Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een goede vriend heeft op zijn Packard Bell laptop met 38 infecties,van alles wat,en is dus niet te gebruiken.er staat een Avesta anti virus op dat zelf geinfecteerd is.De geinstaleerde versie van Vesta is home premium.Vraag,moet er persé Vesta in,of mag er ook XP in,of is de 64bit Vista versie met Sp2 een betere oplossing?er staat ook een Norton Progamma op, maar ik krijg het er niet af,schijf C op de HDD laat zich niet formateren.Er is ook een 32 bit versie zag ik op P Bay,welke moet ik nemen?er zit een 2Gb ram in en pentum prosessor.Ook zou er dan mirosoft Security Essentials op moeten komen.Is dit mogelijk?

Geplaatst:

Als je opstart, herhalend op F8 drukken dan kom je in een menu. Kun je hier niet keizen voor systeem herstel ofzo? Dat zal je een hoop tijd en werk schelen.

Denk aan drivers e.d.

Of heeft de eigenaar geen herstel CD's?

Zijn deze mogelijkheden er niet:

Ga even naar de site van PB en kijk of de drivers ook voor XP beschikbaar zijn voor dit model.

En maak dan je keuze, Vista of XP.

Wat voor model is het? Het is moeilijk te zeggen of je 64 bits kan draaien, maar mijn gevoel zegt me van niet.

Als je een OS download deze op een dvd.cd branden en dan booten vanaf de dvd/cd. Dan kun je de HDD formatteren etc.

En je kan MS Security Essetials draaien als je een legitieme Windows versie hebt. Iets van PB zal dus een MKV code moeten hebben.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ik denk dat je gewoon de recoveryschijven moet gebruiken, dan heb je weer een schone installatie.

PB heeft altijd de mogelijkheid gegeven om via de D schijf met PC restore, de zaak te herstellen.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Ik zou proberen hem terug te zetten naar fabrieksinstellen

De recovery van packard bell is de snel toets F8.. Wanneer je de laptop opstart moet je F8 indrukken na het packerd bell logo, dan zou je hem kunnen herstellen naar fabrieksinstellen,

dan staat alles weer zo als toen ,hij hem gekocht heeft.

En als het niet lukt gewoon xp er op zetten.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Helaas het lukt niet om bios in fabrieks instellingen te zetten ,hij start gewoon het vervuilde progama weer op,voor die Avesta update word gevaagd om $ 59USD te voldoen voor 1jaar bescherming.Kan ik van mijn Win.XP een kopie maken,zo dat ik deze op de Laptop kan zetten?Systeemherstel werkt ook niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
een goede vriend heeft op zijn Packard Bell laptop met 38 infecties,van alles wat,en is dus niet te gebruiken.er staat een Avesta anti virus op dat zelf geinfecteerd is.De geinstaleerde versie van Vesta is home premium.Vraag,moet er persé Vesta in,of mag er ook XP in,of is de 64bit Vista versie met Sp2 een betere oplossing?er staat ook een Norton Progamma op, maar ik krijg het er niet af,schijf C op de HDD laat zich niet formateren.Er is ook een 32 bit versie zag ik op P Bay,welke moet ik nemen?er zit een 2Gb ram in en pentum prosessor.Ook zou er dan mirosoft Security Essentials op moeten komen.Is dit mogelijk?

Met zoveel "rommel" zou ik echt voor een nieuwe installatie gaan.
Iets meer werk maar in mijn ervaring hou je in een geval als dit anders altijd wel wat gezeur over.
Met 2 Gb RAM heeft een 64bit windows versie nix extra te bieden. Hooguit extra problemen met oudere software en sommige drivers.
XP of Vista maakt verder niet veel uit, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
En als je nieuw installeert zorg er dan voor dat je nooit 2 anti virus tegelijk installeert, dat is echt vragen om problemen.
Ik weet niet of MS security essentials iets wezenlijs toevoegt.
Meestal helpt het vermijden van dubieuze websites beter :D
Geplaatst:

Je kan geen kopie maken van je win XP

De recovery van packard bell kan ook de snel toets F11 zijn kun je ook nog,

even proberen ,het gaat op zelfde manier op F11 drukken na het packerd bell logo.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Helaas het lukt niet om bios in fabrieks instellingen te zetten ,hij start gewoon het vervuilde progama weer op,voor die Avesta update word gevaagd om $ 59USD te voldoen voor 1jaar bescherming.Kan ik van mijn Win.XP een kopie maken,zo dat ik deze op de Laptop kan zetten?Systeemherstel werkt ook niet.

Niemand heeft het over de BIOS gehad en je moet hier helemaal niet zijn omdat het er helemaal niets mee te maken heeft.

Waarom zou je als huis tuin en keuken gebruiker betalen voor anti virus terwijl er prima gratis versies zijn?

Je moet de windows installatie terugzetten naar zijn originele staat. Je moet dus ook op F8 drukken (of F11), jij hebt ergens anders op lopen drukken zodat je in de BIOS terecht bent gekomen. Als je F8 blijft klikken bij het opstarten kom je in een keuze menu met o.a. 'Windows in Veilige Modus opstarten' terecht. In dit menu staan bij laptops soms de mogelijkheid om gebruik te maken van een extra/verborgen partitie op de harde schijf waarvandaan je je laptop weer kan herstellen in zijn originele staat.

Als het via F11 gaat kom je gelijk in systeem herstel.

m.a.w. er staat soms een windows installatie op de laptop die je via deze weg kunt gebruiken.

Geplaatst:

Ik krijg na F11 alleen het logo te zien,ik kan dan wel verder in de Bios ,krijg ook nog Bios nummer te zien PE14A04.ik probeer een Xp te downloaden bij PBay,het schiet zo niet erg op dus probeer ik dat wel.

Geplaatst:
Ik krijg na F11 alleen het logo te zien,ik kan dan wel verder in de Bios ,krijg ook nog Bios nummer te zien PE14A04.ik probeer een Xp te downloaden bij PBay,het schiet zo niet erg op dus probeer ik dat wel.

Dan druk je dus ergens anders op, F2 ofzo, om in de BIOS te komen? Maar vergeet de BIOS. Dat heeft er totaal niets mee te maken.

En via F8? Krijg je dan niets? Computer uitzetten, aanzetten en dan op F8 klikken (niet ingedrukt houden maar telkens op drukken). Dan krijg je een menu?

Geplaatst:

Het is zover gelukt,om systeem herstel uit tevoeren voor Vista.ik heb Norton verwijderd,deze heeft maar 90 free days,dus Microsoft security Essentials via een USB stick geinstaleerd,alleen zit ik nog met 101 update's die nog moeten worden gedownload,dit duurt erg lang en gaat soms mis als je er iets anders tussen door doet .De registatie instellingen van Packard en Bel heb ik overgeslagen ivm privacy en om onnodige berichten te vermijden.allemaal bedankt.

Geplaatst:

En dan nu nog hopen dat de geinfecteerde file niet op een partitie staat die niet geformateerd is.

Ik weet niet of de computer partities heeft.

Maar het zal niet de eerste keer zijn dat geinfecteerde file op een tweede partitie staat en meteen weer heel de bende infecteerd.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

ik zou er dan meteen W7 op zetten.. dat draait net zo goed al dan niet beter dan Vista smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Draait sowieso beter, maar als je die opnieuw moet aanschaffen.... dat is de keuze van de TS

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen