hemertje Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Meega1 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Ja, maar met de autotimeshiftplugin werkt tie ook niet meer. En met shift pauze dan? Met shift erbij wel ,weet alleen niet wat de rede is dat het is veranderd. Weet jij het? 2 updates geleden werkte het nog gewoon. De dm8000 heeft een afstandbediening met een pauze/playknop. Nu moet ik eerst shift drukken en dan pauze. Meega Het zit in de communicatie tussen de AB en de 8000 box. 8k stuurt KEY_PLAY terwijl de ab eigenlijk een KEY_PLAYPAUSE heeft. Dus gaat het mis. In 1.0 hadden we daar een hack patch voor inzitten, maar in 2.0 hebben we tot nu toe alle machine overrides geweerdom het geheel overzichtelijk te houden en niet teveel machine afhankelijkheden te krijgen. We weten alleen nog niet hoe we voor zoiets als dit op een nette manier een workaround kunnen maken. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Meega1 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: Meega1 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Ja, maar met de autotimeshiftplugin werkt tie ook niet meer. En met shift pauze dan? Met shift erbij wel ,weet alleen niet wat de rede is dat het is veranderd. Weet jij het? 2 updates geleden werkte het nog gewoon. De dm8000 heeft een afstandbediening met een pauze/playknop. Nu moet ik eerst shift drukken en dan pauze. Meega Het zit in de communicatie tussen de AB en de 8000 box. 8k stuurt KEY_PLAY terwijl de ab eigenlijk een KEY_PLAYPAUSE heeft. Dus gaat het mis. In 1.0 hadden we daar een hack patch voor inzitten, maar in 2.0 hebben we tot nu toe alle machine overrides geweerdom het geheel overzichtelijk te houden en niet teveel machine afhankelijkheden te krijgen. We weten alleen nog niet hoe we voor zoiets als dit op een nette manier een workaround kunnen maken. Heb al vanaf het begin Openpli 2.0 en het heeft vanaf het begin gewerkt alleen de laatste twee dagen niet. Meega Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
hemertje Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 er is ook het een en ander gewijzigd de laatste dagen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Meega1 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: hemertje er is ook het een en ander gewijzigd de laatste dagen Kéé Betekend dat dat de pauzebutton van een dm8000 geen pauzebutton meer is en is dat dan blijvend ? Meega edit:En wat is er nu beter ? Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Beheerder Michel Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 januari 2011 Wil je daarmee zeggen dat de originele DM8000 image ook shift-pauze gebruikt? Dat lijkt mij toch sterk. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
hemertje Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Wil je daarmee zeggen dat de originele DM8000 image ook shift-pauze gebruikt? Dat lijkt mij toch sterk. Mvg, Michel geen idee wat die standaard gebruikt.... we moeten gewoon gaan onderzoeken welke wijzigingen hiervoor gezorgd hebben, ieder aanknoppingspunt, ook van anderen, is daarbij welkom DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Beheerder Michel Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 januari 2011 Ik heb zojuist jullie update gedraait (online software update) maar het opstarten gaat nog steeds net zo vaak fout. Wat vervelend is, is dat ook herstarten en afsluiten niet fatsoenlijk werkt. Bij het afsluiten hangt de box en kan alleen wat foemelen met de aan/uit knop aan de voorkant er weer leven in brengen. Ik was altijd heel erg te spreken over de Pli1 beta's maar Pli2 is jammerlijk genoeg momenteel om te huilen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Meega1 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Ik heb zojuist jullie update gedraait (online software update) maar het opstarten gaat nog steeds net zo vaak fout. Wat vervelend is, is dat ook herstarten en afsluiten niet fatsoenlijk werkt. Bij het afsluiten hangt de box en kan alleen wat foemelen met de aan/uit knop aan de voorkant er weer leven in brengen. Ik was altijd heel erg te spreken over de Pli1 beta's maar Pli2 is jammerlijk genoeg momenteel om te huilen. Mvg, Michel Das toch vreemd hoor Michel. Ik heb met 2.0 veel minder problemen als met 1.0. Zelfs met opstarten heb ik geen problemen (meer).Maar dat ligt niet aan Pli. Meega Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Gast MiLo Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Bij het afsluiten hangt de box en kan alleen wat foemelen met de aan/uit knop aan de voorkant er weer leven in brengen. Kun je eens een seriele log maken van het afsluiten met hangen? (Heb je een kabel daarvoor?) Mijn gok zou zij dat een unmount van een device niet wil lukken.
Beheerder Michel Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 januari 2011 Nee, dat gaat helaas niet. De reciever staat in de woonkamer in een kast en mijn laptop heeft geen seriele poort. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 10 januari 2011 Zojuist heb ik de volgende handelingen uitgevoerd: 1. Een met de Pli autobackup gemaakte backup laten staan, waar deze plugin m zelf neer zet. 2. Laatste DM8000 open pli 2 beta van vandaag gedownload. 3. Deze er via het webif in gezet. Vastloper tijdens het booten. Nu moet ik dus weer de originele image gaan flashen, de backup weghalen en er daarna weer de open pli op gaan zetten. Dit is wel heel erg vervelend hoor. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 10 januari 2011 Na heeeeeeeeeel lang wachten (+/- 7 minuten) boot hij nu wel. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 10 januari 2011 Omdat het booten zo lang duurde heb ik dat uitschakelprobleem ook maar eens afgewacht. De box lijkt ook bij uitschakelen wederom te hangen, maar na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten (+/- 4 minuten) schakelt de box toch uit. Hij lijkt dus ergens op te hangen, terwijl hij dat met oudere images niet deed. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 10 januari 2011 Het geen beeld na booten probleem lijkt niet verbeterd. Dat probleem had ik zojuist weer. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 10 januari 2011 Ik heb 4 x moeten booten voordat ik beeld had. Ik denk dat het hangen ontstaat door een mount met de DM800 in de slaapkamer. Die staat meestal helemaal uit en dat was voorheen nooit een probleem. Het lijkt er op dat het hangen niet voorkomt als die DM800 aan staat. De automount.xml is niet gewijzigd want die komt uit mijn Pli1 backup. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten