Gast Geplaatst: 5 augustus 2001 Geplaatst: 5 augustus 2001 heb een JDM programmer gekocht met goldwafer kaart.<BR>ik krijg steeds de melding: "programmeren niet ondersteund".<BR>nu ben ik met mijn spullen (incl. kabels)naar een vriend geweest en daar werkt het gewoon wel!!!<BR>Alles vergeleken: opties, instellingen, com-poort, etc. <BR>thuis gekomen nog steeds niks; op 2 pc's nota bene.<BR>Heeft er iemand een suggestie?
borsjea Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 Mogelijk verschillende windows versies ???
Gast Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 een goldcard met een JDM proggen lijkt me een beetje vreemd. Je kunt alleeen de pic ermee proggen voor de eeprom heb je dan een phoenix progger nodig.
Gast Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 ook de windows versie had ik gecontroleerd en is beide hetzelfde (w98se).<P>Dat van die JDM progger klopt dus niet: blijkt een vp2 progger te zijn.<P>Ik gebruik overigens Ic-prog v1.01.<P>nog steeds
Gast Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 @sfere,<BR>kijk eens in de bios of de poorten wel aan staan, en eventueel naar de baudrate kijken misschien staan deze wel verkeerd.<BR>baudrate e.d..<P>suc6,<P>groetjes van de Kabouter.
Gast Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 in de bios staan beide poorten op "auto"<BR>baudrate: 9600<BR>pariteit: geen<P>Dit lijkt me dan ook het probleem niet.
jws Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 @zeeman,<P>Je zegt dat je met een phoenix programmer een GW kunt programmeren. Kun je eens uitleggen hoe?<P>M'n MOSC program ik met Phoenix met MKF maar een GW is mij nog niet gelukt. Als dit mogelijk is kan ik 'm eens anders gebruiken dan als krabbertje (met dit weer nog niet echt nodig) en als onderzetterje krullen die dingen zo vlug op.<P>bvd
Gast Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 Misschien je com-poort door een ander programma, dat bij opstarten wordt geactiveerd, in gebruik ?
jws Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 Het probleem in deze is dat de meeste programma's de phoenixprogrammers niet ondersteunen.<P>Welk programma doet dit dan wel?
Gast Geplaatst: 6 augustus 2001 Geplaatst: 6 augustus 2001 @ jws<P>niet alleen met een phoenix, je hebt ook nog een progger nodig om de pic op de goldwaffer te proggen, een JDM bijvoorbeeld.<P>Er zijn ook proggers die dat allemaal kunnen.<p>[ 07-08-2001: Message edited by: Zeeman ]
Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 Voor de goede orde: een vp2 kan zowel de pic als de eeprom proggen.<P>zoals al eerder aangegeven: bij een ander lukt het proggen met mijn spullen wel!<BR>Alleen de pc is niet dezelfde dus zou je inderdaad verwachten dat het probleem in de com-poort zit (of verder?), maar ik kan geen enge dingen ontdekken op com 1 en 2.<BR>Op beide poorten geprobeerd te proggen, maar het geeft geen sjoege.<P>De voeding voor de progger wordt overigens geleverd door 'n adapter en niet door de com-poort (zoals ik ergens gelezen heb).
Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 kijk bij je start menu is bij uitvoeren en tik daar in msconfig kijk nu bij opstarten war er allemaal aanstaat vinkjes weghalen bij wat jij denkt dat je niet nodig heb probleem word waarschijnlijk veroorzaakt doordat je twee communicatie apparaten heb of heb gehad een modem samen met een isdn poort ofzo <BR>had dit probleem ook met een snoertje om mijn telefoon mee te unlocken werkte mijn com poort ook niet doordat hij werd gebruikt door iets anders (wat er allang uit was)<BR>sterkte peter
Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 ik heb dit probleem lang gekend....<BR>je moet zorgen dat je massa goed op de computer zit vast geschroeft daarom werkt het nog niet goed bij een laptop massa te slap
Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 Ondank externevoeding kan de spanning op de sub-D connetor (serielepoort) van je moederbord te laag zijn. Vooral moderne moederborden kennen dit probleem. Maar troost je, ze zin wel milleu vriendelijk door hun lagere stroom verbruik
Chismaneric Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad met een pc waarop ik de compoorten niet "auto" had ingesteld in de bios. Ik kreeg steeds dat de reset niet lukte. Ben er zelfs mee teruggeweest naar willem om te zien of de vp2 niet kapot was. Ik durf het bijna niet te vragen, maar je zet toch wel de schakelaar omhoog als je de eeprom programmeert he? Willem zelf vind overigens dat je veel beter chipcat kunt gebruiken dan icprog.<P>@willie wortel: dat de spanning steeds omlaag gaat heeft gewoon met de processorsnelheid te maken. Hoe sneller de processor hoe groter de energiedissipatie. Om de temperatuur dan in de hand te houden moet je wel met de spanning omlaag. De processor gaat dan wel meer fouten maken, maar vooruit maar...
Aanbevolen berichten