Patman Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Vandaag de 'gok' genomen en OpenPli 2.0 geflashed... WOW... wat een snelheidswinst Na het flashen box ruim 2 minuten uitgezet en opnieuw opgestart. Direct beeld, alles werkt zoals het moet. Inmiddels Magic-HD erin gezet. So far so good. Ik zal de komende dagen wel een beetje gaan stoeien :-) Fingers crossed DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Beheerder Michel Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 16 januari 2011 Ik had die versie die SnijdA gebruikt (15-12-2010) er in gezet maar ook die boot uit deep-standby vaker niet dan wel. Ik ga er nu een laatste CVS versie in zetten om te kijken of het probleem daarmee ook optreed, want langzaam maar zeker wordt ik hier niet goed van. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 16 januari 2011 Ik heb de laatste originele expirimental van vandaag 16-01-2010 geprobeerd en die boot bij mij zonder enige uitzondering steeds perfect vanuit deep-standby. http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm8000/images/experimental-dm8000_20110116.nfi Ik heb 5 x een reboot en 9 x koude boot geprobeerd, met steeds vanaf een aantal seconden tot een aantal minuten pauze er tussen. De originele expirimental boot gewoon steeds prima. Ik ga er nu de Open-Pli 2 van vandaag 16-01-2010 in zetten. Als die wel weer problemen vertoond lijkt het mij een no-brainer, dat het boot probleem aan de Pli image verbonden is. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gerard 76 Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Hmmm,ben benieuwd... Ondertussen kunnen ze bij jou thuis dus ff niet normaal TV kijken in de woonkamer..
Beheerder Michel Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 16 januari 2011 Godzijdank hebben we tegenwoordig de mogelijkheid alles automatisch terug te zetten. Er staat ook nog een DM800 in de slaapkamer. Dan gaat ze daar maar kijken Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 16 januari 2011 Meteen bij de eerste boot alweer problemen. Het ligt echt aan de Pli image. Ik kan er niets anders van maken. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Het image van DMM is nogal trager met opstarten. Vandaar dat ze daar veel minder last hebben met de race conditie betreffende de tpmd check in de drivers. Vandaar dat het feitelijk niet aan PLi licht helaas... DMM is al ingelicht hierover. Alleen is het wachten op de reaktie. Wie weet heeft het geen hoge prioriteit omdat ze zelf er geen last van hebben. Van de week hadden we een work-a-round geprobeerd. die is weer gerevert omdat het toen erger bleek te worden. En als je er last van blijft houden dan kun je nog altijd de laaste OpenPli1.0-beta of zo gebruiken totdat het opgelost wordt. Die boot beter... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Beheerder Michel Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 16 januari 2011 Dat denk ik ook, maar met de kanttekening dat ik met de originele image 16 van de 16 keer wel probleemloos heb kunnen booten. Dat is gewoon 100%. Hoe je het ook wend of keert, een origineel image heeft er geen last van dus ligt het wat mij betreft toch echt aan de Pli image en kan ik me zo voorstellen dat Dream er om die reden geen prioriteit aan geeft. Ik zou als Pli toch eerder de voorkeur geven aan stabiliteit dan aan snel opstarten. Een box die minimaal 5 van de 10 keer niet werkt na opstarten heb je ook niets aan. Meer dan 50% van je timeropnames gaan zo ook fout. Wat is er in de Pli image eigenllijk gebeurt met IPKG? root@dm8000:~# ipkg -sh: ipkg: not found Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Citaat: Hoe je het ook wend of keert, een origineel image heeft er geen last van dus ligt het wat mij betreft toch echt aan de Pli image en kan ik me zo voorstellen dat Dream er om die reden geen prioriteit aan geeft. Heel begrijpelijk dat je dat zo denkt... maar helaas is dat kortzichtig en zit er toch ietsje meer achter. Maar ook jij begrijpt waarom DMM de drivers niet (snel) fixt en ik denk dat je ook precies begrijpt wat er aan de hand is. Een oplossing zal wel komen (een driver fix door DMM of een work-a-round van PLi die wel werkt). Alleen kost dit wat tijd.... Ook andere image bouwers worstelen misschien hiermee. Alleen zijn zei closed source en komt er pas een upgrade als ze het gefixt hebben. Door OpenPli en de nightly build kom je alle problemen tussen twee image releases tegen. Dat heeft zo zijn voordelen, maar ook af-en-toe een nadeel. Met ipkg is niets gebeurt... behalve dan dat het is vervangen door opkg. Dus voortaan opkg typen ipv ipkg (ik heb er ook aan moeten wennen). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gerard 76 Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Ik heb op de 8000 inmiddels weer de 1.0 gezet. Had nog een complete backup staan van ergens half december. Probleem bij mij was oa. dat de box erg traag werd met het zappen en dat ie soms vanuit 't niets vastliep en via DCC/Telnet of zo niet meer te benaderen was. Een reboot helpt dan wel. Laatst had m'n zoon 'm `s ochtends per ongeluk laten rebooten. Gevolg geen beeld,papa was op 't werk dus overdag alleen TV op de 500HD boven vanwege 't bootprobleem op de 8000. M'n vrouw wist zo gauw niet hoe ik 'm normaal weer aan de praat krijg.
Gast MiLo Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Wat is er in de Pli image eigenllijk gebeurt met IPKG? root@dm8000:~# ipkg -sh: ipkg: not found Die is weg, die ouwe meuk was al jaren aan vervanging toe. Het is nu 'opkg', die wordt tenminste nog onderhouden. Als je het moeilijk onthouden vindt, kun je een linkje maken van ipkg naar opkg.
Beheerder Michel Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 16 januari 2011 Ok, helemaal duidelijk. Dat kan ik wel onthouden Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast MiLo Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Dat is gewoon 100%. Tja, op alles behalve de 8000 scoort PLi ook 100%. Dat moet je toch ook te denken geven, nietwaar? Waar het aan ligt is wel bekend - ook bij DMM, het is de "genuine" check bij het opstarten (TPM). Als je geen beeld hebt dan denkt de 8000 dattie een illegale kopie is, en zet dan de hele boel op slot. Aangezien mijn 8000 alleen reboot alstie een nieuwe kernel ofzo krijgt, loopt hier nooit een opname mis. Ik reboot hem toch al niet graag, omdat ik weet dat ik die TPM met een paperclipje heb vastgezet omdat het kreng in begin ook al voor ellende zorgde.
Neptunus Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Waarom zou DMM iets aan de drivers veranderen als de originele image geen enkel probleem oplevert? Dan zou je eerder verwachten dat ze de stelling innemen:"aan ons ligt het niet, zoek het maar uit Pli Team". toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Aan de andere kant, het ligt toch echt aan DMM, op mijn VU+Duo werkt de Pli 2.0 beta perfect, zeer stabiel! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten