SatelJan Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Ik heb met het vervangen van de 22Khz condensator het printspoor beschadigd. I know.. onhandig. Weet iemand waar of ik het printspoortje op een andere conponent kan oppakken? Het gaat om het printspoor wat dicht bij de zwarte spoel zit. Dedankt vast
iemand Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Op deze foto kun je goed op zien hoe de sporen lopen. Op basis van deze foto lijkt me herstel prima mogelijk suc6 ps.s Je had het kunnen voorkomen door ipv gelijk te beginnen met desolderen eerst de condensator "kapot" te draaien. - pak hem met een combinatietang vast - draai hem 90 graden (of meer...) - trek het omhulsel voorzichtig omhoog - desoldeer de 2 resterende pennen van het moederbord. gr. Erik
SatelJan Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Geplaatst: 8 januari 2011 Bedankt voor de reactie. Heb de Elco vervangen en de box loopt weer als een zonnetje. Heb hem op een puntje ernaast vastgezet, zie afbeelding. De box had de laatste tijd ook last van verstoringen in het beeld. Switches van 23,5 terug naar 19,2 ging niet soepel. Soms zag je dat hij een aantal malen het commando voor omschakelen moest sturen voordat je beeld had. Dat is nu over.
iemand Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 d'r is niets zo mooi als ZELF je box repareren ;-)) gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen