Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Visiosat met ALPS lnb's voor astra 1,2 en 3 , Spaun Diseq 4/1 switch en een HomeCast9000.

CD familie pakket met HD pakket.

Als ik de Homecast aan zet heb ik niet op alle kanalen direct beeld ,wel direct beeld heb ik op BBC world,Bloomberg ,Al Jazeera,France24 etc en alles van Astra 2 .

Geen beeld bij al mijn HD zenders van Astra 3, ook heb ik geen beeld van oa alle Nederlands zenders SD ,Astra 1 .

Echter na zo'n 15 minuten begint het beeld blokkerig te worden en klinkt er een jitter-achtig geluid ,vanaf dat moment heb ik weer beeld op alle kanalen.

Het ligt niet aan de HomeCast want met deze ben ik naar de winkel terug geweest en daar werkte alles prima .

Graag hoor ik van jullie wat dit kan zijn ,

Gr Willem

Geplaatst:

Klinkt als een 'lage' band probleem. De lnb schakelt niet naar de hoge band (22 kHz signaal). Aangezien op Astra2 'alles' het wel doet is de oorzaak eerder de switch dan 2 defecte lnb's.

Maar op Astra2 zit veel in de lage band, dus controleer ook of 'alles' niet toch slechts 'lage band' is.

Geplaatst:

Dit zou ook een slechte F connector aansluiting op lnb kunnen zijn, kijk alles even na.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

THX ,

"Maar op Astra2 zit veel in de lage band, dus controleer ook of 'alles' niet toch slechts 'lage band' is."

Hoe doe ik dat , ben een leek op Satelliet gebied .

Geplaatst:

Even om wisselen van de lnb's je zet de lnb van 19,2 in de klem van 23,5,

en is het dan nog niet goed de switch er even tussen weg hallen ,en dan

direct door verbinden naar de lnb..

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jiskefet

THX ,

"Maar op Astra2 zit veel in de lage band, dus controleer ook of 'alles' niet toch slechts 'lage band' is."

Hoe doe ik dat , ben een leek op Satelliet gebied .

kanalen Astra 23.5º

alle kanalen met de freq. lager als 11700 zijn "lage band" kanalen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je vertelt er niet bij...

* of het een nieuwe installatie is

* het al jaaaaren gewerkt heeft

* etc...

Indien nieuwe installatie, toch nog even fine-tuning doen met je schotel/LNB's, connecties controleren, checken of het wel werkt zonder de switch etc etc etc om zo het werkelijke probleem te localiseren.

Geplaatst:

Vandaag het dak opgeweest,

Om het verhaal compleet te maken schotel en onvanger staan zo,n 40 meter uit elkaar , het zijn 3 lnb's met 4 aansluitingen , waarvan er 2 per lnb bezet zijn ,1 dus voor mij en er zit ook nog een buur op (ook op 40 meter) .ieder natuurlijk zijn eigen Spaun switch,ik heb de aansluitingen op de switsch omgedraaid geen effect .Ik heb ook mijn kabel van de ontvanger direct op de lnb geplaatst dit gaf per Lnb geen verandering in de te onvangen zenders,dus het ligt niet aan een defecte switch volgens mij.

Bij mijn buur geweest en die heeft wel van Astra 1 alle kanalen die ik dus niet heb , nou heeft hij een erg oud kastje en heeft dan weer alleen ontvangst als ik naar Astra 1 kijk .... maar dat had hij al van af het begin van de installatie 2 jaar geleden ,ja het wordt er niet makkelijker op .

Ik begin toch weet te twijfelen of het niet aan de ontvanger ligt omdat de buur wel beeld had op Astra 1 maar zoals eerder aangegeven toen ik met de ontvanger naar mijn winkel ging heeft hij alles ingeladen en op tv laten zien dat daar alles wel werdt onvangen en weer gegeven,nadat ik toen ook al de zelfde problemen had als nu.

De problemen zijn eigenlijk begonnen na aanschaf van de HomeCast hier voor een Topfield 5000 gehad en nooit geen problemen.

Ik weet het ff niet meer , hoop dat jullie nog suggestie,s hebben ?

Geplaatst:

Wat je nu nog kan doen ,om er zeker van te zijn dat het de ontvanger niet is,

met de ontvanger naar de buren gaan, en kijken of hij daar wel werkt

Geplaatst:

Zal ik morgen eens doen dan.

Wat ik ook vreemd vindt is dat ik wel op de 2 ontvangst en kwaliteits balken (geel en groen de normale sterktes heb ,99% en 66% maar dus geen beeld .

Geplaatst:

Dat kan je krijgen ,als je alles niet 1op1 hebt aangesloten

Geplaatst:

Hoi, je schrijft :

Bij mijn buur geweest en die heeft wel van Astra 1 alle kanalen die ik dus niet heb , nou heeft hij een erg oud kastje en heeft dan weer alleen ontvangst als ik naar Astra 1 kijk .... maar dat had hij al van af het begin van de installatie 2 jaar geleden ,ja het wordt er niet makkelijker op .

Als dit zo is dan zit er toch iets fout in de installatie denk ik, of de lnb's zijn stuk

Geplaatst:

De gene (jaren ervaring in het installeren van schotels) die de boel heeft geïnstalleerd vertelde dat het kwam omdat het kastje van de buurman al zo oud was en er 40m kabel tussen de schotel en zijn ontvanger zit, de spanning die uit zijn kastje komt te laag zou zijn .....?

Als er hier iemand met verstand van zaken is en die in de buurt van Rotterdam woont ,tegen een vergoeding eens wil komen kijken ,dan hoor ik het graag .

Willem

Geplaatst:

Net bij de buur geweest , en ook daar het zelfde als bij mij ,alleen Astra 2 en een aantal van Astra 1.

Ook heb ik een 2e ontvanger bij mij thuis aangesloten en deze ontvangt wel alle zender .

Lijkt me dat het toch de ontvanger is .

Wat vreemd is is dat ik vorige keer met de zelfde problemen naar de winkel ben gegaan , en daar aangesloten en alle zenders opnieuw ingeladen en toen wel alle kanalen ook bij mij thuis weer, is zo,n 4 maanden goed gegaan to nu dus weer .Heb overigens nu ook alle zender weer ingeladen en geen resultaat .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen