Ga naar inhoud

geen ontvangst hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De RG6-kabel ken ik verder niet.

Wat betreft het verloopstukje, ik heb dit ook gehad en kon toen geen goed signaal krijgen. Ik heb daarna een kabel uit een stuk getrokken en had toen perfect signaal. Toen ik alleen een enkele LNB op Astra had staan was het signaal wel goed met die "dubbele" kabel. Het signaalprobleem begon zich voor te doen bij het plaatsen van een monoblock en enkel op de Hotbirdkanalen.

Geplaatst:

Inmiddels doet "mijn" Hotbird het nu ook. Ik heb een Universele Human Monoblock LNB aangeschaft en die op mijn 66 cm (!!) schoteltje gezet en het geheel werkte vrijwel direct. Mijn kabel die uit twee delen bestaat schijnt vooralsnog geen negatieve invloed op de ontvangst te hebben.

Geplaatst:

Ik heb vandaag 2 losse LNB's merk ALPS op een houder op m'n schotel gemonteerd met een losse diseq 1.0 daaraan vast.

Hoe ik alles ook verander in m'n Philips DSX 7072 menu niets werkt. Ik kan wel afzonderlijk Astra en Hotbird bekijken, maar dan moet ik iedere keer de schotel verdraaien. Ik kan Astra en Hotbird niet samen ontvangen.

Ik had voorheen ook al problemen met een Digistar monoblock. Toen lukt het mij ook al niet, had toen wel beeld op beide satellieten maar een slecht signaal af en toe.

Wie weet nog een oplossing, ik heb alle vragen die hier gesteld zijn in de loop der maanden doorgeworsteld. Ik zou het echt niet weten.

groeten

Hans

Geplaatst:

heb je de ontvanger zowel op kop 1 als 2 laten zoeken???

Als je pech hebt moet je bij een philips het block op de kop hangen omdat je geen voorkeursmenu voor de diseq hebt.

Geplaatst:

Een monoblock hoeft nooit op z'n kop te hangen.

Mocht je problemen hebben met het ontvangen van beide satellieten, dan moet je eens kijken of de kanalenlijst die in je decoder zit wel de goede Disque-settings heeft.

Op de site van zeugers staan een aantal kanalenlijsten voor monoblock.

Geplaatst:

@ Philihacker

Ik heb ook al meerdere malen gelezen hier dat een monoblock op de kop moet hangen...

Ik gebruik zelf dubbele lnb's. Mischien kan iemand hier eens wat dieper op ingaan, omdat deze opmerking best eens geplaatst wordt.

Gr. Passie99

Geplaatst:

Het op de kop hangen van een monoblock wordt wel gedaan, omdat dit voor sommige mensen makkelijker is. Ze krijgen dan sneller beeld.

Op een monoblock zit Astra meestal op B en Hotbird op A. In de meeste kanalenlijsten zit Astra op A en Hotbird op B. Je kan dan dus maar één van de twee satellieten zien op die kanalenlijsten. Maar als je je monoblock op z'n kop zet dan heb je Astra op A zitten en Hotbird op B en heb je wel beeld van beide satellieten.

Bijkomend ongemak is dat, als je monoblock op z'n kop hangt, er regenwater in kan lopen en dan is ie zo naar z'n grootje.

Dit is even kortweg uitgelegd waarom mensen hun monoblock op z'n kop hangen.

Het installeren van een monoblock vergt nu eenmaal veel geduld, als je dat niet hebt dan moet je twee schotels nemen met twee losse LNB's. Je kan dan beide schotels afzonderlijk instellen.

Geplaatst:

@Philihacker

Bedankt voor het antwoord, dit is duidelijk.

Gr Passie99

Geplaatst:

Ik heb op de site van MZ diverse kanalenlijsten in m'n ontvanger gezet, maar de instellingen blijven hetzelfde. Ik kan alleen kiezen tussen Astra en Overige satellieten.

Ik gebruik geen monblock maar twee losse LNB's gemonteerd aan de schotel met één houder voor twee LNB's.

Ik heb alle connectoren allemaal een keer omgewisseld.

Niets helpt.

groeten

Hans

Geplaatst:

De instellingen veranderen ook niet.

Als jij weet welke satelliet, volgens de kanalenlijst, op A zit en welke op B, dan weet je ook welke LNB welke satelliet moet ontvnagen.

De LNB's kijken als volgt naar de satellieten:

- De LNB aan de Westkant kijkt naar Astra

- De LNB aan de Oostkant kijkt naar Hotbird

Je weet nu welke LNB op je Diseque op A en welke op B aangesloten moet zitten.

Het afstellen van de schotel is erg precies werk en kost nou eenmaal veel geduld.

Succes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen