Ga naar inhoud

soms bibberend beeld op vu en samsung led tv

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi guys,

ik heb een vraagje.

zowel ik als mijn ouders hebben een vu+duo met een samsung led tv 6000 serie. ik een 40" zij een 47".

nu wat opvalt is dat wij beiden op bv discovery HD soms last hebben van bibberend beeld. wat bedoel ik dan, het beeld gaat precies in kleine stappen haperen, niet altijd, maar regelmatig.

gisteren ook duidelijk te zien op een hd. het komt dus vooral op HD uitzendingen voort.

de instellingen van de vu staan op 50Hz want op 60Hz is eurosport hd niet meer aan te zien, ook geen multi en uiteraard staan ze op 1080.

iemand een idee wat dit fenomeen zou kunnen zijn?

ik verdenk niet echt de tv of misschien een instellingen, maar ja, waar moet je gaan zoeken.

khoor het graag terug als iemand een tip kan geven.

greetz

Geplaatst:

Misschien kan je deze vraag beter in het VU+ forum stellen.

Heb zelf een VU+ duo, weliswaar met daarachter een samsung plasma, maar herken je probleem niet.

Mijn instelling staat normaal ook op 50hz.

Heb hem onlangs een paar dagen op multi gehad, maar merkte eigenlijk geen verschil.

Wellicht heeft het iets van doen met je image?

Ik had zelf haper en pixelproblemen bij het afspelen van opnamen met een image (VTI). Dit werd weliswaar meer mensen ervaren maar niet iedereeen met deze image had dit probleem.

Welke image gebruik je?

Geplaatst:

Hi ondertussen ben ik er al uit dat het geen ontvanger probleem is maar een tv probleem.

wereldwijd staan op het net nu meldingen van full hd beeld op 50Hz dat op de LED tv's bij bepaalde uitzendingen bibbert.

oplossing is in het menu van samnsung bij geavanceerde instellingen AUTO MOTION PLUS uit te zetten.

het komt enkel voor bij 1080i op 50Hz en dan nog op bepaalde uitzendingen (volgens sommigen te maken ook nog eens met compressie ofzo...)

dus voor mensen met een samnsung en die vooral op discovery HD dit hebben, dit is de oplossing.

Geplaatst:

Hoi Satmann,

heb net gisteren zo'n samsung led tv gezien bij mijn broer

in een woord WOW

maar het aantal instellingen is weldegelijk een puzzel

een van mijn x.ts bestanden had ik op usb meegenomen en die werd kompleet verkeerd qua beeldverhoudingen weergegeven <dus> vandaar dat we samen eens de instellingen zijn gaan doorlopen

ZOVEEL instellingen dat we het uiteindelijk ook niet gevonden hebben hoe dat nu correct in te stellen

let wel hij heeft geen receiver zoals de VU+

maar ik stel me dus voor dat je wel nog eens heel goed naar de instellingen moet kijken

elke instelling + optie wordt door die te kiezen onderaan je samsung buis met een eenvoudige hulptekst weergegeven

die mijn broer heeft heeft 800Hz en ik neem aan dat 50Hz op de VU+ ingesteld met hdmi/dvi de juiste instelling is

misschien dat je dat verder helpt

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
Hi ondertussen ben ik er al uit dat het geen ontvanger probleem is maar een tv probleem.

wereldwijd staan op het net nu meldingen van full hd beeld op 50Hz dat op de LED tv's bij bepaalde uitzendingen bibbert.

oplossing is in het menu van samnsung bij geavanceerde instellingen AUTO MOTION PLUS uit te zetten.

het komt enkel voor bij 1080i op 50Hz en dan nog op bepaalde uitzendingen (volgens sommigen te maken ook nog eens met compressie ofzo...)

dus voor mensen met een samnsung en die vooral op discovery HD dit hebben, dit is de oplossing.

aha net terwijl ik schreef... nou gelukkig maar
wat een mooie tv

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Goed dat je het gevonden hebt.

Je gaat tenslotte over op HD om de bibbers te krijgen van de kwaliteit, niet andersom.

Tenzij er van te voren wordt aangekondigd dat er schokkende beelden komen haha

Geplaatst:

tonskidutch,

die samsung LED tv's zijn mijn inziens de beste tot nu toe qua beeld.

ik heb jaren gewerkt in audio/video branche en ook met B&O, en ik heb echt tal van vergelijkingstesten gedaan bij een vriend die een winkel heeft, dus alles naast elkaar en hetzelfde beeld, die kwam er met kop en schouders boven uit.

volgens de echte kenners (om over het probleem te spreken) zeggen dat het probleem met auto motion plus (die zorgt voor nog vloeiender beelden bij snelle beelden) dat bepaalde uitzendingen die worden uitgezonden, aan werd gesleuteld en dat met een bepaalde birtrate/compressie zou het op 50Hz problemen geven.

Zelfs Samsung had ik aan de lijn en wist het niet, na de testen en de tips heb ik deze gisteren verwittigd, en ik kreeg al gisteren avond een antwoord dat dit uit moet staan.

Dit zou enkel met 50HZ en full hd voorkomen.

dus Blueray of popcorn op 60HZ heeft dat niet.

bij deze weten we dat nu ook weer wink

Geplaatst:

tja vooral als je al meer ervaringen hebt met die toestellen kun je een waardevolle bijdrage leveren aan de mensen die zoekende zijn

zeker als je vergelijkende tests kunt verrichten.

ik was tot voor ZEER kort nog van mening dat de panasonic plasma de mooiste beelden levert

MAAR nu ik die Samsung led tv gezien heb... pffff

het gaat me echt niet om een of ander merk uiteindelijk is het ultieme kijkgenot het belangrijkste.

***jaloers modus aan***

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Moderator
Geplaatst:

Tonskidutch, dan heb je mijn Panasonic nog niet gezien. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik had voor mijn samsung ook een plasma panasonic, was dan de beste.

maar met de nieuwe panasonic heb ik een klein verschil gezien in beeld.

met overlays en digitale letters zoals belspelletjes, of andere opgezette dingen en bewegende beelden had ik bij panasonic de indruk dat het beeld lichtjes aan het shaken was...heel kort.

maar qua beeld kwamen ze het dichtst bij elkaar.

enkel de kast van de pana vond ik iets groter en meer uitgesprokener dan de samsung.

ik zet voor mezelf dus samsung, dan pana op plaats 1 en 2.

slechtste vond ik philips, LG en bedroevend van sommige Sony's, die in LCD wel goed waren.

Geplaatst:

geloof je graag... als jij het zegt (welke dan? )

maar dan zijn ze misschien qua beeld kwaliteit aan elkaar gewaagd

ook qua functionaliteit en mediaplayer is die samsung echter echt het neusje van de zalm op dit moment (8k model voor 1500€)

van die ik de afgelopen weken allemaal heb gezien.

m.a.w. ik zou bij een nieuwe aankoop heel erg twijfelen qua beeld kwaliteit

dan zou uiteindelijk de prijs wel eens de doorslag kunnen geven

wat betreffende het topic van Satmann misschien nog aardig zou zijn (om niet helemaal of-topic te geraken) is>

via laptop hdmi worden enkele youtube hd bestanden OOK bibberig afgespeelt

terwijl dat via netwerk van NAS niet het geval is

de laptop ? moeite met streamen

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Beheerder
Geplaatst:

Over welk type 47" samsung LED-LCD hebben we het hier dan?

Ik kan in de 6000 serie alleen maar 46" vinden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik heb de UE40c6000, mijn ouders UE46C6000

Michel, de 46" heb je wel in alle types van samnsung hoor.

ik heb bewust geen 3D gekozen omdat dit in de kinderschoenen staat. en dan media toestanden heb ik niet nodig(heb alles apart) dus was voor mij de 6000 reeks het beste, en dan 6820/6800/67x0 hebben enkel dat media gebeuren meer...dus was het 6000.

zie screenshot met nodige uitleg.

post-43448-1318261692,7817_thumb.jpg

• Beheerder
Geplaatst:

Ok, maar 46" dus en niet 47" zoals je in je eerste bericht schreef.

Tonski, de 8700 is echt wel een paar stappen beter dan de 6000 serie hoor. Dat scheelt ook in prijs nogal.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen