Ga naar inhoud

Dreambox 8000 - 2 tv's bedienen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste, ik kom juist een dreambox 8000 te kopen, heb hem nog niet geinstalleerd maar wat me wel opvalt is dat ik geen antenne out meer heb op de dreambox 8000 ik gebruikte de uitgang antenne Out om mijn tv in de keuken te verbinden met de humax , weet iemand hoe ik het nu moet doen, bedankt voor de hulp laugh

Geplaatst:

Een goede rf-modulator kopen, en die via de scart het signaal op een coax laten zetten.

Doe ik ook.

Kijk maar eens op de homepage van marmitec bijvoorbeeld...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Een losse RF-modulator kopen en aansluiten op je (veelal) ongebruikte scartaansluiting, dat heb ik ook, werkt goed voor de TV in de keuken.

Of maak gebruik van de modulator van een oude decoder of videorecorder.

Grts.

Geplaatst:

Wat bedoel je hier ik heb nog een videorecorder staan hoe moet dat dan ???

Thanks jongens

Geplaatst:

Goede topic,

Ik heb een HDMI switch aangesloten op mijn DM8000 ( 1 in/ 2uit ) maar ik krijg geluid alleen op een TV, op tweede niet. Poorten gewisseld zonder resultaat, blijft hetzelfde. Als ik een DM800 ipv DM8000 aansluit, doen beide TV's wel met geluid.

Wat kan het zijn ???

Beide draaien zelfde image, namenlijk ICVS met GP3. Alle updates zijn geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing ???

Bedankt

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mazi007

Wat bedoel je hier ik heb nog een videorecorder staan hoe moet dat dan ???
Thanks jongens

Een scartkabel tussen je dreambox en videorecorder en de RF uitgang gebruiken voor de antennekabel naar de keuken, een nadeel is dat de videorecorder altijd aan moet staan om beeld te krijgen in de keuken.

Grts.
Geplaatst:

Dit weekend probeer ik dit uit dank u wel, mannen !!!

Geplaatst:

Veel succes!

Als je ziet dat het met de videorecorder werkt, zou ik je aanraden gewoon een goede rf-modulator te kopen.

Hij is klein, ligt op of achter de 8000 of achter de kast en doet gewoon constant zijn werk tegen minimaal energieverbruik.

En, als je een duur apparaat als een 800 koopt, moet dat deel ook gewoon goed verzorgd zijn en moet je niet een ander apparaat (bijv. die videorecorder) aan moeten zetten.

De Marmitec ( klikken ) is echt een fijn ding, als de coax er al ligt ga je daar veel plezier aan beleven; ook het retoursignaal voor de afstandsbediening gaat via dat ding...

Geplaatst:

Vandaag Dreambox 8000 uit de doos gehaald verbonden met een scart kabel naar de video en daar een coaxkabel aangeslaten op RF out naar 2 de tv, ik heb op 2 de toestel tv geluid maar geen beeld wel 2 witte horizontale balken wat doe ik verkeerd, ik had graag deze oplossing geprobeerd in afwachting van beter,

Thanks

• Beheerder
Geplaatst:

Dan heb je op de videorecorder waarschijnlijk het schakelaartje voor het testsignaal om gezet.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zoek op de videorecorder eens naar een kanaal E1 of AUX, om naar de scart-aansluiting te schakelen.

Een wit-zwarte balk is trouwens soms ook een ingedrukte "play"-toets zonder videoband erin.

Geplaatst:

Hallo jongens, test stond op aan rf out werkt nu, dit ga ik gebruiken in afwachting van een rf modulator ,

Bedankt allemaal,

Mazi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen