Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 laat eens zien wat je via telnet als output hebt als je een mount commando intikt telnet ipdreambox root passwd mount <enter> ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
iemand Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Tja moeizaam zo,want de rest v/d activiteiten doe ik vervolgens steeds dmv FWP en niet dmv een afstandsbediening en het menu van je DB. En dat is blijkbaar de bedoeling ???? gr. Erik
tajvdz Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 ik geef dit topic echt op. ik denk dat ik mijn vraag maar ga stellen aan de makers van Pli. Wat ik hier voor antwoorden krijg hebben totaal niets te maken met mijn vraag. Duidelijker en anders kan ik het niet omschrijven. Ik heb het al 5 x getypt ofzo en telkens komt er wat anders op terug. Ik vraag alleen om een verklaring voor een gebeurtenis. Ik doe niets fout er gaat niets fout, ik wil alleen uitleg waarom iets gebeurd!
Loui (K) Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Waarom neem je geen Gemini dan heb je dat probleem niet.Dan hoef je deze vraag ook niet te stellen.
Gast Bats Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Heb ook maar eens weer de stick geprobeerd. Formatteren volgens PLI zeer correct (met 3 mountversnelling) en de var van hdd naar de USB-stick ook probleemloos. En toch na 2e keer opstarten kon ik opeens (net als eerder) niet afsluiten volgens menu want dan startte de DM weer op, in standby lukt wel. Iets dus niet goed?
tajvdz Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 op het pli forum mijn vraag gesteld en daar kon men mij wel direct antwoorden. De usb stick verdwijnt na het verplaatsen van de var inderdaad uit de lijst Hardware instellingen. Dit is dus gedaan zodat iemand de stick niet per ongeluk kan unmounten of formateren als de var er op staat!
Gast Bats Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Logisch, vandaar dat de HDD er wel blijft staan, natuurlijk. En nu nog de mountversnelling?
tajvdz Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 ja in het pli forum kreeg ik te horen dat als het op 3 werkt dat ik die gewoon moet laten staan zo. dus var staat nu op de usb stick. Ik heb ook de epg en log op de usb stick geplaatst maar zag dat de bestanden op de hdd toch nieuwer waren. bleek opeens de optie weer op hdd te staan. als het goed blijft gaan kunnen ze wel weg op de hdd denk ik of niet? zijn 4 bestanden met iets van epg in de naam en de map log de map mv behoort die ook aan de epg? die heb ik opeens ook op de usb gekregen. maar op zowel hdd ald usb is hij leeg..
Gast Bats Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Beter lezen, taj.De \var kan ook op HDD en die blijft wel in de hardwarelijst staan. Maar op het waarom van beide vragen heb je bij het PLI-forum dus ook geen antwoord gekregen.
tajvdz Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 klopt die blijft wel staan. als rede kreeg ik dat mensen weleens per ongeluk gingen unmounten en dan de box serieel moesten flashen. de hdd is volgens mij niet te unmounten bij hardware instellingen.. wel te formateren.
Gast Bats Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Wat ik vertelde dat ik de DM niet kon uitschakelen en daarom de \var maar weer naar flash (enige optie) hebt gekopieerd, kwam na het opstarten het beginmenu erop; CVSB of RGB-televisie, taal, eén of meer satellieten. De stick eruit en het werkte wel weer, dus flashen is niet nodig.
Tonskidutch Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Citaat: en daarom de \var maar weer naar flash (enige optie) hebt gekopieerd, tja en dan is misschien je flash overvol en werkt niets meer het verplaatsen van de /var is hopelijk toch duidelijk inmiddels op die dm7000? ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
ergo Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit principe werkt op de dm800 hd? Ik had dit altijd werkend op de 7000,op de 800 hd snap ik het niet meer. Draai nu gemini 3 op cvs. Moet zeggen dat de boel best snel vol loopt met die nieuwe images, features....
paardengek Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Origineel bericht van: ergo Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit principe werkt op de dm800 hd? Ik had dit altijd werkend op de 7000,op de 800 hd snap ik het niet meer. Draai nu gemini 3 op cvs. Moet zeggen dat de boel best snel vol loopt met die nieuwe images, features.... Op de 800 is het niet nodig en daarom is die optie er dan ook niet. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
ergo Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Hallo Paardengek, Kan je uitleggen waarom niet? Mijn box geeft nu aan dat er nog 15 mb intern geheugen (hdd buiten beschouwing gelaten) over is.......mijn box is vermoedelijk om die reden erg traag geworden (was nadat ik youtube pluging installeerde in gemini 3). Bvd, Ergo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen