omdat mijn laptop maar 100Mbs ethernet heeft. Nu wanneer ik die kaart in de laptop steek installeert windows 7 64 bit deze goed. De laptop is via CAT5E kabel verbonden met een TP link 8 poort gigabit switch. Wanneer ik de kabel inplug in de expresscard dan verdwijnt mijn card uit de lijst met network adapters en heb ik geen ethernet meer. Wanneer ik de kabel er terug uithaal komt mijn expresscard terug tevoorschijn.

Dit is zo wanneer ik manueel de snelheid van mijn expresscard op 1000Mbs full duplex of auto negotiation zet. Wanneer ik die terug verander naar 100Mbs werkt het wel weer goed. Heb al verschillende kabels gebruikt maar niets helpt. Laatste drivers voor mijn kaart heb ik ook geinstalleerd. Iemand een idee waar dit zou aan liggen?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Dat kan ook aan de switch liggen. Ik heb het al twee maal meegemaakt dat met (in mijn geval) een Cisco/Linksys switch niet wilde communiceren met een PC en ook niet met een router met een gigabit poort. Nadat ik in de switch de snelheid voor dat apparaat op 100 Mbps forceerde ging het wel goed. Blijkbaar loopt de auto negotiation tussen apparaten van verschillende merken niet altijd even lekker.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Dat kan ook aan de switch liggen. Ik heb het al twee maal meegemaakt dat met (in mijn geval) een Cisco/Linksys switch niet wilde communiceren met een PC en ook niet met een router met een gigabit poort. Nadat ik in de switch de snelheid voor dat apparaat op 100 Mbps forceerde ging het wel goed. Blijkbaar loopt de auto negotiation tussen apparaten van verschillende merken niet altijd even lekker.

Van mij is het een unmanaged switch dus kan er niet veel aan instellen
Geplaatst:

Dan zou je ook nog eens kunnen kijken of er nieuwere firmware voor de switch is. De drivers van de netwerkkaart heb je reeds geactualiseerd. Als dat allemaal niks brengt, zit er niks anders op dan de netwerkkaart handmatig instellen, en hopen dat een toekomstige update (firmware switch of driver netwerkkaart) de oplossing brengt.

Je zou eventueel ook eens een andere switch kunnen proberen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Kom op zeg.. de normaal gebruikte (goedkope) switches zijn sowieso unmanaged en al helemaal niet te voorzien van firmware updates.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Dan zou je ook nog eens kunnen kijken of er nieuwere firmware voor de switch is. De drivers van de netwerkkaart heb je reeds geactualiseerd. Als dat allemaal niks brengt, zit er niks anders op dan de netwerkkaart handmatig instellen, en hopen dat een toekomstige update (firmware switch of driver netwerkkaart) de oplossing brengt.
Je zou eventueel ook eens een andere switch kunnen proberen.

Dat is juist het probleem. Het probleem blijft wanneer ik manueel de kaart op 1000 of zelfs op auto zet. Mischien eens proberen in een andere laptop maar denk niet dat het daar aan ligt.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tuneboy
Dat is juist het probleem. Het probleem blijft wanneer ik manueel de kaart op 1000 of zelfs op auto zet. Mischien eens proberen in een andere laptop maar denk niet dat het daar aan ligt.

Bij een unmanaged switch moet je altijd autonegotiate gebruiken. Doe je dat niet dan springt de switch wel in de juiste snelheid, maar altijd in half duplex. Voor gigabit verbinding is volgens de norm autonegotiate dwingend voorgeschreven, je mag een apparaat dus niet in gigabit mode kunnen vastzetten. Heb je al eens een langere kabel geprobeerd? Het klinkt raar, maar gigabit verbindingen moeten lange kabels hebben.
Geplaatst:

Ja heb al kabels van 1m en 2m en 10m zelfs gebruikt. Bij de geavanceerd instellingen van de kaart, moet ik daar iets instellen zoals send en recieve buffer en flow control. Er zijn tal van mogelijkheden maar zou mij verwonderen dat het iets te maken heeft met een van die instellingen

Geplaatst:

volgens mij moet je het gewoon in je expresskaart gaan zoeken. Misschien een driver? Heb je de standaard netwerkaansluiting al eens uitgezet (desnoods in apparaatbeheer)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ja als ik dat doe en dan kabel inplug in mijn expresscard dan begint mijn netwerkicoontje te draaien en geeft hij "bezig met identificeren" tot hij uiteindelijk stopt en "geen netwerk" aangeeft. Ik moet dan wel de laptop soms herstarten omdat mijn ander netwerk dan ook niet meer werkt na terug inschakelen.

Geplaatst:

Vervang de cardbus drivers eens door recentere/laatste van de website van de fabrikant.

Mocht je daar nu niets op dit thema kunnen vinden kun je ook nog eens drivermax proberen.

Geplaatst:

Heb al de laatste nieuwe voor windows 7 64 bit. Ga eens proberen met windows 7 32 bit mischien dat de 64 bit drivers niet goed werken.

de chipset is een VIA velocity family

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen