Ga naar inhoud

[RE-9000HD] TS bestanden op DVD zetten

Aanbevolen berichten

Gast satbeginner
Geplaatst:

Met welke versie van Nero kan ik TS bestanden van mijn RE-9000HD op DVD branden?

Geplaatst:

Ik neem aan dat je uitgaande van een door de RE-9000 geschreven .TS-bestand een DVD-video wilt maken.

Dat lukt met de versies 10 (de huidige) en 9 in ieder geval voor SD-materiaal. Alleen opnamen van sommige Engelse FTA-zenders geven soms problemen.

Voor HD ben ik alleen in de weer geweest met AVCHD op DVD en dat was tot dusver geen overweldigend succes. Hier problemen met ITV-HD (.TS niet in te lezen), en schokkende overgangen op chapterstops, en bij het begin en de overgang naar de volgende .TS uit een set en de onmogelijkheid framenauwkeurig te knippen. De geproduceerde discs zijn niet op alle Blu-ray spelers af te spelen.

Nerovision (het videobewerkprogramma uit de Nero suite) is niet bepaald het beste of meest handige programma voor dit doel, Nero vervangt al jaren het ene probleem door het andere. De handleiding is veel te summier en loopt een versie achter.

Er zijn nog wel meer mogelijkheden (o.a. omzetten naar .MKV op DVD-ROM) maar die heb ik niet geprobeerd.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Ik kan me aansluiten bij de opmerkingen van Medioniek omtrent AVCHD problemen. Die zaken laat ik maar even liggen, geen haast mee.

Wel met het volgende. Ik heb via de netwerkaansluiting een aantal films overgezet op de PC. Met Nero Vision van Nero9 heb ik al meermaals films op DVD gebrand, maar ik heb een paar maal meegemaakt dat een film, of deel ervan, na importeren en analyseren niet als film wordt gezien maar als diavoorstelling. Een 4+GB film(deel) van 1:10 is dan 2 seconden dia's. Ik heb hierover een vraag gesteld in een computerforum, maar nog geen duidelijk en bruikbaar antwoord gekregen. Probleem aan Nero voorgelegd; ook het gebruikelijke onbruikbare antwoord.

Voor mij een raadsel waarom de ene .ts-file wel als film wordt herkend en de andere als diavoorstelling (hoe komen ze erop, zou je zeggen). Zelfs delen van eenzelfde film worden verschillend gezien.

Ik heb nog niet uitgezocht of het alleen bij HD-films gebeurt.

Even voor alle duidelijkheid aan TS: Rebox software formatteert je HDD in FAT32, en in dat filesystem is de filegrootte beperkt tot 4GB, dus worden langere opnames verdeeld in stukken van 4 GB (in feite 4.194.045kB). Domme bug in de Rebox software; die filmdelen worden met hun extentie genummerd, in plaats van de filenaam. Je krijgt dan opname.ts, opname.ts1, opname.ts2, in dit voorbeeld van drie filmdelen. Brandprogs kunnen niets met ts2, ts3, etc. Dus ik verander eerst de filenaam door de cijfers in de extentie weg te halen en achter de filmnaam te zetten. Dus krijg je opname.ts, opname2.ts, opname3.ts etc.

In Nero Vison kun je die delen aan elkaar plakken, eventuele troep aan begin en eind wegsnijden en dan op DVD5 of DVD9 branden.

Maar zoals gezegd; Nero valt tegen en ik heb het dan ook niet upgraded naar Nero 10. Ik zoek op het ogenblik iets beters.

Heb dus hetzelfde advies aan TS Satbeginner; laat Nero maar zitten.

Blijft de vraag over; welk prog is gebruiksvriendelijk en probleemloos?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Ik zet de TS files altijd om in MP4 met FormatFactory en brand ze dan op een CD met Nero...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:

SD: een .ts file die je op dvd wil branden gerbuik convertxtodvd je kan er zelf een heel mooi menu van maken ook.

HD: (bovenstaande werkt ook voor hd die worden dan wel naar dvdresolutie omgezet)

anders:

*tsmuxer

*tssplitter

*mkvmerge /tsmuxer

Met tsmuxer splits je de audio en videostream ,daarna kan je de in een mkv muxen met mkvmerge

Indien je reclame zou willen uitknippen gebruik je tssplitter/ boilsoftvideospitter om te splitten en samen te voegen zonder reclame

Met tsmuxer kan je dan eventueel ook naar .m2ts samenvoegen.

voor de ts/mkv naar avchd te trekken gebruik ik The FilmMachine 1.6.1

Geplaatst:

Citaat van Lennie: Voor mij een raadsel waarom de ene .ts-file wel als film wordt herkend en de andere als diavoorstelling (hoe komen ze erop, zou je zeggen). Zelfs delen van eenzelfde film worden verschillend gezien.

Dit verschijnsel treedt sinds circa 4 weken op op de ITV-zenders (ook SD). Kennelijk verandert ITV elke ongeveer anderhalve seconde iets aan de videoparameters, waardoor Nerovision denkt dat er een nieuwe titel moet beginnen. Na het importeren van 99 titels wordt het inleesproces afgebroken

met de correcte mededeling dat er meer dan 99 titels zouden ontstaan.

Ik gebruik de volgende nogal vage en bewerkelijke workaround.

1. Snij met ProjectX de .TS bij (begin, einde, reclameblokjes eruit).

2. Demux de bijgesneden .TS met ProjectX. Nu heb je een .m2v (video), een of meerdere .mp2's (audio) een .srt en twee .sup's (ondertiteling).

3. Maak met IFOedit via Author DVD een nood-DVD uitgaande van de .m2v en de gewenste audiotrack.

4. Bak deze op een DVD-RW.

5. Importeer de nood-DVD in Nerovision. Nu gaat het in 50% van de gevallen wel goed.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen