sjama Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Gedurende een softwareupdate op mijn DM8000 had ik een netwerkonderbreking. Sindsdien krijg ik bij een software update dat er geen updates zijn en dat ik mijn netwerkconnectie moet nakijken. Netwerkconnectie is echter 100% OK. EPG update bvb werkt wel. Reboots helpen niet. Hoe krijg ik dit weer goed ?
Stormwind Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Hier ook. Iemand een idee? Dreambox 8000 4*S2 1TB HDD 1GB CF Wavefrontier T90 Samsung LEDTV UE32B7020 My DM8000 is powered by OpenPli
sjama Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 Dacht misschien dat er iets op te ruimen valt ivm gedeeltelijk gedownloade packages. Waar worden deze gestockeerd ?
Gast MiLo Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Veel teveel werk om uit te zoeken. Maak een autobackup (met de PLi autobackup plugin) op een USB stick of harddisk ofzo, flash de laatste versie er opnieuw in, en je hebt in tien minuten alles weer werkend.
sjama Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 OK, heb een autobackup gedaan en nieuwe image geflashed. Hoe krijg ik nu al mijn settings en applicaties terug. Sommige dingen zoals netwerk settings staan terug maar al de rest niet. Heb geprobeert het andere thread te volgen maar geraak er niet wijs uit. Hoe zit dat met die autoinstall : is dit iets wat automatisch draait bij een nieuwe install of moet je dit zelf laden en starten ? graag wat meer uitleg vooraleer ik alles toch maar manueel terug aanpas :-(
sens Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Bij mij hetzelfde probleem op mijn 800HD en 500 HD. Ik denk dat er op de server van Openpli iets mis is. dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
cosmos Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Je zult Open Pli beta 2 moeten gebruiken, de oude OpenPli beta wordt niet meer gesupport, zo staat te lezen op het Pli forum in een topic. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
sens Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Ik heb de 800hd geflashd met de image van vandaag. Gaat allemaal goed, behalve nu ik verbing wil maken met Dreamboxedit en de ftp client. Die kunnen allemaal geen verbinding meer maken met de vooringestelde settings waarmee ik altijd automatisch verbing maakte. Ook krijg ik een foutmelding als ik de 800hd opstart over de webinterface die niet werkt. Is er zo veel veranderd in de nieuwe image dan? dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
Patman Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 hier ook exact hetzelfde. Zat al te denken om over te gaan naar OpenPli 2.0 maar zo te lezen is dat voor m'n huiskamer situatie niet verstanding. Opnieuw flashen...tsja...waarom zou ik dat eigenlijk doen? Zijn er nog updates op de OpenPli 1.0 te verwachten die echt toegevoegde waarde hebben??? Wat ik iig wel gemerkt heb is dat ik nu niet via het menu de verse HenkSat lijst binnen kan trekken. Moet daarvoor zelf aan t klussen, wat ik te weinig doe en wat weer teveel risico op niet werkende zaken oplevert. ....hmm...tja..misschien eens een ander image proberen?? Ik dub nog een paar dagen door :-) DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
cosmos Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 pieterg geeft het volgende aan op het Pli forum: "de openpli beta is gebaseerd op onze openembedded 1.0 branch, de 2.0 op onze openembedded 2.0 branch. de 'oude' beta wordt sinds een paar dagen niet meer onderhouden, dus verdwijnt op een gegeven moment." Staat je DHCP aan op je DM? Aangezien je zoals je zelf zegt geen verbinding meer kan maken met Dreamboxedit en de FTP client hebben die een ander IP? Het hier ook OpenPli beta2 draaien en moet zeggen dat het goed draait. Flashen settings terug binnen minder dan 10 minuutjes weer operationeel, daarbij een update gedaan van vandaag is ook goed gegaan. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
sens Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Ja, ik denk dat er een probleem is ontstaan omdat ik de settings van de vorige image heb terug gezet. Ik heb hem nu opnieuw geflashed en ditmaal geen settings terug gezet, maar alles handmatig gedaan. Nu lijkt het wel goed te gaan. dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
sjama Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 Bij mij ging het goed fout tijdens het flashen en gebruik makende van het automatisch terugzetten van de gebackupte data. Was iets fout met cccam. Meerdere keren geprobeerd. Heb dan alle gebackupte data verwijderd op mijn hdd en manueel geïnstalleerd. Werkt nu goed met OPENPLI2. Is er ergens een goede, begrijpbare, uitleg hoe autobackup en vooral autoinstall werkt ?
metoo Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: sjama OK, heb een autobackup gedaan en nieuwe image geflashed. Hoe krijg ik nu al mijn settings en applicaties terug. Sommige dingen zoals netwerk settings staan terug maar al de rest niet. Heb geprobeert het andere thread te volgen maar geraak er niet wijs uit. Hoe zit dat met die autoinstall : is dit iets wat automatisch draait bij een nieuwe install of moet je dit zelf laden en starten ? graag wat meer uitleg vooraleer ik alles toch maar manueel terug aanpas :-( als je autobackup gebruikt hebt heb je normaal gesproken je settings en configs terug, je moet dan alleen de bijbehorende plugins/extensions/softcam weer instaleren, je hoeft ze dan niet meer te configureren. als je ook autoinstall gebruikt worden de plugins/extensions/softcam ook automatisch weer geinstaleerd met nieuwe flash. En bij mij werkte dat ok, ook van beta naar beta 2.0, en dat draait al een tijdje stabiel hier ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
sjama Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Geplaatst: 15 januari 2011 Ik heb ze toch ook maar manueel teruggezet en dan was er geen probleem. Nog een vraagje, hoe "gebruik" je autoinstall ? heb je hiervoor ergens een keuze dan ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen