Gast Roelchik Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 ik heb mij deze week een vu+ duo aangeschaft om mijn oudere dm 7000 te vervangen. deze had ik geïnstalleerd met rotor en enkele lnb. omdat de duo twee tuners heeft, wil ik deze met een twin lnb aansluiten op die rotor. klopt het dan dat ik tuner A van de vu+ naar de rotor laat gaan. deze via de rotor verder verbindt met LNB ingang 1 en dat LNG ingang 2 rechtstreeks op tuner B wordt aangesloten?
iemand Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Dat kan prima. Besef je dan wel dat via Tuner-A de rotor-commando's worden gegeven. Dus wil je een 2-e kanaala bekijken (of opnemen) op een andere satelliet, dan "zie je" dat op je TV, nl gelijk zwart beeld. Lijkt me dan ook niet erg handig, maar dit is hobby dus experimenteer aub ermee. gr. Erik
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Het kan. Maar onvoorspelbaar gedrag ligt ook op de loer omdat hij bij zappen op tuner A wel gaat draaien en bij tuner B niet. Met name bij opnames zal dit opgaan.
Gast Roelchik Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 wat is dan de gebruikelijke opstelling voor een twin tuner ontvanger met rotor? in het slechtste geval overstappen naar een vaste opstelling met LNB's op verschillende satellieten? of is er ook een tussenoplossing voor een rotor? die heeft namelijk maar 1 ingang en 1 uitgang en kan inderdaad dan maar zijn commando om te draaien krijgen van 1 tuner.
Fatfreddy Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Er zijn veel mogelijkheden het is zoals hierboven al eens is aangegeven gewoon experimenteren. Naar welke satellieten kijk je voornamelijk ? Waarschijnlijk de Astra's op 28, 23,5 en 19 en Hotbird gok ik zo. Handigste om daar dan een schotel op te zetten met 4 vaste lnb's en dan een draaibare schotel ernaast te houden.
Terradon Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Das idd de beste manier, anders kun je conflicten krijgen als je bv. iet wil opnemen en naar een andere sat wilt gaan kijken. Groetjes..........
Gast Roelchik Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 ok bedankt. dan neem ik aan 1 tuner op de vaste schotel en 1 op de draaibare schotel?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen