Ga naar inhoud


hoe kan het dat bij een speedtest de speed zo verschillend kan zijn


1pm

Aanbevolen berichten

Rare boel hier soms heb adsl van kpn de ene keer als je een speedtest doet is de snelheid 12 mb download en dag erop bv gaat ie weer terug naar bv 4 mb download.

Ligt dat nu aan kpn of bij mij vraag ik me af , heb een e-tech router met ingbouwd modem .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ligt aan het tijdstip, gekozen router locatie voor de test, hoeveel mensen aan het testen zijn, hoeveel mensen in jouw huis bezig zijn en zo voort.

 

Welke site gebruik je hiervoor?

 

Ik zou me overigens hier niet te druk over maken en je download snelheden in de gaten houden. Zie je deze ineens gedurende een langere tijd echt in elkaar storten dan is er pas iets aan de hand.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan zou hij in ieder geval eens moeten beginnen met het gebruiken van www.speedtest.net

 

Die is van alle onbetrouwbare testpagina's toch wel de meest betrouwbare die ik ken.

 

Het ligt inderdaad ook aan alle voorheen genoemde factoren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dan zou hij in ieder geval eens moeten beginnen met het gebruiken van www.speedtest.net

Die is van alle onbetrouwbare testpagina's toch wel de meest betrouwbare die ik ken.

Het ligt inderdaad ook aan alle voorheen genoemde factoren.

Mvg,

Michel


ik gebruik messtal speedtest van upc.
is die onbetrouwbaar ?

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele speedtest is echt betrouwbaar. Het mooiste is als je bijvoorbeeld van usenet of een goede ftp bron iets kan downloaden. Die trekken je lijn helemaal vol en geven dus een betrouwbare indicatie van je snelheid.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben op mijn werk hier hele discusiesses over gehad voor onze internet dienst. Wat is een goede speedtest en hoe kan je resultaten realistisch bekijken. We hebben daar heel veel tests gedaan en tot de conclusie gekomen dat niks echt goed werkt, je bent altijd afhankelijk van een som van factoren.

 

technisch:

 

afstand tot de server (physiek (in km), logisch (in 'hops') voor je latency)

aantal tcp sessies dat de server opent

groote van de file welke als test wordt gedownload

de standard tcp windows size op de speedtest server.

 

dan heb je mogelijk nog:

 

aantal mensen online

in de avond uren veel verkeer voor bepaalde interconnecties

de snelheid van je pc thuis

de snelheid van je lan thuis

of bv een speedtest doen met je knp abbonment bij tele2, die dan expres je een lagere snelheid presenteren, als dat je eigenlijk had, in de hoop dat je voor tele2 kiest. (de namen van kpn en tele2 zijn willekeurig gekozen)

 

speedtests bewijzen helaas weinig. We zijn bij magazine A als slecht uit de test gekomen bij ping maar goed bij downloadshelheid, en gelijktijdig lag magazine b met ping goed maar downloadsnelheid brak in de schappen...

aantal

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dan zou hij in ieder geval eens moeten beginnen met het gebruiken van www.speedtest.net

Die is van alle onbetrouwbare testpagina's toch wel de meest betrouwbare die ik ken.


Maar die gaat maar tot 50 Mbit..... frown

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


Mensen vragen wel eens aan mij of ik niets van Nederland mis...



Kan me er iets bij voorstellen, lol.
Ik gebruik vaak deze: http://speedtest.edutel.nl/speedtest.iframe.php

post-2340-1318261699,3361_thumb.png

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...