hugogertie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Heb hem net naar PLI 2.0 geflasht en eerst een backup gemaakt. CCcam, skin opnieuw moeten installeren en ook NFS server opnieuw moeten doen. Settings en instellingen van de tuner configuratie zijn goed meegenomen en teruggezet. Moet nog wel even kijken of dat de DM800 mount werkt. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Gast Duolist Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch bij compleet vernieuwde images is het raadzamer alles gewoon ook nieuw erop te zetten via de feed zo veel werk is dat nu ook niet. Nee hoor: geen enkele reden voor. Gewoon Autobackup en -install gebruiken. En of de hoeveelheid werk meevalt, is natuurlijk erg afhankelijk van je instellingen. Wat dacht je van het wederom handmatig creëren van een stuk of 40 Autotimerinstellingen? Daar ben je best even mee bezig, en dan heb ik het nog maar over één dingetje.
bander Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Even heel erg off-topic , maar waarom komt pli niet met een image voor de Solo .
stevie-v Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 ik heb 2.0 beta pli erop gezet ik heb 2 errors die staan in mijn smb.log [2000/01/01 01:00:32.405732, 0] param/loadparm.c:7504(lp_set_enum_parm) WARNING: Ignoring invalid value 'no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)' for parameter 'preferred master' [2000/01/01 01:00:32.892532, 0] smbd/server.c:1165(main) standard input is not a socket, assuming -D option weet iemand hoe ik die op kan lossen ? VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Joecks Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist [Wat dacht je van het wederom handmatig creëren van een stuk of 40 Autotimerinstellingen? Daar ben je best even mee bezig, en dan heb ik het nog maar over één dingetje. Dat is ook niet zo lastig hoor, gewoon een kopie maken van je /etc/enigma2/timers.xml ... ik doe meestal via telnet eerst een init 4 , daarna de timers.xml veilig stellen gevolgd door eventueel een init 3. Ik doe meestal ook gewoon een compleet nieuwe update en dan opnieuw via de feed alles installeren .. zo komt er geen "rommel" terug uit de oude image... heb hier in mijn DM7025 tijd wel van geleerd... VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 juist, ik was al even aan het zoeken hoemaar meestal kun je die bestandjes allemaal als backup naar PC over zetten en dus terug schuiven na flash het is enkel welke bestanden en waar ze staan! dus dat is eenmalig een beetje puzzelen, maar dan weet je het ook. ciao Second Life Mungo Parker
Gast SatMann Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 wel zowel de vu+ als (dm500HD en dm800HD) met 2.0 voorzien. draait gewoon lekker. met de vu had ik een backup gedaan, dus de cccam, netwerk, paswoorden stonden weer goed, ook de timers, automount, autotimers, enkel de skin en mijn plugins, maar ik had er niet veel. heel leuk is de cool tv guide extentie...das een superspel dat je op maat kan aanpassen. alles draait nu perfect. puik werk.
Bossie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 bij werkt het nog niet helemaal lekker, vandaag ook overgestapt. bij netwerktest geeft hij een foutmelding bij Lokaal, maar ik kan wel alles downloaden uit de applicaties. 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Gast Duolist Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Origineel bericht van: Joecks Origineel bericht van: Duolist [Wat dacht je van het wederom handmatig creëren van een stuk of 40 Autotimerinstellingen? Daar ben je best even mee bezig, en dan heb ik het nog maar over één dingetje. Dat is ook niet zo lastig hoor, gewoon een kopie maken van je /etc/enigma2/timers.xml ... ik doe meestal via telnet eerst een init 4 , daarna de timers.xml veilig stellen gevolgd door eventueel een init 3. Ik doe meestal ook gewoon een compleet nieuwe update en dan opnieuw via de feed alles installeren .. zo komt er geen "rommel" terug uit de oude image... heb hier in mijn DM7025 tijd wel van geleerd... Wat heet "hinken op twee gedachtes" en het jezelf moeilijk maken.....! Gewoon de autobackup gebruiken dus; dat heb ik nu (naar schatting) zo'n 100-maal gedaan en dat gaat altijd goed. En je kunt er wel slechte ervaringen mee hebben met de 7025 (hoewel ervaring: autobackup bestaat nog niet zo lang), maar dit soort zaken zijn natuurlijk image gerelateerd en niet aan de hardware.
Joecks Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Ach.. laten we het er op houden dat ieder zijn eigen manier heeft en mag hebben... ik vind het prettig om een schone installatie te hebben en dan de bestanden opnieuw te downloaden via de feed en daarna de veilig gestelde bestanden terug te zetten. Jij doet het met de backup functie en vind dat weer fijn werken.. Zo heeft ieder zijn eigen methode.... VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
metoo Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 een misverstand? Autobackup zet alleen je configs terug, autoinstall download opnieuw de plugins/extensions uit de nieuwe feed. Is dus een schone instalatie. Tenzij je er zelf (oude) rotzooi bij in gaat brengen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Joecks Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Kan je een overzicht geven wat er dan allemaal exact terug gezet wordt? of kan ik dat ergens vinden ? En misschien heb ik het dan wel verkeerd begrepen, ben ook maar een mens VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
fransken Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 op de 8000 draait de 2.0 nog niet lekker , maar op de vu draait 2.0 heel lekker hier vooral met 1 knop opnames kijken / dvd /iso /mkv vind ik een hele mooie verbetering de subtitels en het geluid instellen in 1 menu is ook een hele mooie verbetering tov van 1.0 en dit draait heel lekker hier met OPENPLI 2.0 op een vu mijn complimenten voor het pli team XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
metoo Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 menu/aplicaties/ groene knop/pli/autobackup. Als je die geinstaleerd hebt die instellen/configureren onder menu/aplicaties, create autoinstall aanzetten. Autobackup zet de configs terug. Autoinstall is een lijstje van geinstaleerde plugins/extensions/softcam etc. wat bijgehouden wordt,en deze bij een schone flash gelijk weer nieuw uit de feed download. Dus dat kan voor iedereen verschillend zijn ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Edgario Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Origineel bericht van: metoo een misverstand? Autobackup zet alleen je configs terug, autoinstall download opnieuw de plugins/extensions uit de nieuwe feed. Is dus een schone instalatie. Ik had autobackup indertijd gevonden, maar autoinstall kon ik helaas niet in de downloadlijst van PLI in de VU vinden. Overgang van PLI 1 naar 2 was niet zo vlekkeloos gelopen, maar de kanalenlijst kreeg ik wel over en dat is het belangrijkste. Tunersettings helaas niet, dus dat werd even aan het werk Het werkt perfect, alleen bitrateviewer niet. Deze geeft een foutmelding, maar dat is niet echt belangrijk. Top image Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen