Gast satire Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Welke sat-kaart loopt het best onder Win 7 home premium 32bit. Terratec cinergy S2 met CI module. TT 3200 budget CI Hauppage Nova HD S2 (moet dan nog cardreader kopen). Doel: Tv kijken en opnmenen-afspelen als applicatie te starten. Moet daar nog software bij (dvb-vieuwer, progdvb of wat anders) en welke is op dit moment het beste of handigst. BVD.
Niels Wagenaar Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 De NOVA-HD-S2 deed het bij mij altijd enorm goed, maar ik moest die weg doen omdat ik gebruik ging maken van een andere (low-profile) behuizing. Zelf maak ik nu gebruik van de TT S2-3650 (usb en met CI). Werkt extreem stabiel in DVB Viewer, DVBLink TVSource en VDR. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Earthfinder Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 @satire: ik dacht, dat je op yaVDR 0.3 draaide. Ga je switchen naar Windows? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Gast satire Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Niels Welke software gebruik jij dan onder Win7? Ik heb nog een matrix cam (U-CAS) gaat dat werken, of zijn er betere ? Die 3650 ziet er goed uit maar nog is 150Euri? Earthfinder Nee, dit is een geval van het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Bedankt zover.
Gast satire Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Heb me wat ingelezen. Tv-source gedownload en gekocht, dat is beter beveiligd dan Win, erg onpraktisch. Communiceert Acamd ook met CI's aan pci-kaarten of beter met standalone kaartlezers. Is dit de goede manier: Bda driver, dan Tvsource, dan acamd of leest tv source / mediacenter die matrix revolutions cam ook. Heeft win 7 problemen met usb/seriele poorten (smargo) of is dit een fabel en wat dan.
Niels Wagenaar Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Smargo icm Windows 7 is geen probleem. Ik adviseer wel het gebruik van oscam of newcs. Nu kan je met Acamd tegenwoordig ook een Smargo aanspreken, dus je zou even in het Acamd topic kunnen kijken. Om gebruik te kunnen maken van Acamd of native gebruik van een CI onder MCE7, moet je gebruik maken van DVBLink TV Source. Dit is (helaas) de enige methode. Voor de rest zit je goed: - BDA drivers installeren - (optioneel als je geen gebruik van CI wil maken en niet rechtstreeks via Acamd de smargo wil aanspreken) installeren NewCS of oscam voor aansturen Smargo - DVBLink TVSource installeren en configureren - DVBLink channels importeren in MCE7. Wat betreft DVBLink, de handleiding is extreem goed. Het is wel wat werk, maar verder werkt het uitstekend. Het probleem is wel dat MCE7 gewoon beperkt is. Dus geen bouqetten oid, de channellist staat onder elkaar. Je kan het TV kijken onder MCE7 het beste vergelijken met de UPC ontvanger, maar dan zonder vastlopers . Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast satire Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Niels Had al het acamd topic al grof doorgenomen. Maar soms doen posts je weer twijfelen. Bedankt, kan even spelen.
Gast satire Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Niels Nou die eerste is goed gegaan. Ga nu de satix dual, dual boot maken, het beste van twee werelden toch. Overigens is 4167 sat kanalen instellen onder win7 zowiezo een week werk, tv source moet ook werken met deze kaart zegt hun forum. Volgens mij zit dvbvieuwer al in de driver/toepassing. Kijk jij nu met dvb vieuwer compleet of met wat anders onder wind. 7? Bedankt maar weer.
Snuffer Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Welke sat-kaart loopt het best onder Win 7 home premium 32bit. --- Dit was de vraag--- Nu gaat het over besturings systemen van de PC uh ik snap het even niet meer... TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast satire Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Sniffer Probeer gewoon een systeem werkend te krijgen waar ik erg onbekend mee ben. N.a.v. de antwoorden een keuze gemaakt en die werkt goed. Bedankt voor je interesse. Overigen In dit tweede systeem zit een dual tuner, beiden moeten kunnen decoden, dus dacht een cardserver nodig te hebben. Opzet vdr-sc newcs 1.65 ging erg vlot maar krijg dit onder W7 newcs niet werkend. Volgende gedaan: In een bin map newcs.exe en 2 dll' s geplaatst. map win32 gemaakt op C, newcs.xml aangemaakt en aangepast. Als ik op newcs.exe dubbelklik, vliegt er kort een dos-box voorbij en newcs draait niet. Kon in diverse howto's geen oplossing vinden.
Gast satire Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Nou newcs.xml moest in dezelfde map als de newcs.exe. Draait nu perfect. Config: Satix dual, Win7 64 MCE, TVsource, acamd en newcs. Als ik ook nog weet hoe ik newcs automatisch moet starten schrijf ik wel een howto voor beginners, mits voldoende interesse. BvA.
Terradon Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Origineel bericht van: satire Als ik ook nog weet hoe ik newcs automatisch moet starten BvA. Dat kun je toch doen in taakbeheer services,opstartype veranderen in automatisch. Groetjes..........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen