tajvdz Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Ik heb gister een USB stick in de Dreambox gestopt en hem toen bij Hardware instellingen geformateerd. Ik vroeg me toen af waar de instelling USB mount vertraging voor was. Die stond op 3 en dat heb ik zo gelaten. Later heb ik de var verplaatst naar de USB stick en dat ging ook allemaal goed, alleen was de USB stick daar na niet meer zichtbaar bij Hardware instellingen. Ik heb de var weer op de interne flash gezet en hij staat er weer bij. Iemand een idee waarom dit is en of dit met de mount vertraging te maken heeft? En waar moet die op staan? Op zich niet zo´n heel probleem want als je de var er op hebt staan dan hoef je toch niet te unmounten of formateren.. Het werkte dus goed want ik kon de usb stick nog wel benaderen via ftp en zien dat er wel beatanden naar toe werden geschreven (had namelijk ook de epg en logfiles verplaatst naar usb) Is dit uit veiligheid gedaan dat als de var op de USB stick staat je hem niet per ongeluk kunt unmounten ofzo? Maar wat ik wil weten is waar die mountvertraging voor is. Ik wil de var weer terugplaatsen naar de USB stick maar daarna kan ik dus niet meer bij de instelling. Dus ik wil eerst weten waar die vertraging voor dient en of het nog van belang is waar hij het beste op moet staan als de var op de USB stick staat.
iemand Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Gebruik FlashWizzardPro Hiermee zet je meerdere images op je 7000 en die draaien dan gelijk vanaf USB gr. Erik
Loui (K) Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: iemand Gebruik FlashWizzardPro Hiermee zet je meerdere images op je 7000 en die draaien dan gelijk vanaf USB Ben ik geen echte voorstander van om meerdere image te gebruiken op je DM7000,Ik heb jaren een DM7000 gehad,elke keer dat ik met meerdere img (FlashWizzardPro) op de usb werkte had ik problemen met mijn box.het allerbeste werkte de DM7000 op Gemini 4.xx.bijna 7 jaar gehad en toen verkocht.Nu heb ik de DM8000HD-PVR.FlashWizzardPro 6.3 werkt opzich prima om je USBstick te formateren.Maar dit is mijn mening.
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 ik wil niet meerdere images gebruiken. De enige rede dat ik de var naar usb wil verplaatsen is dat het flash geheugen van een DM7000 zo klein is dat je met CCcam geen enkele andere plugin meer kan installeren. Ik wilde Samba installeren en de var was vol. Volgens mij had ik dat ook aangegeven. Het enige wat ik dus wil weten is waarom staat de usb stick na het verplaatsen van de var niet meer bij Hardware instellingen en waar is de USB mount vertraging voor. Ik kan nu nog bij die instelling omdat ik var weer even in de flash heb staan maar als ik hem verplaats kan ik het niet meer instellen. Ik heb er nu een vertraging staan van 3. Kan iemand mij vertellen waar dit voor is en wat de beste waarde is als je de var op usb wil plaatsen?
iemand Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 dan heb je daar nl gelijk het 2-e voordeel alle mogelijke plugins etc geladen en mijn /var is slechts 32% vol en ik heb zo'n 20 andere images op de stick staan ;-)) p.s. en (gelukkig) nooit rare problemen zoals hierboven wordt genoemd door Loui. gr. Erik
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 jammer dat niemand mij kan vertellen waar de var vertraging voor is... ik kan nu niet echt verder met het testen van samba
iemand Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Mounten van de device gebeurt bij opstarten De device zelf heeft soms ook een opstartvertraging. Dat kun je dan met die parameter instellen. Is de waarde te klein dan ziet de 7000 je USB-stick niet bij het opstarten. vraagje terug...Welk image gebruik je ? gr. Erik
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 ik heb de laatste pli jade. dus niet de open source. nou de stick wordt dus gezien bij opstarten want de var stond er op. Wat is dan de aangerade waarde) Of gewoon zo laten als het op 3 werkt? En wat ik dus vreemd vind is dat wanneer je de var verplaatst naar de usb stick je de stick niet meer ziet bij Hardware Instellingen. De plek waar je normaal kan mounten, formatteren en de vertraging instellen dus.. vandaar dat ik eerst de waarde goed wil instellen omdat ik later niet meer bij de instellingen kan. Maar is dit bewust gedaan dat ie weg is uit het lijstje dat je hem niet per ongeluk kan unmounten als de var er op staat?
Sinbad Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 misschien een andere stick proberen?ik heb zelf een 7000s met een usb erachter(16gb),werkt al jaren perfect soms heb ik 4 img's op de usb met flashwiz.pro,nooit problemen.ik heb wel een originele img op de flash zou dat iets mee te maken hebben? gr
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 er is niets mis met de stick. hij werkt gewoon! er gebeurd alleen wat vreemds bij de Hardware instellingen waar je hem normaal kan formatteren. De usb stick verdwijnt uit dat lijstje nadat ik de var daar heen heb verplaatst. Mijn vraag is dus is daar een rede voor / gebeurd dit bewust? En dan blijft mijn andere vraag dus wat is de beste waarde voor de USB mount vertraging als ik de var naar de usb stick verplaats? Ik had het volgens mij toch vanaf het begin goed omschreven maar er komen allemaal antwoorden van mensen die volgens mij moeite hebben met lezen en met een totaal overbodig antwoord komen!
Gast Bats Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Heb ook jaren met USB-stick gewerkt maar nooit van de mount vertraging gehoord (van de laatste tijd?). De USB-stick moet echt (goed) compatible zijn anders ziet ie em de ene keer wel en de andere keer niet, toch bleven er var-instellingen staan in de flash. Pli blijkt kritischer dan Gemini in het herkennen van de USB.
tajvdz Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Geplaatst: 10 januari 2011 zoals ik al vaker heb gezegd de stick wordt gewoon herkend! ik vraag alleen een verklaring waaron hij na het verplaatsen van de var naar USB niet meer in de lijst met Hardware instellingen staat! Is dit uit veiligheid gedaan? Het gaat consequent zo dus dan is er geen probleem maar gebeurd het met een rede!
iemand Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 In een PLI-image zit het onder "systeeminstelling" "swapfile en /var" gr. Erik
tajvdz Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Geplaatst: 10 januari 2011 ja ik waardeer het dat mensen een antwoord geven maar ze zijn allemaal NIET het antwoord op mijn vraag. Er wordt dus gewoon niet goed gelezen want ik heb het volgens mij toch in duidelijk Nederlands omschreven! Ik weet hoe ik de var moet verplaatsen! Maar als ik dat heb gedaan dan staat de usb stick niet meer in het lijstje Hardware instellingen. Dus je kan dan niet meer unmounten en formateren. Is dit bewust gedaan omdat mensen dan niet de fout kunnen maken om als de var er opstaat te unmounten en/of formateren. Ik kwam hier dus achter omdat ik wat wilde testen met die USB mount vertraging. Daar weet ik overigens ook nog niet de ideale waarde voor als de var er op draait.. staat op 3 en dat werkt dus zo maar laten? Ik hoop dat er nu een reactie komt met wel een antwoord / verklaring hier voor!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen