Ga naar inhoud

[DM500HD] Problemen met schakelen tussen meerdere satellieten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is mij opgevallen, dat sind half december vorig jaar meerdere verschillende DM500HD's problemen hebben met schakelen tussen de verschillende satelliet positie's d.m.v. een diseqc switch.

Mijn DM500HD is van mei 2010, de rest is van eind vorig jaar.

En dat niet alleen bij mij thuis, al bij meerdere bekenden, en ongeacht de gebruikte image, switch en LNB's.

Al meerdere keren de switch vervangen, maar probleem blijft.

Coax kabel is doorgemeten, ook geen vochtprobleem, switch al vervangen door divers verschillende merken.

Probleem doet zich (tot nu toe) nog niet voor bij de duo-lnb's

Als ik andere ontvangers aansluit, werkt het voor 100%

Ik heb geen idee waar ik het nu nog moet zoeken.

Zijn er meer mensen met dit probleem ???

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Kun je aangeven welke switches je allemaal hebt geprobeerd?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: VriezeNet®
Origineel bericht van: Tha Great Mac

Ik zal morgen eens even kijken.

Ik lees op dit forum veel klachten over de switches van Maximum, een oordeel heb ik zelf niet.
Geplaatst:

Ik zal morgen eens even kijken.

Ik lees op dit forum veel klachten over de switches van Maximum, een oordeel heb ik zelf niet.

Nee, het zijn geen Maximum switches, er zit wel een Spaun bij zo even uit mijn hoofd, het gekke van alles is, de boxen staan op verschillende adressen, met verschillende switch/LNB combinatie's.

Het lijkt wel of de tuner, of de drivers hiervan, problemen geven, daarom begrijp ik niet, dat er nog geen melding van gemaakt is hier.

Als de ontvanger van de voeding is geweest, werkt het weer even goed, maar al snel beginnen de problemen weer, en nogmaals ik heb het over totaal verschilende DM500HD's op verschillende locatie's, met totaal verschillende configuratie's.

Een bevriende handelaar, is zelfs (voorlopig) gestopt met de verkoop van de DM500HD's (het gaat hier dus absoluut om orginele boxen)
Geplaatst:

Het lijkt wel of de tuner, of de drivers hiervan, problemen geven, daarom begrijp ik niet, dat er nog geen melding van gemaakt is hier.

Misschien heeft het te maken met de laatste kernel. Ik heb de vorige nog (update april 2010) en geen nieuwe kernel erop gezet en nergens problemen mee.
Geplaatst:

Sinds ik OpenPLi v2.0 gebruik, heb ik bovengenoemde problemen niet meer.

Mijn DM500HD draait nu al dagen zonder problemen, waarschijnlijk dus toch een probleem in de drivers of kernel geweest.

Ik ga nu de 6 uitstaande DM500HD's voorzien van de laatste OpenPLi v2.0

Allen nog bedankt voor het meedenken !!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen