Oldereast Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Ik ben altijd een enorme fan van Dakar geweest maar de laatste jaren heb ik het idee dat het een vakantie is geworden voor ondernemers met iets te veel geld. Waar zijn de echte avonturiers? Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Misleidend dat het 'Dakar' heet. Vroeger was het Parijs-Dakar en dat was gelijk ook het idee van de route. Nu heet het Dakar, is het commercieel en vindt het plaats in Zuid-Amerika.
D.Quijote Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Net nog even gekeken, als privé motorrijder zonder extra assistentie ben je zo'n 35.000 eurotjes lichter. Vind het nog steeds wel een grote uitdaging om dit te rijden, weet eigenlijk niet of de oude Dakar moeilijker was. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Jappie13457 Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Waar is de tijd dat er een Hollander eerste overall stond. Denk aan Jan de Rooi. 2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor
D.Quijote Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Tja Jan de Rooy, alleen verstaanbaar met ondertiteling Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
naze1975 Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 En de uitzendingen bestaan voor 80% uit geouwe.... en af entoe een beeld van een rijdende auto. Valt wel tegen, vind ik. een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
leo1949 Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Volgend jaar doe ik mee in de catagorie busjes. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
cookie monster Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Origineel bericht van: leo1949 Volgend jaar doe ik mee in de catagorie busjes. gevolg:http://www.clipartguide.com/_named_clipa...ipart_image.jpg :D Origineel bericht van: Oldereast Ik ben altijd een enorme fan van Dakar geweest maar de laatste jaren heb ik het idee dat het een vakantie is geworden voor ondernemers met iets te veel geld. Waar zijn de echte avonturiers? nooit gekeken !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
scotty Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 sinds het niet meer in afrika is volg ik het niet meer. de baja rally zou veel zwaarder zijn
Big fellow Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Origineel bericht van: Oldereast Ik ben altijd een enorme fan van Dakar geweest maar de laatste jaren heb ik het idee dat het een vakantie is geworden voor ondernemers met iets te veel geld. Waar zijn de echte avonturiers? Volgens de rijders is deze rally zwaarder dan de rally door Afrika... Dat komt doordat het veel afwisselender is kwa klimaat / omgeving dan in Afrika. Dit heb ik dus rechtstreeks van een paar rijders. Ik zat te eten in een restaurant waar een team ook zat te eten... Na het eten even "nagepraat" Volgens de rijders is ook de belangstelling veel groter dan de "originele" Parijs - Dakar. Er stonden vorig jaar (ik weet niet van dit jaar) tussen de 300.000 en 350.000 mensen te kijken naar de presentatie/introductie van de rijders de dag voor de start... Ik weet niet of volgend jaar het hier weer wordt gehouden, maar ik hoop het wel... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 12 januari 2011 Moderator Geplaatst: 12 januari 2011 Ik snap wel waarom ze het nu nog steeds Dakar rally noemen maar het is niet echt gedurft en het doet de huidige ralleys geen recht. Teren op de oude glorie is het gewoon. Zouden ze het een andere naam geven dan is dat even wennen maar de echte "die hards" kijken meteen omdat het net zo spannend is of zelfs spannender en de rest volgt vroeg of laat wel. Maar dat is voor de commercie een tijdelijke financiele dip en "money rules". Want zien de zanduinen anders uit dan die in de sahel? Neuh.. geef die ralley eens een andere naam. New years ralley of world ralley. effe wennen maar net zo spannend. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
clemens2 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik denk dat ze de naam even hebben gehouden omdat ze dachten dat ze na 1 of 2 jaar wel weer in Afrika zouden rijden. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Moderator Matchless Geplaatst: 13 januari 2011 Moderator Geplaatst: 13 januari 2011 Lijkt me niet want iedereen weet dat de situatie niet zo snel zal veranderen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen