Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Binnenkort wil ik een tweede (twin)Tuner aanschaffen. Door alle goede berichten denk ik aan de VU+. Aangezien ik me geen (tweede) miskoop kan veroorloven, ben ik op zoek naar eventueel te verwachten problemen.

Vanuit de diverse fora ben ik twee , voor mij, vervelende problemen tegengekomen.

Met name:

-lipsync. De synchronisatie tussen audio en video zou niet altijd correct zijn.

- Hakkelen van beeld bij afspelen opname. (wellicht ook bij live kijken??)

Zijn deze problemen nog actueel met de huidige images?

Ik weet dat er veel gepost is over de VU DUO. Veel forum berichten zijn echter gebaseerd op oude informatie en reeds achterhaald door nieuwe images. Het is voor mij moeilijk te bepalen hoe de stand van zaken nu is...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:

ten aanzien van lipsync:

dat is een probleem dat niet bij iedereen optreedt mede wegens de manier van aansluiten en soort en type tv toestel

HD zenders tenderen naar een on-gesynchroniseerde audio video weergave op een HD receiver als er een vertraging (op eender manier) wordt veroorzaakt.

de meesten hebben dit probleem niet

die mensen die het audio via de av-installatie weergeven via optische kabel hebben er nagenoeg nooit last van

enkele! met een opname weergave probleem sinds de OE 1.6 images van VTI 2.x dat een hakkelende weergave met zich brengt zijn nog steeds zoekende naar een reproduceerbare veroorzaker, hetgeen momenteel steeds meer op harddisk incompatibiliteit lijkt met de drivers duidt.

maar een en ander volg ik op dit en andere fora, echter kom het zelf niet tegen als probleem. (hier draait de VU+ DUO prima)

wat kan ik je dan aanraden?

overigens wat het laatste markante probleem betreft is dat dus enkel bij de VTI images te merken (vreemd maar waar)

en je zit niet aan een image vast, je hebt meer opties.

was dat eerlijk of niet?

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dank voor je reactie.

Audio loopt in mijn geval gewoon via de TV speakers (HDMI). Ik heb begrepen dat er in de nieuwe Pli image een eventuele vertraging ingesteld kan worden om sync problemen te verhelpen.

Aangezien ik van plan ben dit image te gebruiken, hoef ik dus geen problemen te verwachten.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Gast bossie7163
Geplaatst:

Het klopt niet helemaal dat het hakkelen/hikken enkel voorkomt bij VTI. Ik draai Pli 1.0 en heb er ook wel last van. Regelmatig eens herstarten helpt wel, dan verdwijnt het probleem weer tijdelijk.

Heb het op het Pli forum gemeld... maar er komt niet veel respons. Hebben het natuurlijk druk met de release v 2.0.

@Peter38

De Vu+ Duo is zeker een aanrader! En Pli is super stabiel.

Groet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen